Ga naar inhoud
  • 0

Malware bedreiging gevonden


Anoniem2

Vraag

Beste forumleden\r\n\r\nTijdens testen van oude hardwarecompomenten van gecrashte PC vroeg iemand op dit forum \"Windows XP blijft opstarten-discussie\" mij om Speedfan te downloaden en installeren. Ik heb dit gedaan en blijkbaar is er rommel mee binnen geraakt. Omdat ik vermoedens had (er kwam onder andere franstalige licenceagreements op het scherm enz...) heb ik het installatieproces afgebroken maar blijkbaar is er toch ongewenste rommel in mijn PC geraakt want een eerste malwarescan heeft volgende als bedreiging gevonden. \r\n\r\nREG, HKEY_CLASSES_ROOT\\CLSID\\{1AA60054-57D9-4F99-9A55-D0FBFBE7ECD3}, 2014557\r\n\r\nHoe doe ik dat zo snel mogelijk weg?????\r\n\r\nMVG Aristo
Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Thanks Niek\n\nUitgebreide scan van Bullguard had ook nog 3 items gevonden en die heb ik ook laten verwijderen. . \n\nDie malware- en virusrommel is echt een pest Nu let ik altijd zo goed op met wat ik doe en toch geraakt er altijd wel iets op een geniepige manier binnen.\n\nHopelijk krijg ik geen problemen met Windows na het verwijderen want zo is heel de miserie met mijn oude PC ook begonnen.\n\nAls U mij een tijdje niet meer op het forum ziet verschijnen.....;-)\n\nDus op hoop van zege.....\n\nGroetjes Aristo.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Niekie30;650747]Nee niet aan paniek raken van wat Malware. Ik had hier gisteren nog een laptop met 271 met Malware besmette bestanden en de draaide nog steeds. Dus dat gaat wel goed met je nieuwe pc. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHaha, het ligt er maar net aan wat voor malware het is. Is het malware die informatie steelt en verstuurt dan ben je te laat. Is het andere malware dan kun je die simpel verwijderen door een recente backup (image) terug te zetten.\r\n\r\nHeb je geen recente backup dan moet je het met anti-malware programma\'s gaan verwijderen en hopen dat er geen malware achterblijft. Alles opnieuw installeren is ook een optie, maar niet de leukste...\r\n\r\nIn dit geval gaat het om een PUP en daar hoef je je niet zo druk om te maken, dat is geen malware.
Link naar reactie
  • 0
Beste Forumleden \n\nHartelijk dank voor jullie reacties.\n\nGelukkig is alle rotzooi netjes opgeruimd geraakt. \nHeb onder andere Malwarebytes, Bullguard, Spyware Search & Destroy en CCleaner gebruikt.\nHeb nog een paar keer gechecked en alles schijnt in orde te zijn dus bij deze kan deze discussie worden afgesloten :-)\n\nGroetjes & nogmaals dank voor jullie reacties \nvanwege Aristo
Link naar reactie
  • 0
als je een verse installatie doet, wordt er ook van alles gevonden, ontkom je niet aan.\r\ngeen paniek zou ik zeggen.\r\nen dan heb je nog de dingen di je weg klikt om niet te installeren, blijkt het er toch stiekem op te staan, of een ander malware ding.\r\nenige remedie is de netwerkverbinding te onderbreken.\r\nmaar dat kan niet, dus als je aan internet hangt kom je af en toe rommel tegen, ook al doe je nog zo je best om het tegen te houden, moeten wij mee leven.\r\nen uiteraard, het een is onschuldiger dan het andere.\r\n\r\ner worden steeds slinksere manieren gevonden om iets op je computer te plaatsen, dat is bekend. ook in een stom plaatje kan al van alles zitten, en dat is overigens al heel oud, kon jaaaaren geleden al.\r\ner zijn heel wat dingen bezig op de computer waar wij geen weet van hebben.\r\nlees maar eens wat Google allemaal uit spookt, gewoon griezelig.:[
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...