Ga naar inhoud

Advies NAS


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk wil in mijn netwerk een Nas \"hangen\".\r\nIk wil back-ups draaien van 3 computers en 3 laptop\'s . ( minimaal 1 x per maand )\r\nDaar naast foto\'s en muziek centraal opslaan, zodat iedereen er thuis bij kan.\r\nEn nog films erbij zodat we overal d.m.v. media player / smart tv film kunnen kijken.\r\n\r\nNu heb ik al een beetje rond gekeken maar zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.\r\nMoet ik mijn data ( back-up\'s ) nu apart houden op een aparte NAS ?\r\nDus 2 x een NAS, of een grote NAS kopen met 4 x 4TB bv.\r\nNu is geld niet echt het probleem, maar zou graag weten hoe anderen dit doen.\r\n\r\nZag laatst ook een artikel van de FAQMAN in computeridee, Welk merk gebruikte hij eigenlijk ?\r\n\r\nAlvast bedankt !\r\n\r\nLucas
Link naar reactie
Lees hier even: [url]http://nl.hardware.info/reviews/5094/27-2-bay-nas-apparaten-getest[/url]\nEen test van 27 2 bay nassen. \n\nIk zou wel een 4 Bay kiezen als je nu al aan 2 x 4 TB denkt. \nDan begin je met 2 HD\'s en kan er later altijd nog 2 bij prikken.\nZelf heb ik al een paar jaar een QNAP 419P met 2 HD\'s erin. Perfect ding wat alles doet wat je wilt, maar niet goedkoop was/is. \nDe mijne backupt elke avond (de mappen die ik heb aangevinkt) alles wat aanstaat. Dit gaat geheel automatisch. \n\nNiek
Link naar reactie
Hoi Niekie30,\r\n\r\nBedankt voor je antwoord.\r\nMet het oog op de toekomst dacht ik idd aan een 4 bays NAS.\r\nHeb, zo als ik al schreef, totaal dan 6 computers in de back-up.\r\nEn nog wat muziek en foto\'s.\r\n\r\nOpzich vind ik deze wel mooi \r\n[url]www.qnap.com/nl/index.php?lang=nl&sn=531&c=310&sc=577&t=585&n=18413[/url]\r\nDe ts-421 voor 419 euro\r\n\r\nWat voor schijven heb je er in zitten, nas schijven of gewonne schijven ?\r\nHeb jij ze in RAID staan, of onder JBOD ?\r\n\r\nEn wat vind je van het volgende ?\r\n[url]http://tweakers.net/pricewatch/346248/synology-ds414/specificaties/[/url]\r\n\r\n\r\nLucas
Link naar reactie
Ik draai in raid 1, dus 2 gespiegelde schijven van 2 TB. En dat zijn inderdaad schijven die op de lijst voor mijn nas bij QNAP staan vermeld. Dus speciale NAS schijven. \n\nIn het begin had ik er 2 \"normale\" 2 TB\'s in zitten, (vergissing leverancier) maar dat was binnen 3 maanden afgelopen. De schijven waren niet stuk, maar ongeschikt. (Mocht ze gewoon omruilen voor goede)\nBij raid 1 wordt een foutcontrole uitgevoerd naar en van de beide schijven. \nNormale schijven geven daar een te traag antwoord op, zodat de nas gaat vertellen dat ze stuk zijn. \n\nEn over de snelheid: Ach het backuppen vindt plaats op de achtergrond. De 50 GB data op de ssd loopt tie in 5 min. na op wijzigingen. Ik merk daar met mijn pc totaal niets van. \nDe 1,5 TB data op de data schijven backup ik eens in de 2 maanden. Dan staat de pc een nachtje aan. \nIk stream geen video of wat dan ook. Mogelijk dat daar snelheid van zo\'n ding wel een rol speelt.\n\nWaar ik blij mee ben bij de Qnap: \n1) Duidelijk menu. (Het was voor mij persoonlijk voorheen duidelijker, maar nu is het meer W8 met veel mooiere tegeltjes)\n2) Display op de NAS.\n3) Volledig automatisch aan/uit. (Hij staat in principe maar 2 uurtjes per dag aan)\n4) Verbinding ook van buitenaf. (Je eigen muziek luisteren op een laptopje op de camping 200 km van huis) Dat laatste is zeker geen gewoonte maar het gaat wel. \n\nVolledigheidshalve moet ik erbij vermelden, dat ik heel veel functies (Download etc) niet gebruik, simpelweg omdat ik er geen behoefte aan heb. \n\nAls geld echt geen rol speelt, zou ik zonder aarzeling voor QNAP gaan. Ze worden nagenoeg altijd positief getest, alleen de prijs is in hun nadeel. \n\n\nNiek
Link naar reactie
Ik las hier nog wat duidelijke uitleg over Raid.\n[url]http://nl-nl.forum.ibood.com/40249-buffalo_linkstation_pro_quad_supersnelle_4-bay_nas/[/url]\n\nIk vermoed dat ik met 4 schijven naar Raid 10 zou gaan.\n\n[QUOTE]RAID 0 en 1 zijn overigens ook uitstekend te combineren in de vorm van RAID 0+1. (ook wel RAID 10 genoemd) Hiervoor heb je minimaal vier harddisks nodig: alle data wordt telkens over twee paren van harddisks gestriped. Zo heb je én hoge snelheid én zekerheid, maar boet je nog altijd 50% aan opslagcapaciteit in.[/QUOTE]\n\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...