Ga naar inhoud

pc opstart niet gelukt, software hardware????


Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik heb een pc over geplaats van de originele pc acer aspire x3400 x2 220 etc\r\nover gezet naar een andere kast met nieuwe voeding en draden, in het begin deed alles het goed en hierna kregen we opstart moeilijkheden ik moest de heletijd de ram of de hardeschijf etc er op nieuw in doen(opstarten zonder daarna met) en dit verhelpt het probleem niet ik wil gwn de aan knop indrukken en opstarten die handel. licht dit nou aan windows installatie of aan hardware want alles is goed aangesloten naar mijn inzien en geen wattage problemen(oude voeding 240watt nieuwe 500watt met bronze certificaat)\r\ndus dit is echt RUIM! :) zou iemand dit probleem herkennen en mischien de oplossing weten?
Link naar reactie
Dit lijkt toch wel op een losse draad, of juist een kortsluiting ergens. Hardware dus, vooral omdat dit komt na je verbouw actie.\n\nGoed letten op aanwezige schroefjes welke in de nieuwe kast zitten of al zaten, en misschien tegen het moederbord (printbanen b.v.) sluiting kunnen maken.\n\nAls je een ander SATA kabeltje voor je harde schijf hebt liggen, (markeer dan de oude even en) vervang hem. Eventueel verwissel je hem met die van je CD/DVD drive.
Link naar reactie
goedendag wij hebben onze pc terug gebouwt in zijn oude case(nieuwe case waren knoppen defect) en nu werkt de lan niet goed software matig hij sluit nu soms1/2 x heel langzaam af normaal in 10sec dan in *&&*min vul maar in en maakt geen internet verbinding(de adapter is aan) er staat dat hij wil verbinden en hij verbind niet(andere pc\'s met lan hebben gewoon verbinding) en dit gaat dus alleen slechter voor ons want we hebben alleen maar pech......
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;651785]Heb je alle drivers van het moederbord geïnstalleerd? \nEn de drivers van de adapter?\n[/QUOTE]\nAan het systeem is als ik het goed begrijp niets veranderd, alleen de voeding is even een andere geweest.\nMaar deze drivers opnieuw installeren kan geen kwaad denk ik.\n\n\nZijn er meldingen in Apparaatbeheer ?\n\nIk hoop dat je hebt gelet op het statisch ontladen van jezelf voordat je een onderdeel beetpakt. Je doet dat door zo vaak mogelijk de metalen kast even aan te raken (dat is massa), en onderdelen zoals geheugenstrips (die je denk ik niet eens verwijderd hebt...) vanuit het moederbord direct in een anti-statisch zakje te doen, of losjes in een stukje aluminium folie te wikkelen.\n\nAls je afsluit, en het gebeurt traag, noteer de tijd, en na opstarten kijk je in de logboeken of er op dat tijdstip meldingen over zijn.\nRechtsklik \'[I]Deze Computer[/I]\', en kies \'[I]Beheren - Logboeken[/I]\'.\n\nVerder zou ik eens alle PC\'s op je netwerk uitschakelen, dan ook je modem en/of router uitschakelen, en vervolgens in de juiste volgorde alles opstarten:\n* MODEM, een minuut of twee tot de lampjes weer juist branden.\n* Router, een minuut of twee, ook tot de lampjes aangeven weer verbinding te hebben.\n* dan eerst die ene PC opstarten.\n\n\nAls dat niets uithaalt, open je een opdrachtprompt (met Administratieve rechten), en geef je de opdracht\n[CODE]ipconfig /all > c:\\ip.txt[/CODE]\nen plaats dan hier even de tekst uit het gevormde bestandje c:\\ip.txt\n\nDan de netwerk wizard eens doorlopen ?\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...