Ga naar inhoud

Mijn laptop start niet meer op na update 1903, wat nu?


Aanbevolen berichten

Na update 1903, start mijn laptop gedeeltelijk op. Hij blijft hangen in het inladen van het bureaublad. Op de taakbalk blijft het blauwe cirkeltje draaien, slechts een klein deel van de gebruikelijke pictogrammen staan op de taakbalk. Op het bureaublad is er nog geen enkel pictogram verschenen. Na zo'n anderhalf uur is het beeld nog exact hetzelfde. Het blauwe cirkeltje draait nog steeds wanneer je de muis boven de taakbalk hangt. Het systeem reageert vrijwel nergens op. Behalve crtl-alt-del, daarmee via naar de aan/uit button en d.m.v. shift ingedrukt 'opnieuw opstarten' gekozen om naar systeemherstel te gaan. Na een uur of twee drie geeft 'ie de mededeling dat 'systeemherstel niet voltooid' is. Daaronder een uitgebreid bericht met het hoe en waarom. Advies was ander herstelpunt te kiezen, maar helaas bleken eerdere herstelpunten zomaar gewist te zijn. Dan nog maar eens proberen met hetzelfde herstelpunt, je weet maar nooit. Helaas na uren weer dezelfde mededeling. Opnieuw opstarten in 'veilige modus' gaat ternauwernood. Het duurt een klein uur voordat het hele scherm is ingeladen en dan nog werkt lang niet alles. Binnen no-time reageert er niets (zoals het openen van verkenner om naar map met mijn bestanden te gaan) en moet 'ie er weer zowat een uur over doen voordat ik in de veilige modus sta. Ik wil namelijk persé vanuit die veilige modus al mijn bestanden (muziek, tekst, etc) redden en dan een volledige herinstallatie gaan doen. Maar hoe kom ik bij mijn eigen bestanden wanneer het systeem elke keer vastloopt? Nog lang niet alles is ge-upload naar mijn 'One Drive'. En zo te zien start 'One Drive' niet op in veilige modus met netwerkmogelijkheid, zodat alsnog mijn laatste restjes bestanden naar de cloud zijn. Eerder dan dat ga ik niet herinstalleren. Het is inmiddels dag twee en er is nog niets voor elkaar. En ik heb mijn laptop nodig. Ik typ dit nu noodgedwongen vanaf mijn pc die zo traag is als wat (laatste hardware-update stamt uit 2008, was een videokaart). Geen geld helaas voor een nieuwe pc. En ook niet voor een laptop want ook die is oud en traag, maar ja altijd nog ietsje sneller dan mijn pc. Dus die laptop is voor mij heel belangrijk. Enig idee wat ik nu kan doen? Veel dank!
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Tik eens in: Problemen update 1903. Microsoft heeft er zelfs een speciale pagina voor... Ik heb 1903 gisteren geinstalleerd, probleemloos op laptop en op desktop met veel kuren. Dus heb ik hem gelijk verwijderd. Maar dat kan alleen binnen tien dagen na de installatie van een update, helaas.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...