Ga naar inhoud

Hoe unlock/formateer je C met wd XP?


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nik wil van een oud desktopje xp verwijderen en 7 of 8 installeren.\r\nnu ben ik begonnen maar bij het formateren of installeren van 7 of 8 krijg ik te lezen dat C bezet is en dat C unlocked moet worden.\r\nNu ben ik een beetje aan het neuzen geweest maar ik kom er niet uit.\r\nBij de een hebben ze het er over dat het te maken heeft met het inlogwachtwoord van windows en bij een ander hebben ze het over het verzetten van de jumpertjes op de harde schijf.\r\nHOO, waar hebben we het nu over vraag ik mij af.\r\nIK heb gekeken op de fysieke harde schijf en daar kom ik een rijtje koperen pinnetjes tegen, boven 5, recht eronder 4, waarbij er bij het eerste en laatste pinnetje aan de onderkant een klipje zit bevestigd die bovenpinnetje met onderpinnetje verbind,\r\neven proberen te tekenen\r\n.....\r\n ....\r\n(bij plaatsen ziet het er anders uit boven dus 5 pinnetjes waarbij de eerste links geen pinnetje tegenover zich heeft aan de onderkant)\r\nlinks zit een kleine stekker en rechts van de pinnetjes zit een hele brede stekker.\r\nHet betreft een Hitachi deskstar-7k80-hds728080plat20-80gb waar dus wd xp op staat.\r\nIn desktop is nog een andere harde schijf aanwezig.\r\nIs er iemand die mij kan helpen C te formateren,,unlocken zodat ik een nieuwe installatie kan uitvoeren?\r\nalvast bedankt.
Link naar reactie
Die pinnetjes op de schijf moet je lekker van af blijven. Dat zijn jumpers die bepalen of de schijf in master of slave configuratie draait. Wijzig je dat, dan werkt je computer niet meer lekker.\n\nDat gezegd hebbende: dit soort schijven zitten alleen nog in echt oude computers. Het is de vraag of je daar een nieuwe versie van Windows op moet willen zetten. Dat gaat nooit snel worden. Als je de computer wilt blijven gebruiken, dan toch liever een lichte versie van Linux.\n\nEn om je oorspronkelijke vraag te beantwoorden: Je kunt de C-schijf niet vanuit Windows formatteren. Een stukje zelfbescherming. Makkelijkste is om dit tijdens de installatie van Win 7 of 8 te doen. Tijdens de installatie kun je kiezen voor \"aangepaste installatie\" (of iets wat daar op lijkt) en dat geeft je de mogelijkheid om de C-partitie te formatteren en desgewenst andere partities te maken.
Link naar reactie
Je hoeft niet te formatteren als W7 Of W8 geschikt is voor die Computer.\r\n\r\nDoe de test met W7 Advisor , [url]http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=20[/url]\r\n\r\nDan plaats je de DVD en de dvd drive als first boot zetten in de bios.\r\n\r\nDan komt het item voor formatteren bijna vanzelf in het menu aan de orde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...