Ga naar inhoud
  • 0

Trusteer eindpuntbeveiliging


Anoniem2

Vraag

ik had al een tijdje beveiligingsproblemen, had het advies gekregen een router aan te schaffen om inkomend internet verkeer te blokeren, naast een firewall, daar denk ik nog over, maar nu kon ik niet meer internetbankieren, en moest daar een programma voor downloaden:\nTrusteer eindpuntbeveiliging\n\ndaarnaast heb ik nog:\nAVG\ncomodo firewall\nen Privdog \nis dat niet een beetje veel?\nthanx\n\nover privdog:in het begin hielt die heel veel tegen 62 threads binnen een paar uur, nu staat er opeens al een tijdje 0 naast het logo, nu ik er op klik staat er: not scanned, als ik met de muis over het kader beweeg krijg ik de optie: naar options panel, maar ik kan het niet aanklikken.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
mijn bankaccount, nee ze melden het echt, op het moment dat ik overschrijven aanklikte in internetbankieren kreeg ik de melding: overschrijven geblokeerd omdat (ik weet niet precies wat er stond) derden toegang hebben tot uw account. ik weet niet of het heel verstandig is dat ik hiervoor een nieuwe tread begonnen ben: gezien het feit dat bij mij bestandsdeling regelmatig aan ging staan zonder dat ik daar wat aan deed vindt ik dat ook niet zo vreemd. (andere thread). ik begon een nieuwe thread ivm dit ing programma.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=iemand85;650889]ik had al een tijdje beveiligingsproblemen, \r\ndaarnaast heb ik nog:\r\nAVG\r\ncomodo firewall\r\nen Privdog \r\nis dat niet een beetje veel?\r\nthanx\r\n\r\n[/QUOTE]\r\nWaaruit bleken die beveiligingsproblemen?\r\nAls je AVG en Comodo hun werk laat doen (en daar ook het updaten bij gerekend) dan zou je normaal gesproken redelijk/goed beveiligd moeten zijn (afhankelijk van je surfgedrag). \r\n\r\nHoe kom/kwam je op de site van ING? Adres ingetikt in de adresbalk of via een hyperlink in een (vage) email?\r\n\r\nAls ING van mening is dat derden toegang zouden hebben tot je ING-account, dan zou ik me voor kunnen stellen dat ze het account volledig blokkeren en contact opnemen met verzoek om langs te gaan op ING-kantoor (nooit telefonisch of per e-mail codes doorgeven). Kan me niet voorstellen dat ze iemand wél toegang geven tot MijnING en daar, bij het overschrijven, pas een melding geven dat derden toegang hebben. Kortom: geef (veel) meer informatie, zodat er een duidelijk beeld ontstaat wat er gebeurt, inclusief precieze foutmelding. Termen als \'een foutmelding\', maken het helpen moeilijk (/onmogelijk), omdat er zo veel varianten in zijn.\r\nAls het echt ING is die melding maakt, zou ik bij ING navraag gaan doen en niet op een (computer)forum. Zij zijn degene die uiteindelijk alle informatie hebben/redenen hebben om je account bij MijnING te blokkeren.\r\n\r\n[QUOTE=iemand85;650910]ik weet niet of het heel verstandig is dat ik hiervoor een nieuwe tread begonnen ben: gezien het feit dat bij mij bestandsdeling regelmatig aan ging staan zonder dat ik daar wat aan deed vindt ik dat ook niet zo vreemd. (andere thread). ik begon een nieuwe thread ivm dit ing programma.[/QUOTE]\r\nBegrijp deze tekst niet. Welke thread (geef even een link). Zie wel iets over \'staat van de harde schijf\'. Bedoel je die? Harde schijf heeft weinig/niets te maken met internet/internetbankieren (tenzij er een virus, o.i.d. op de harde schijf zit natuurlijk).
Link naar reactie
  • 0
het resultaat van de volledige MBAM scan was dat er geen bedreigingen/infecties etc. waren.\r\n\r\nik had laatst de situatie dat ik per ongelijk via een mail op een fake ing side kwam, maar dat was dit keer niet het geval, ik wou gewoon internetbankieren. \r\n\r\n\r\nik heb de precieze melding niet onthouden, maar volgens mij stond er dat omdat derden toegang hadden tot mijn account overboeken was geblokkeerd, met het advies inlogcodes te veranderen, en dit programma te downloaden. Daarna werkte het nog niet.