Ga naar inhoud

kom niet in bios acer aspire V3-731


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nMijn buurvrouw (echt een oud dametje) heeft enkele maanden geleden bovengenoemde laptop gekocht, met win8 erop. Ik heb haar toen een beetje op weg geholpen en ook een herstelschijf e.d. gemaakt.\r\n\r\nZe heeft sinds vanochtend bij het opstarten op een of andere manier geen beeld meer, maar ook weer wel. Klinkt vreemd, en dat vind ik het ook.\r\n\r\nBij het opstarten verschijnt het Acer-scherm met logo en daarna wordt het scherm grijs, met cursor.\r\n\r\nIk kom dus ook niet in de bios.\r\n\r\nIk heb al alle verschillende opties met de Fn combinaties geprobeerd, en zie het scherm ook wel veranderen in bv. slaapstand, maar kom dus niet meer in de bios, in ieder geval niet zo dat ik hem kan zien.\r\n\r\nHet beeldscherm werkt op een of andere manier wel. Als ik bv. de FN toets gebruikt i.c.m. de volumetoets komt het geluidsniveau keurig in beeld.\r\n\r\nIk heb ook al geprobeerd de laptop op te starten met de systeemherstelschijf, maar dat ik kan natuurlijk niet in de bios veranderen omdat ik die niet kan zien.\r\n\r\nHet zou overigens best kunnen dat ze een update heeft gehad naar windows 8.1, maar dat kan ik natuurlijk niet zien.\r\n(ik heb geen ander scherm dat ik eraan zou kunnen hangen helaas)\r\n\r\nIs er iemand die enig idee heeft wat hier aan de hand kan zijn? \r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nFred
Link naar reactie
Als dat ding nieuw is, gewoon terug naar de leverancier. \n\nSchakel hem eerst goed uit door de start knop 6 seconden ingedrukt te houden en probeer het opnieuw.\n\nWat je nog wel kunt doen, is de accu er een nachtje uitlaten en van de 220 af. \nSluit hem morgen aan op 220 en start nog eens op. \nBij een acer is het bios normaal te bereiken via de F1 of de F2 toets. )Herhaaldelijk indrukken direct na het inschakelen.\nDus geen FN toets gebruiken.\n\nNiek
Link naar reactie
Hallo Niek,\r\n\r\nDank je!\r\n\r\nIk heb hem op de manier uitgeschakeld zoals je vertelde, dus 6 sec. ingedrukt houden. \r\nHij start weer gewoon op, alsof er niets gebeurd is... Heel erg bedankt!!!\r\n\r\nWeet je misschien wat de oorzaak geweest kan zijn en hoe herhaling valt te voorkomen?\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nFred
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...