Ga naar inhoud

Verhogen fsb


Aanbevolen berichten

FF een vraagje,mijn Amd'tje loopt lekker,maar ik heb een vaag **probleempje**,kan mijn fsb nl niet erg verhogen,boven de 137mhz houd ie ermee op,dwz hij start niet meer op,niet dat het echt nodig is[zie sig.] maar ik ben gewoon ff nieuwschierig of iemand hetzelfde **probleem**heeft,temp blijft trouwens onder de 50C stressed bij 1333@1533 [11,5 x 133].Wie heeeft hetzelfde meegemaakt en/of kan me wat advies geven? GRTZ en BVD.
Link naar reactie
Dat komt omdat je het voltage van de cpu waarschijnlijk ook iets moet verhogen... Hierdoor zal hij het misschien wel doen.. (standaard is 1.75v) Uit je verhaal blijkt dus dat ie het tot 136 mhz wel goed doet maar op 137 niet meer... Is alles op 136 Mhz echt stabiel, dat zul je ff moeten testen, bijv ff een 3dmark sessie doen, het kan ook zijn dat de processor het niet meer pikt... (de mijne, 1400, komt niet hoger dan 1530 mhz). Misschien doet ie het dus wel op bv 1.85v, anders zal je hem gewoon op 1533 (dat doet ie wel goed?) moeten laten... ook geen slechte overklok trouwens.. suc6
Link naar reactie
THNX voor jullie snelle reactie 2fast en ba Maar met 11,5 x 133 staat de Vcore al op 1,85volt,het hoogste wat mijn mammaplank kan kwa voltage,aan het modden van de voltage heb ik geen zin[andere weerstanden,solderen aan de mobo,dat wordt me te link], zou het aan mijn dane-elec geheugen kunnen liggen,die staat wel op max[cl2.bank interl 4x en 1T],ik kan op deze mobo de fsb van het geheugen niet appart instellen helaas,voltage van het geheugen ook al op max gehad,hielp ook niet. _________________ Tb1333@1533 Msi6380 384ddr 7200ata100 GfIIpro Sblive5.1 [ Dit Bericht is bewerkt door: Antares op 2002-02-02 20:48 ]
Link naar reactie
Je hebt ook al gebrobeert om gewoon 10 x 137 ofzo in te stellen, dan kun je nl zien of het aan de processor of het geheugen ligt... Doet ie het dan gewoon dan komt je processor gewoon niet hoger dan 1533 MHz... Doet ie het niet op 10 x 137 dan zal het waarschijnlijk aan je geheugen liggen (ik zou het dan gewoon op cas2 laten staan, dit is sneller dan die paar extra MHz'en)...
Link naar reactie
Yep,dat heb ik al geprobeert,10 x137 trekt die wel,en 10,5 x 137 ook wel,maar dan draai ik toch liever 11,5 x 133,met het geheugen op cl2 enz,dit levert een beter resultaat bij sandra e.d. . Zal misschien de proc zijn 12 x 133 trekt die ook niet,maar ik zei al dat het een beetje een vaag probleempje was,ik heb over dane-elec geheugen wel erg positieve reacties gelezen kwa clocken. IK denk dat ik het maar zo laat,pjutertje doet al erg goed zijn best lijkt me krijg ik iig ook geen last met mijn nic[3com] GRTZ en THNX
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...