Ga naar inhoud

Ik heb een merkwaardige systeemkast


Aanbevolen berichten

Mijn systeemkast is echt heel wazig, er zit 1 fan in (bij de voeding die lucht naar binnen blaast, in dat voedingsblok (kan er geen andere naam voor verzinnen)) verder zit er een kleine fan om mijn processor en grafische kaart. Maar mijn systeemkast is (op de 'voedingsfan" na) helemaal dicht!!!. Die lucht circelt dus wat in mijn systeemkast en kan er niet uit, verder is er nergens een mogelijkheid om een fan te plaatsen (hoewel het een zeer grote kast is). Hoewel mijn systeem zeer stabiel draait (is een door medion gebouwd systeem) zou ik toch graag de temperatuur willen weten, maar hoe meet je die??. Ik heb ook nog een andere kast staan die wel overal mogelijkheden tot inbouwfans heeft, is het makkelijk om simpelweg te wisselen.
Link naar reactie
Temperaturen kan je meten met sensoren op je mobo, die kan je vaak in de bios, of met een proggy als MBM5 aflezen. Verder is je kast niet helemaal luchtdicht, dus als er door de ingeblazen lucht overdruk ontstaat, lekt deze wel weer weg :smile: Je krijgt wel evengoed koude lucht in je kast. (Bovendien staat de fan van je voeding ook op uitblaas) Wisselen van kast is makkelijk, volgens de ATX standaard moet het er op de zelfde manier weer inpassen :smile: Het moet dus wel allebei ATX zijn. Als je systeem verder wel stabiel draait hoef je niet persee aan een andere kast, je PC zal echt niet morgen in de brand vliegen, of uit elkaar spatten. Het kan allemaal aardig wat hebben :smile:
Link naar reactie
Om nog even terug te komen op mbm 5 (ben toch niet helemaal zeker over mijn conclusie) hoe weet je of je een FIC-sd11 (support) hebt of een RAS, en hoe bepaal je uberhaupt het merk van het moederbord, kan nergens iets over het merk vinden weet alleen dat er een intel pentium 3 (999 Mhz) inzit en 128 Mb-ram
Link naar reactie
Ik weet haast wel zeker dat er geen PIII in dat board zit, maar een Athlon, ik heb datzelfde mobo namelijk gehad, daar zat nog een AMD 750 chipset op :grin: (Of je moet een ander mobo hebben als de SD11) Die FIC-SD11 had in ieder geval geen temp sensors :sad: http://www.fic.com.tw
Link naar reactie
Hm.. dat laatste.. Datzelfde probleem heb ik ook. Heb een DELL. Jij ook een A-merk ? Daarvoor had ik m'n PC een pent II 400, kloon zelf samengesteld en liep als een tierelier.. Goede schijf, goed geheugen, ASUS P2B plankje, wist van elk onderdeel alles en wat en hoe... bios met alle mogelijkheden. Nu is het een machine DELL, zeker wel tevreden echter zo op een zielige consument gericht, dat ik nu zoiets heb van eh... Hm.. ? Denk dat jij dan ook een A-merk PC hebt.
Link naar reactie
Het is inderdaad een medion (aldi pc's) (begin 2001 editie zeg maar). Toch is het wel degelijk een Intel(r) Pentium(r) 3 processor (staat overal waar info over processors te vinden is, het woord Athlon komt nergens voor). Alleen over de snelheid ben ik niet helemaal zeker mbm 5 =999 rtcw (game) stats =994 mohaa (game) stats =997 en zelf geven ze (uiteraard) 1000 aan.
Link naar reactie
Ben al een stap verder vond in een readme file van de mobo driver de volgende readme: "IA Service Pack (VIA 4 In 1) is Copyright(C) 1999 VIA Technologies, Inc. Table of Contents: About VIA 4 In 1 Setting Up Update Technical Support Special Note (WinFast AGP VGA users only) Customize installing drivers (for MB Manufacturer) About VIA 4 In 1: VIA 4 In 1 driver includes four system drivers to improve the performance and maintain the stability of system using VIA chipset. These four drivers are: VIA Registry (INF) Driver, VIA AGP VxD driver, VIA ATAPI Vendor Support Driver and VIA PCI IRQ Miniport Driver. For Windows NT users, VIA IDE Bus Mastering driver is only driver to be installed to your system" Kan ik hier uit concluderen dat ik een via agp mobo heb??, nog nooit van gehoord eerlijk gezegd (op de medion support site zeggen ze dat ze mobos hebben van Gigahertz, medion en agp) Maar maakt ook niet zo veel meer uit heb zojuist de nieuwste Medion pc bestelt (gewoon te goede prijs/kwaliteit verhouding (2 gigaHz/ geforce 4 64 ram/ 512 mb ram/ veel betaalsoftware/ dvd brander/ dvd speler/ 80 gb schijf (seagate)/ +alle standaard dingen en in deze kast zitten standaard al 3 kastfannen (+nog 2 voor de processoren) en er zit ook front side bus in. Het enige nadeel is Home edition, sidder sidder. voor 1199 euro. Medion rullezzz PS: dit is geen reclame LOL
Link naar reactie
[quote:220c53d4a5] Er zit ook een front side bus in [/quote:220c53d4a5] :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: Die zit in elke pc, dat is het datapad tussen de CPU en de Northbridge :smile: Verder voor dat vorige mobo: Kijk even bij het opstarten, en schrijf de biosstring op. Zoek daarmee met google, en dan kom je wel achter het juiste type :smile: (Het kan een via mobo zijn, maar hoeft niet persee)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...