Ga naar inhoud

Nas schijven qnap


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb heb een probleem met me nas gehad bij een update ging het niet helemaal lekker.\r\nDe update was niet gelukt maar de nas had zich afgesloten toen ik hem weer opstarten was hij zijn raid 5 kwijt en hij herkende de schijven niet meer.\r\n\r\nIk ben er inmiddels achter dat de schijven niet herkend worden door windows. \r\nDus heb ik testdisk gedownload en heb ik gekeken of de schijven nog goed zijn.\r\nEr staat nog dat op dus daar ben ik al blij mee maar hoe krijg ik dit van de schijven op een externe schijf? \r\ntestdisk dit is de eerste keer dat ik het gebruik ken het programma verder niet.\r\n\r\nKunnen jullie mij helpen?\r\n\r\nalvast bedankt.
Link naar reactie
Een Qnap schrijft met Ext3 of Ext4 en dat kan Windows inderdaad niet lezen.\n\nDownload een versie van Ubuntu en brandt dat als iso op een cd/dvd. [url]http://www.ubuntu.com/download/desktop[/url]\n\nDan moet je ze in ext3 uit kunnen lezen. Maar omdat het raid 5 is zal dat een behoorlijk probleem worden. \n\nVolgens Wiki:\n\n[QUOTE]RAID 5 werkt identiek aan RAID-4, met het verschil dat de pariteitblokken niet op een enkele schijf opgeslagen worden maar verdeeld over de schijven in de array. Hierdoor geldt het nadeel van de pariteitsschijf die de snelheid beperkt dus niet meer. In de praktijk wordt RAID-5 dan ook vaak toegepast in tegenstelling tot de andere RAID-varianten met pariteit.\n[/QUOTE]\n\nWeet je verder zeker dat 1 of meer schijven stuk zijn.? Het kan nl ook zijn, dat de schijven niet geschikt zijn voor de NAS, omdat de foutcontrole gegevens, die in raid worden uitgelezen, niet tijdig worden terug gegeven door de meeste hd\'s.\n\nDe Nas zegt dan, dat de schijf niet goed meer is, terwijl het eigenlijk \"ongeschikt\" met zijn. In een Windows pc, zonder raid, kan je de schijven dan nog gewoon gebruiken.\n\nBij Qnap is een lijst voorradig met geschikte schijven.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...