\r\nToen ik belde met de ing zeiden ze dat ze overboeken niet vrij konden geven. een tijdje later zat ik achter een computer die zeker niet goed beveiligd is en lukte het overboeken wel. mogelijk dat ik dus deze trusteer eindpuntbeveiliging er zo af kan gooien? ik weet niet wat ik hier nog meer informatie over moet geven. Bij de ing weten ze niet welke andere programma\'s (zie het lijstje) ik nog meer op mijn computer heb, en of dat dan een goede combi is, daarom heb ik deze vraag gepost\r\n\r\nde andere thread waar ik naar refereer is die met als titel \'netwerk detectie\' het is een lange discussie, ik verwijs ernaar omdat ik reden heb aan te nemen dat beveiliging bij mij extra belangrijk is, het is een discussie met 6 pagina\'s, dus het staat er niet om te gaan lezen
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE]Toen ik belde met de ing zeiden ze dat ze overboeken niet vrij konden geven. een tijdje later zat ik achter een computer die zeker niet goed beveiligd is en lukte het overboeken wel[/QUOTE]\nDes te meer reden om direct weer contact op te nemen met de ING, ga gewoon naar een filiaal en eis uitleg. Neem als het even kan ook prints mee, zoals die van die fake mail e.d.
Link naar reactie
  • 0
ik ben blij dat de ing maatregelen neemt als daar aanleiding toe is, en ik geloof wel dat die er is, dus ik hoef geen uitleg. Deze post ging er om wat de waarde was van het programma dat ik van de ING moest downloaden, en hoe zich dat verhoud tot de andere software in het lijstje bovenin deze thread. Die mail is simpel: moest ik gewoon niet invullen, heb ik doorgestuurd aan de ing.
Link naar reactie
  • 0
Sluit me aan bij Anacho: ik zou juist wel erg graag uitleg willen hebben. Waarom werkt het overboeken niet op jouw pc en wel op een ander. Jouw idee van een minder goed beveiligde pc vind ik lariekoek. Als jouw account inderdaad geblokkeerd is voor overboeken, dan is dat iets wat bij ING is geregeld en niet afhankelijk is van de pc waarop je werkt.\nAls ING dan echt meent maatregelen te moeten nemen, laten ze dan je account volledig blokkeren.\nVind het maar een vaag verhaal.
Link naar reactie
  • 0
ik denk dat toen ik achter een andere computer zat het overboeken gewoon weer vrij gegeven was, alleen was dat een openbare computer in een cafe waar je niet op kan inloggen met illigale software, waarschijnlijk uberhaupt geen beveiliging etc. Eerder kon ik op de bibliotheek ook niet internetbankieren, vandaar\r\n\r\nik zal als ik thuis ben (nu niet) zal ik kijken of dit klopt.\r\n\r\nik weet niet waarom het vaag is dat als de ing vraagtekens heeft ze alleen het overboeken blokeren. (ongetwijfelt: hoe groter het risico/signaal dat er iets niet klopt, hoe groter de maatregel) \r\n\r\nToch kan het nooit kwaad de ing te vragen hoe ze tot deze maatregel kwamen, dat zal ik toch maar doen. wie weet welke les ik daaruit trekken kan. ik doe het per mail, kan ik het antwoord hier posten
Link naar reactie
  • 0
Wanneer je nu nog steeds die melding krijgt op diezelfde computer, scan die computer dan eens met [URL=\"http://www.emsisoft.nl/nl/software/eek/\"]Emsisoft Emergency Kit[/URL] scanner. Deze installeert niets op je systeem, de bestanden worden alleen uitgepakt in een map, of als je daarvoor kiest op een USB stick. En scan ook met [URL=\"http://www.surfright.nl/nl/hitmanpro\"]HitmanPro[/URL].
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=iemand85;651023]ik weet niet waarom het vaag is dat als de ing vraagtekens heeft ze alleen het overboeken blokeren. (ongetwijfelt: hoe groter het risico/signaal dat er iets niet klopt, hoe groter de maatregel) \r\n[/QUOTE]Als ING echt meent maatregelen te moeten nemen, laten ze dan je account volledig blokkeren. Stel dat iemand toegang heeft tot je mailaccount, maar geen mails kan verzenden, hoe zou je dat vinden? Of toegang tot digid, maar geen toeslagen kan aanvragen. Als een account echt door derden toegankelijk is en dat is geconstateerd door, in dit geval ING, dan verwacht ik dat zo\'n organisatie het account volledig blokkeert.\r\n\r\nMaar goed; volgens jou is het allemaal logisch en verklaarbaar. Prima. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...