Ga naar inhoud

amd xp 1700 loopt vast


Aanbevolen berichten

ik heb een amd 1700 xp met een elitegroup k7s5a mb 512 pc 133 nvidia mx 400 64 mb 40 gb hd soundblaster live alles zit in een 300 wat kast amd competibel de temp is rond 41 graden maar hij blijft vastlopen tijdens het spelen van spellen ik heb de bios al geupdate nieuwe drivers voor de videokaart 27.30 4in1 drivers de nieuwste nieuwe drivers voor de live player ik draai onder windows xp maar hij blijft vastlopen de 3d2001 score is ook maar 2714 wel erg laag vind ik wie weet waar het aan ligt??? [ Dit Bericht is bewerkt door: chosenfew op 2002-02-08 00:23 ]
Link naar reactie
Volgens mij heeft dat mobo een SiS 735 chipset, en heb je dus geen VIA 4in1 drivers nodig, maar drivers voor een SiS chipset. probeer [url=http://www.ecs.com.tw/download/driver/k7s.htm]hier[/url] eens. Verder is die 3Dmark score wel redelijk voor een MX, dat zijn nou eenmaal geen monsters. Misschien dat de juiste AGP driver nog wel helpen gaat :smile: _________________ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A ATI Radeon 8500 Retail 283/300 [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-02-08 00:31 ]
Link naar reactie
1)Je hebt Via drivers geinstalleert. Dit brengt XP in de war, vermits een SIS bord helemaal geen Via drivers nodig heeft. Zelfs na het installeren van de juiste AGP drivers, is je configuratie "onzuiver". 2)Je hebt een bios update uitgevoerdt. Alweer : XP houd niet van hardware veranderingen die worden aangebracht na installatie (ik bedoel hier het MB). Een volledig nieuwe installatie lijkt mij dan ook aanbevolen. Eddy
Link naar reactie
Die 3DMark2001 score lijkt me wel okay. In het test overzicht van Computer!Totaal januari 2002, zie ik dat MX400 kaarten hooguit 2463 halen. De hoogste waarde is voor een AMD XP 1500 cpu. Tja, als de boel niet stabiel is, zou ik als eerste de drivers verdenken. Tenzij je ook problemen zou hebben met andere "zware" toepassingen, zoals Outlook, Word enz.
Link naar reactie
heb windows xp opnieuw geinstallerd met de orginele drivers voor de videokaart heb in de bios de agp maar eens op 2x gezet maar met het zelfde resultaat alweer een paar vastlopers [ Dit Bericht is bewerkt door: chosenfew op 2002-02-09 14:43 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: chosenfew op 2002-02-09 14:43 ]
Link naar reactie
Waar loopt hij vast, onder hoge belasting? (games oid) Kijk anders even in de bios, of met een proggy als MBM5 naar de voltages die je voeding afgeven, vooral de 5V lijn is belangrijk. Als die te veel inzakt , naar 4.75V bijvoorbeeld krijgt je CPU te weinig stroom, en loopt je PC ook vast. Dit is veel voorkomend bij goedkope 300W voedingen.
Link naar reactie
heb ik gecheckt en de 5v lijn is 4.9 ja hij loopt alleeen vast als je spelen aan het spelen bent onder windows xp loopt hij nooit vast ik heb vandaag een andere directx geprobeerd en andere videodrivers de ouder versie 23.11 maar ook weer zonder resultaat zelfs de sounblaster live heb ik eruit gehaalt maar dat was ook de oorzaak niet ik weet ff niet meer waaar ik moet zoeken
Link naar reactie
Ik heb sinds kort precies hetzelfde probleem namelijk, ik heb ook een K7S5A bord van Elitegroup met een AMD 900Mhz en daar draai ik al zo'n 2 maanden zonder enig probleem mee, maar sinds ik er een Creative Soundblaster Live 5.1 in heb gezet loopt de boel om de haverklap vast, maar bij mij niet alleen met spellen ook is het een keer onder het surfen op het net voorgekomen Ik heb toch een vermoeden dat het gezocht moet worden bij de Live Card omdat die er bij jou ook in zit.Ik heb ook al het een en ander geprobeerd Waaronder nieuwe drivers voor die kaart maar niets hielp tot op dit moment.
Link naar reactie
Ik zou als eerste rustig gaan bekijken welke hardware er allemaal in de computer zit en of die allemaal compatible zijn met XP. Als je dat hebt gedaan kijk dan of je XP drivers hebt voor alle hardware en niet win9x drivers ofzo. Als dat niet helpt doe dan het volgende. Wat ik uit je verhaal begrijp heb je maar twee kaarten in je comp. Soundkaart en videokaart. Heb je meerdere kaarten in je comp zou ik ze eerst er allemaal uit halen behalve de videokaart en dan kijken wat tie dan doet. Er kan een kaart een conflict gegeven omdat tie niet helemaal werkt of omdat tie een irq conflict geeft. Als je RAID hebt op je moederbord en je gebruikt het niet dan zou ik die uitschakelen in de BIOS. Kan sosm irq problemen opleveren. Staan er uitroeptekens in apparaatbeheer? Dit is ook belangrijk om fff te checken. Schijfcontrole kun je ook doen om te kijken of je HD beschadigd is. Als dat te lang duurt dan weet je dat je HD niet goed is. Heb je bad sectors repareer ze dan. Je kunt je geheugen checken met het progje docmem20. http://www.simmtester.com. Laat dit prog dan lopen met Quick test en dan 3 loops. Het kan zijn dat tie bij de 1e loop nog wel goed gaat en daarna een fail aangeeft. Dan is een van je modules dus niet goed meer. Op internet kun je ook het prog CPUstab downloaden. Waar weet ik niet precies. Maar met dit prog kun je je CPU testen. Als het prog vastloopt is je CPU niet goed meer. Als dit allemaal goed blijkt te zijn dan kan het nog maar aan niet veel dingen meer liggen. Dan zit ik alleen nog te denken aan moederbord of voeding.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...