Ga naar inhoud

Temperatuur XP/Gaat dat lukken in zomer


Aanbevolen berichten

hey ik kom je wel vaak tegen!! :smile: lachen! toch niet helemaal met je eens! ik ben gewoon van mening dat 57 graden gewoon te warm is en zeker als het nog geen zomer is! persoonlijk zal ik er gewoon wat aan gaan doen dan zelf als ik niet wil OC,en!! en kan me niet echt goed voorstellen dat de meet fout van de mobo's zo groot is. dat zijn meet fouten van ongeveer 20% das heel erg veel. in mijn opleiding leer ik dat met zulke metingen je eigenlijk nix kan! deze meet fouten zijn zo groot dat het gemeten getaal gewoon nix meer betekent!!
Link naar reactie
Inderdaad ja :smile: Meetfouten van een paar graden komen best voor, bij mijn Abit KT7A bijvoorbeeld zit de temperatuursensor niet direct onde de core, maar er een stukje naast, dat geeft al een afwijking. Bovendien wordt de warmte aan de bovenkant afgevoerd, waardoor deze relatief koeler blijft, en je dus volgens mij weer een meetfout krijgt. (Zet maar eens een fan achter je mobo, je cpu temp daalt wel, maar eigenlijk zit je dan gewoon de sensor te koelen, niet de CPU.) Sommige merken, asus bijvoorbeeld, staan er ook om bekend dat ze hele hoge temperaturen geven.
Link naar reactie
Even terug naar de vraag, ik zou de boel gewoon zo laten; merk je dat de pc in de zomer minder stabiel wordt verbeter je de koeling, anders niet. Het ergste dat er kan gebeuren is dat je systeem crashed. Voor de verkrachters van kleine beestjes, er zijn wel ergere dingen mogelijk, maar als de boel nu stabiel draait zal er echt niets doorbranden o.i.d. En van een kortere levensduur zul je ook niets merken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...