Ga naar inhoud

waar is dit slot voor hp dv7


Aanbevolen berichten

Ik ga zo maar eens gokken dat dat mSATA/mPCIe slots zijn. Aan een foto ga je dat verschil niet zien (want fysiek hetzelfde) maar je handleiding zou moeten kunnen vertellen waar ze voor zijn. Gezien het feit dat er een isolatielaag over het PCB ligt dat eronder zit, lijkt het op mSATA waar je dus extra schijven in kan steken. De behuizing van die dingen is metaal en dat mag weer niet in contact komen met die soldeerpuntjes...
Link naar reactie
HP gebruikt vaak caddy\'s voor harddisks, met daarin een verloop conncector. Google er maar eens op, dan vind je ze wel.\n\n[url]http://www.ebay.com/itm/SATA-HDD-Hard-Drive-Caddy-Connector-for-HP-Pavilion-DV9000-DV6000-DV6700-V6400/390761691595?rt=nc&_trksid=p2047675.m1851&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D19841%26meid%3D4561840143381857831%26pid%3D100005%26prg%3D8934%26rk%3D1%26rkt%3D4%26sd%3D201030126700%26[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;650633]HP gebruikt vaak caddy\'s voor harddisks, met daarin een verloop conncector. Google er maar eens op, dan vind je ze wel.[/QUOTE]\nDaar liep ik ook telkens tegenaan, maar het verschil is dat zo\'n SATA connector 15 + 7 contacten heeft, en het gaat bij de TS om 18 + 8 aansluitingen, precies zoveel als een mPCIe slot.\n[QUOTE=JohnL;650618]Ik ga zo maar eens gokken dat dat mSATA/mPCIe slots zijn. Aan een foto ga je dat verschil niet zien (want fysiek hetzelfde) [/QUOTE]\nNa lang (lang...) Googelen ben ik ook tot dat idee gekomen.\n[QUOTE=Niekie30;650620]Het zijn in elk geval geen gewone standaard msata/pci-e sloten. Daar zal hoe dan ook een connector tussen moeten. \nMsata ziet er zo uit vanaf de andere kant: [url]http://nl.hardware.info/productinfo/153054/crucial-m4-256gb-msata[/url][/QUOTE]\nAh, jij ziet de boel net als ik de \'connector\' eerst steeds zag, alsof de contacten er verticaal in moeten schuiven ? Na flink puzzelen kreeg ik het idee dat het de schuld van de foto is waardoor we het zo zien.\nZie hier eens bij de blauwe pijl: \n[ATTACH]17926[/ATTACH]\ndaar zit een diepte waar een kaartje onder past. En dat is moeilijk gefotografeerd.\nKijk ook bij de groene pijl, daar zie je dat de connector overdekt is door dat koperkleurige deksel, dus het witte plastic loopt dieper door.\n\nBeetje gezichtsbedrog misschien, een gewoon mPCIe slot denk ik dus, voor een Wireless kaartje of wathever daar allemaal voor gemaakt wordt, maar ik dacht dat daar ook direct zo\'n mSATA diskje in past.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;650682]Daar liep ik ook telkens tegenaan, maar het verschil is dat zo\'n SATA connector 15 + 7 contacten heeft, en het gaat bij de TS om 18 + 8 aansluitingen, precies zoveel als een mPCIe slot.[/QUOTE]\n;) Je had zeker je pagina hier nog niet ververst.\n\nMaar los van dat, die link die jij geeft is volgens mij foute informatie[B];[/B] je ziet daar een [i]gewone[/i] SATA connector welke je op een printplaat soldeert, zoals die op elke gewone SATA disk zit, namelijk 15 + 7 pinnen.\n\nmSATA heeft de aansluiting zoals die van de mPCIe ( 18 + 8 ), zoals deze (of de eerste foto beneden):\n[url]http://tweakers.net/reviews/3341/msata-ssds-klein-van-stuk-groot-in-prestaties.html[/url]\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]\n\nOm het moeilijker te maken, er is nog een verschil op de markt te vinden, er is namelijk onderscheid tussen\n[url=http://www.amazon.com/gp/richpub/syltguides/fullview/RBX0KM9DMNFEJ]mSATA (= mini SATA) en µSATA (= micro SATA)[/url]\n[ATTACH]17928[/ATTACH][ATTACH]17929[/ATTACH]\nDie linker (mSATA) is volgens mij wat er in de laptop van ketelapper gezet kan worden (18 + 8 ), die rechter (µSATA) heeft weer een kleiner aantal aansluitingen als de \'gewone\' SATA, namelijk 10 + 7 i.p.v. 15 + 7[B]:[/B]\n\n[ATTACH]17930[/ATTACH]\n( \'Gewone\' SATA, 15 + 7)\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...