Ga naar inhoud

Temperatuur XP/Gaat dat lukken in zomer


Aanbevolen berichten

Mijn XP 1600+ is na een uurtje RTCW ± 43°C. Hij is niet overgeklokt, en ik heb geen bijzondere maatregelen genomen. Sterker nog, mijn kast is aan de binnenkant bekleed met geluidswerend materiaal, wat eerder de temp op zou kunnen drijven. Ik vind 57°c een beetje veel, maar is nog te doen. In de zomer zal het wel wat hoger worden. Misschien moet je eens overwegen om een beter cooler op je CPU te zetten. Ik meen dat een proc. ±70/75 moet kunnen hebben, maar ik waag die gok niet.
Link naar reactie
[quote:ae8061a8a5] Op 2002-01-22 22:45, schreef AMD-MAN: Ik begin me een beetje zorgen te maken over de temp van mijn XP 1600+ deze is tijdens RTCW 57C,maar dan is het 20C,dus ik begin me zorgen te maken over de zomer als de temp in je kamer naar de 25-30 gaat. Dus kort denken jullie dat ie het zal overleven,zet ook ff jullie temps erbij. [/quote:ae8061a8a5] Vandaag nog een kastkoeler geplaatst,heb nu 2 extra koelers.AMD 1400 Temp.bij het spel 51,was 58.Dus....... Een koeler voorin,die blaast over een HD ,de andere blaast richting CPU
Link naar reactie
Sinds ik Win XP erop gezet heb is mijn proc temp van 51/59 naar 45/50 gedaald! idle/full load Hardware heb ik niet veranderd. Voeding koeler, 2 systeemkoelers. Geforce 3 koelertje, Plextor koelertje, en de proc koeler een papst nogwat dacht ik! AMD 1,33 512 DDR-RAM MSI K7T266 pro. _________________ ..... O, kijk het is glaaaaaaaaaad!!! [ Dit Bericht is bewerkt door: Juggernaut op 2002-01-27 14:09 ]
Link naar reactie
[quote:22c7344144] Op 27-01-2002 14:09, schreef Juggernaut: Sinds ik Win XP erop gezet heb is mijn proc temp van 51/59 naar 45/50 gedaald! idle/full load Hardware heb ik niet veranderd. Voeding koeler, 2 systeemkoelers. Geforce 3 koelertje, Plextor koelertje, en de proc koeler een papst nogwat dacht ik! AMD 1,33 512 DDR-RAM MSI K7T266 pro. _________________ ..... O, kijk het is glaaaaaaaaaad!!! [ Dit Bericht is bewerkt door: Juggernaut op 2002-01-27 14:09 ] [/quote:22c7344144]windows xp??? :? het gaat over de AMD XP (1600+) als je dat nog niet door had...
Link naar reactie
een flinke klodder is ook niet goed, want dan wordt het alsnog niet goed geleid. niet te veel en niet te weinig koelpasta; beste resultaat. mijn xp 1600+ (overclocked naar 1800+)met vulcano2 ; idle 39C en stessed 43C en dit zonder extra casfans (die komen er ech nog wel!!) of wat dan ook!!! :wink: [quote:a8c8b47a8d] Op 22-01-2002 23:44, schreef mania: Je kunt ook eens kijken,of er wel genoeg koelpasta tussen je processor en de koeler zit. Bij mij zat er toen een vogelpoepje tussen. Ik heb er dus een finke klodder opgedaan,dat scheelde zo'n 5 gaden. [/quote:a8c8b47a8d]
Link naar reactie
[quote:8822aa1d7a] Op 22-01-2002 23:44, schreef mania: Je kunt ook eens kijken,of er wel genoeg koelpasta tussen je processor en de koeler zit. Bij mij zat er toen een vogelpoepje tussen. Ik heb er dus een finke klodder opgedaan,dat scheelde zo'n 5 gaden.[/quote:8822aa1d7a] Pas op dat je niet teveel koelvloeistof erop doet. Dan isoleer je de warmte namelijk!
Link naar reactie
hey ik heb een tip voor je ! kijk is op http://www.oc-shop.nl en ook is op deze site! http://www.dansdata.com/coolercomp.htm Hier staan heel veel koelers getest!! en ze zijn redelijk duur dat wel! maar 57 graden is absurt!! dat gaat zwaar tenkosten van de levens duur van je cpu! een OCZ dominator is wel een hele goede en de prijs is ook nog goed!! nadeel is dat er een blacklabel delta van op zit van 7000 toeren! en dat ding maakt een helehoop lawaai!! en zorg ook is voor goede kast koeling! 120X120 mm fans voor onder en achter boven. kijk maar is op http://www.papst.com! als je overklokt moet je eerst voor goede koeling zorgen!! en 57 graden is absurt hoog!! misschien is waterkoeling wat voor jou!!?? nou succes er mee
Link naar reactie
[quote:dcce3e9ca1] Op 03-02-2002 17:06, schreef BA: 57 graden is wel ok hoor, alleen als je oc'en wil dan is het een waardeloze temperatuur. Die processor is gemaakt om 20 jaar mee te gaan, dus zelfs al je een paar graadjes hoger zit gaat hij nog een hele tijd mee. Je wou toch niet zeggen dat je over 20 jaar nog met een AXP zit he :wink: [/quote:dcce3e9ca1] Ik ben het wel met je eens over het aantal jaar dat je hem gebruikt maar 57 graden is absurt hoog met je standaard coolermaster kloeler haal je nog beter! dan heb je hem op 45-46 graden! das nog te hoog vind ik! het geeft je geen speel ruimte! neem nou een swiftec kloeler die knalt je temp naar 30 graden onder vollast met een amd Tbird 1200 draaien op 1400 (kast temp was 25 graden) [ Dit Bericht is bewerkt door: Hollowman op 2002-02-03 17:23 ]
Link naar reactie
Dat klopt wel, maar voor de meesten is het gewoonweg niet interressant of hij nou op 40 of op 50 graden draait. (Ik heb zelf net een XP 1800+ besteld met een Alpha 8045 Delta HP, omdat ik wel OC'en wil, en het dan dus wel belangrijk is) Ook vind ik de vergelijking een beetje scheef, alle mobo's hebben een tempafwijking dus 43 graden bij de één kan wel 50 graden bij de ander zijn. Ook ligt het nogal aan het type kast die je gebruikt (een maat van mij heeft een TB1400 met coolermaster die 60c draait, terwijl mijn TB1200 40c draait met een GlobalWin koeler.)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...