Ga naar inhoud

Hoever te gaan, met de 2000+ en FSB.


Aanbevolen berichten

Ik ga waarschijnlijk een 2000+ of een 1900+ prossesor kopen, maar tyot hoever kan ik deze multiplier overclocken? En hoeveel volt kan ik erover laten lopen? Ik gebruik een Asus A7v333-E bord dus dat ziot wel goed. En FSB tot hoever kan ik die opschroeven? Ik blijf nog een half jaartje mijn ouwe GF2 (hoe ik het uit hou) MX200 gebruiken en heb in mijn PCI alleen een eternet card (tvcard komt erbij)zitten. Ik wil corsair ram gebruiken. Heeft iemand zelf zijn 2000+ overclockt met een asus bord en kan mij helpen? Groetjes marcel PS weet iemand of je bij het genoemde mobo de PCI en AGP snelheid in kan stellen (ik wil mijn GF2 nog even heel houden) [ Dit bericht is bewerkt door: Marcel de Reus op 2002-04-05 20:46 ]
Link naar reactie
Waarschijnlijk kom je niet veel hoger met die 2000+, je zit dan al heel dicht tegen het dak van de CPU aan. Je kan nog wel tot 1750 MHz komen denk ik, als je een beetje goede koeling gebruikt. MP OC'en gaat bij die 2000+ niet meer werken, die heeft een MP van 12.5, dat is de max voor die CPU. (de 2100 heeft een MP van 13, daar die zit apart ingebakken). Je zult dus met de FSB aan de gang moeten. Voltage kan je wel opschroeven naar 1,85 V, zorg alleen wel dat je een goede koeling hebt. Alle VIA KT333 boards ondersteunen de PCI 1/5 en AGP 2/5 divider, dus dat moet geen probleem zijn. Ik weet alleen niet of je het ook in die bios instellen kan. Bovendien kan de GF2 echt wel veel hebben (mijne liep over de 90 MHz AGP snelheid) Voor meer info, lees het verhaaltje uit mijn sig maar eens :smile:
Link naar reactie
[quote:00c34002fe] Op 05-04-2002 20:53 schreef BA: Waarschijnlijk kom je niet veel hoger met die 2000+, je zit dan al heel dicht tegen het dak van de CPU aan. Je kan nog wel tot 1750 MHz komen denk ik, als je een beetje goede koeling gebruikt. MP OC'en gaat bij die 2000+ niet meer werken, die heeft een MP van 12.5, dat is de max voor die CPU. (de 2100 heeft een MP van 13, daar die zit apart ingebakken). Je zult dus met de FSB aan de gang moeten. Voltage kan je wel opschroeven naar 1,85 V, zorg alleen wel dat je een goede koeling hebt. Alle VIA KT333 boards ondersteunen de PCI 1/5 en AGP 2/5 divider, dus dat moet geen probleem zijn. Ik weet alleen niet of je het ook in die bios instellen kan. Bovendien kan de GF2 echt wel veel hebben (mijne liep over de 90 MHz AGP snelheid) Voor meer info, lees het verhaaltje uit mijn sig maar eens :smile: [/quote:00c34002fe] Wat voor koeler zou jij advieseren en waar zijn die te koop (en tegen wat voor prijs). Ik wilde eigen de Thermaltake Dragon III, maar toen was ik nog niet van plan te OC'en. Heb ik bovendien genoeg aan de CPU cooler of moeten er nog extra central system coolers bij. Want jij gebruikt er 5.
Link naar reactie
Zeker als je veel voltage gebruiken gaat, dan zou ik een grote koeler nemen, zoals de Alphe 8045 (zoeen die ik heb) Alleen wil je misschien een wat stillere fan, dus dan zou ik voor een Delta 80MP fan gaan, of en YS-tech fan. (voor prijzen check http://www.tweakers.net/pricewatch ) Verder helpen een aantal casefans idd ook behoorlijk mee, doordat je de lucht in de kast kouder maakt. Als je er te veel gaat gebruiken dan merkt je op laatst het effect niet meer, omdat het dan overkill wordt. Ook zal airflow in de kast beter tot zijn recht komen met een grote heatsink, zoals de Alpha 8045. PS: Koop geen Orb coolers, het zijn namelijk hele slechte coolers, die relatief veel kabaal maken.
Link naar reactie
Bij mij als je 13 instelt pakt hij automatisch 12.5, 13 werkt gewoon niet op een AthlonXP met palomino core tot 1667 MHz. (natuurlijk wel even geprobeerd :grin: ) Zeker als je CPU locked is (standaard moet het helemaal niks uit maken, omdat hij dan toch sowieso de standaard MP pakt door de lock. (Of hij start gewoon niet op)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...