Ga naar inhoud

Laptop: geen BIOS piep en geen beeld


Aanbevolen berichten

Net een ACER Aspire laptop van m\'n moeder weer aan de praat, nu die van m\'n tante... Hopenlijk ook met hulp van jullie.\n\nLaptop geeft alleen zwart beeld, geen BIOS piepjes, korte tijd CDromstation activiteit. Geheugen verwijderd en weer geplaatst, accu verwijderd en weer geplaatst. Vrees een moederbordkwestie, los scherm er op zetten lijkt me nog niet zinvol. \n\nGraag tips/suggesties.
Link naar reactie
Vanmorgen ander beeldscherm geprobeerd, helaas geen resultaat.\n\nVoor het grafische gedeelte moet ik hem helemaal openschroeven, in overleg met eigenaresse ga ik dit nu doen (m.b.v. die handige link naar de video)\n\nEDIT: wat jammer. poster heeft z\'n antwoorden verwijderd?!\n\nEDIT 2: inmiddels gehele laptop gedeassembleerd. Kan het zijn dat men de BIOS batterij (ingepakt) gesoldeerd heeft?\nVanavond weer verder kijken....
Link naar reactie
Als de grafische chip het heeft begeven, wordt het een niet te betalen nieuw moederbord. En die chip zit gewoon op het moederbord.\nDe Acer Apire 9300 heeft (zoals bijna alle laptops) geen uitneembare videokaart.\n\nWat nog weleens lukt is de videochip heel heet maken met een hand haardroger. \nVaak is die oplossing van tijdelijke aard. \nWie heeft er trouwens berichten verwijderd??\n\nNiek
Link naar reactie
Zeker in de war, dacht dat er iemand een handige link had geplaatst en die zie ik nu niet meer.\n\nInmiddels dus die BIOS batterij doorgemeten en echt compleet uitgeput, helemaal leeg. Wil nu een nieuwe plaatsen, maar men heeft een connectie van draad naar batterij gemaakt via 2 plaatjes die als het ware geplakt op de celbatterij zaten. Heb ik er makkelijk af kunnen trekken maar hoe of waarmee zet ik deze dan weer vast?\n\nnb. die videochip laat ik even voor wat het is, zeker als het een tijdelijke oplossing zou zijn.
Link naar reactie
Je bestelt die batterijtje per laptop model inclusief draad klemmetjes. Volgens mij zitten ze licht gesoldeerd, maar zeker weet ik het niet. \nEr zit meestal ook krimpkous om de batterij om de contactjes op z\'n plaats te houden.\nMaar ja met een lege batterij zou je toch niet alleen een zwart beeld overhouden.\nNormaal geeft tie bij een lege batt. een melding bij het opstarten over de bios instellingen.\n\nNiek
Link naar reactie
Dat leek mij ook met die lege batterij, maar toch las ik ergens dat bij bepaalde merken/modellen dit zó\'n impact heeft dat zelfs het beeld \'uit beeld\' is. Wil het toch wel proberen eigenlijk. Ook al \'n methode gevonden om het batterijtje te bevestigen (met een beetje creativiteit). Had nog 6 van die batterijen liggen, dus dan ga je ook niet bestellen...\n\nOverigens vind ik 3 aansluitingen in zo\'n laptop wel twijfelachtig: toetsenbord en nog 2 van die heel platte kabeltjes. Die prik je als het waren in een slot en dan worden deze min of meer geperst door een soort opzetstukje. Sommige laptopschermen hebben ook zo\'n verbinding. Heeft ongetwijfeld een naam. Vraag is of ik dit weer 100% ok krijg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...