Ga naar inhoud

Vieze luchtjes in wasmachine


S.H

Aanbevolen berichten

Laatst had ik een vieze muffe lucht in de wasmachine (vraag me niet hoe dit kwam). Na andere tips heb ik schoonmaakazijn gebruikt en de wasmachine op het heetste programma laten draaien. Hierna was de muffe lucht verdwenen. Heb ook begrepen dat je de wasmachine met soda zou kunnen schoonmaken, maar dat heb ik zelf niet uitgeprobeerd.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het is goed om met enige regelmaat (afhankelijk van het gebruik) de wasmachine op kookwas (leeg)te laten draaien, met in de zeepbak (hoofdwas) soda en in de trommel schoonmaak azijn. Het is zowieso goed om vaker op hetere programma\'s te wassen, in tegenstelling tot alle oproepen om koud te wassen voor de natuur e.d. Dit voor behoud van uw machine, rubbers blijven soepel, wasmachine blijft schoon (koud wassen veroorzaakt ophopingen van vet, wasmiddel/wasverzachter resten, kalk en niet te vergeten VETLUIS). Daarbij komt nog dat bij temperaturen lager dan 60 graden, de bacterieën in uw was en wasmachine niet sterven. Daar moet U toch niet aan denken..... En elke vijf jaar een nieuwe wasmachine aanschaffen kan ook niet goed zijn voor de natuur, toch?
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
Goedenavond, Mijn vraag is of er meer mensen zijn met een Zanussi ZWF 3145 wasmachine. Ik ben er niet tevreden over, als ik op 90 of 60 graden de witte was wast met wasverzachter (Robijn) en hij komt uit de machine dan ruikt hij niet lekker fris maar muf. Wat kan dat zijn? hij is net 1 jaar oud. Ik hoop dat iemand mijn probleem op kan lossen. Alvast bedankt voor een reactie gr. Els.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Stinkende wasmachine? De oorzaak van de stank zijn anarobe bacterie. De simpele oplossing is zorgen dat de afvoerslangmond door lucht omgeven wordt. De meeste mensen sluiten de afvoer hermetisch aan op de pvc afvoer. Dan kan er geen lucht bij en de bacteriegroei vanuit de riolering doet z`n werk. Bij mensen die de afvoerslang in een gootsteen hebben hangen hebben nooit stank in de machine. Gewoon even naar de bouwmarkt wat pvc onderdelen halen en klaar is Kees. Jaap
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...