Ga naar inhoud
  • 0

Rariteiten met internet? DNS settings?!


Anoniem2

Vraag

Korte situatieschets:\r\n\r\nHeb een laptop van de werkgever (onderwijs), dus bezit derhalve niet administratorrights.\r\nHD isverdeeld in prive en werkdeel. Tot een paar dagen geleden was alles okee, kon downloaden, surfen e.d. Nu ben ik de enige die de laptop gebruikt. Echter gebruik ik normaliter Firefox en af en toe Internet Explorer. Alle updates worden automatisch gedaan en Antivrius (System Center 2012 Endpoint Protection) is ook actueel en update ik dagelijks.\r\n\r\nDan nu. Toen ik een paar dagen geleden op Internet Explorer wilde kijken, werd ik prompt doorgeleid naar iets van \"snap.do\"; na verder zoeken op het web kwam ik erachter dat dit schadelijk kon zijn, dus ook verwijderd. Toen ook DelFix gebruikt...nu kwam ik 2 dagen geleden in Firefox doorgeleid naar:\r\n\r\n[B]\"fra1.ib.adnxs.com\"[/B]nternetverbinding zeer onstabiel, en kan ook niets meer downloaden sindsdien (ook optie opslaan als helpt niet); had Spyhunter gedownload en die bleef melding geven van \r\n\r\n[B]\"Your DNS settings have been modified. Acept changes or estore saved settings?\r\nAccept Restore Remind me later\"[/B]\r\n\r\nZoals ik al zei...ben niet de admin van de laptop en admin op werk is ziek. Sinds vandaag is laptop lijkt weer normaal te werken, maar ik vertrouw het niet, omdat ik nog steeds niet kan downloaden. \r\n\r\nWat kan/moet ik doen? Loop ik gevaar? :confused:\r\n\r\nPS: Zowel de antivirus als Malware Antibytes als Kaspersky hebben niets kunnen ontdekken...
Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Nee hoor, falstring, gewoon de systeembeheerder opgezocht en het probleem uitgelegd; mocht de laptop zelf aan de server hangen en alles opnieuw installeren. Hij heeft hierna nog enkele settings geregeld i.v.m. adminstratorrechten en klaar was ik. Thuis alles uitgeprobeerd en het werkt...op de adobe flash player na, omdat ik FireFox gebruik, wordt er gevraagd naar een update te installeren en dat lukt weer niet vanwege juist die adminrechten, maar komt wel goed. Schade lijkt beperk te zijn dus...:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...