Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag. Als dat niet zo is, weet iemand dan waar ik wel terecht zou kunnen?\r\n\r\nIk gebruik Windows 7.\r\n\r\nIk heb een aantal weken geleden een Harman Kardon BDS370 homevideo-systeem gekocht. Dat apparaat is via een kabel opgenomen in mijn thuisnetwerk. In het netwerk is ook een NAS opgenomen, waarop mijn muziek, foto\'s en films staan.\r\n\r\nDe NAS werkt, want zowel via mij desktop als mijn laptop kan ik met Windows Media Player muziek afspelen en foto\'s en films bekijken die op de NAS staan.\r\n\r\nHet lukt mij wel om foto\'s en muziek via bluetooth af te spelen op de BDS, maar niet rechtstreeks via het netwerk. Het lukt ook om muziek en foto\'s vanaf USB af te spelen op de BDS. Films lukt helemaal niet.\r\n\r\nNB\r\nVia een apart menu-item op de BDS kan ik wel rechtstreeks via het netwerk bv YouTube filmpjes bekijken.\r\n\r\nVia de serviceafdeling van Hartman ben ik niet veel verder gekomen dan het advies de software van de BDS te updaten, maar mijn probleem oplossen is me nog steeds niet gelukt.\r\n\r\nDe BDS herkent de NAS, want deze komt voor in het hoofdmenu. Echter doorklikken naar directories kan niet. \r\n\r\nIk zou al heel blij zijn als ik mijn muziek rechtstreeks vanaf de NAS op de BDS kon afspelen. Als dat ook lukt voor foto\'s, des te beter. \r\n\r\nVoor films ligt het misschien ingewikkelder, want dat lukt ook niet via USB.\r\n \r\n \r\nHeeft iemand een advies of hint?\r\n\r\nGroet,\r\nBart van Veen
Link naar reactie
Dat zal denk ik niet lukken. De netwerk aansluiting is alleen voor internet toegang voor BD-Live materiaal. Zie deze opmerking in de handleiding:\n\n[ATTACH]17864[/ATTACH]\n\nBeetje vreemd advies van de servicedesk dus als de handleiding zelf vermeld dat het niet mogelijk is. Koop er een leuke Mediaplayer bij die alles af kan spelen dat ergens in je netwerk gedeeld is, dus ook van de NAS. Duur hoeft dat niet te zijn. Deze heb ik zelf getest en is een prima Mediaplayer:\n[URL]http://www.redcoon.nl/B207701-Asus-OPlay-HDP-R1_Mediaspelers[/URL]
Link naar reactie
Bedankt Edmoor, voor je reactie. \r\n\r\nDe \"OPMERKING\" uit de handleiding van de BDS die jij plaatst, kan ik niet vinden in mijn handleiding, maar ik neem aan dat je gelijk hebt, dus jouw suggestie lijkt me in principe wel wat.\r\n\r\nIk zie dat er ook een wifi-versie bestaat van de mediaplayer. Volstaat het om zo\'n mediaplayer in het netwerk op te nemen of moet ik deze ook nog met een HDMI(?) kabel met de BDS verbinden?\r\n\r\nGroet,\r\nBart
Link naar reactie
Ik ben van [URL=\"http://www.harmankardon.nl/tl_files/catalog//harman-kardon/Home/Manuals/Integrated%20Home%20Theater%20Systems/BDS%20270,%20BDS%20570/Owners%20Manual%20-%20BDS%20270,%20BDS%20570%20%28Dutch%29.pdf\"]deze handleiding[/URL] uitgegaan,\n\nDe mediaplayer waar ik naar verwees heeft geen WIFI, maar die zijn inderdaad ook verkrijgbaar. Ik ging echter uit van een bedrade aansluiting omdat je er, voor zover ik begreep, al een kabel hebt liggen en dat is voor HD films veel beter. WIFI is te traag voor Full HD films.\n\nDe player wordt met HDMI op je TV of Home Cinemaset aangesloten.
Link naar reactie
Ik heb nog maar 1 netwerkaansluiting beschikbaar. Die gebruik ik nu voor de BDS.\r\nAls ik gebruik wil blijven maken van de netwerkfunkties van de BDS (bv Youtube) moet ik de BDS aangesloten laten, tenzij dergelijke functies ook via de mediaplayer kunnen gebruikt.\r\nIk moet daarom denk ik of een netwerksplitter kopen of een player met wifi.\r\n\r\nGroet,\r\nBart
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Windows 7\r\nNAS ZYXEL NSA 320\r\nMediasplayer WD TV live\r\n\r\n\r\nDag Edmoor en overige lezers,\r\n\r\nIk heb je advies opgevolgd. Alleen bleek de mediaplayer die jij voorstelde niet meer leverbaar. Het is uiteindelijk een WD TV live geworden. Ik heb er nu een weekje mee gespeeld, maar zit nog met 2 problemen. \r\n\r\nProbleem 1:\r\nIk heb jaren geleden mijn single 8 films (met Magix-video) gedigitaliseerd en op DVD gezet. Op de DVD staat een menustructuur, zodat hoofdstukken kan kiezen. Op de laptop werkt dat menu, ook als ik de video vanuit de files afspeel. Via de mediaplayer kan ik geen menu vinden en moet ik de video persé vooraan beginnen.\r\nNB Het programma Magix video werkt niet meer met windows 7, dus ik denk dat ik niets aan de DVD structuur kan veranderen.\r\n\r\nProbleem 2:\r\nNAS en mediasplayer zijn beide via kabel op LAN aangesloten. De NAS is toegankelijk via mediaplayer, want als ik de map \"muziek\" aanklik kan ik vervolgens 1 nummer of 1 album sorteren en afspelen. Ik zie ook de afspeellijst (gemaakt met Windows Mediaplayer in het menu van de mediaplayer onder de NAS. Als ik die aanklik, krijg ik de melding: \"geen media beschikbaar om af te spelen\". Als ik de NAS via mijn laptop benader en op de afspeellijst klik, wordt de selectie wel afgespeeld. Mijn conlusie is daarom dat de verbindigen werken en dat de afspeellijst media-informatie bevat. Het feit dat het niet werkt moet dus ergens anders aanliggen.\r\n\r\nKan het te maken hebben met de organisatie van de media op de NAS?\r\nWindows Mediaplayer ziet de NAS onder \"andere bibliotheken\". Als ik daar de NAS selecteer en dan naar muziek (of andere media) zoek, krijg ik de melding dat er geen muziek is gevonden.\r\nOmdat er standaard geen muziekmap was op de NAS, heb ik zelf via \"nieuwe map\" een map \"muziek\" toegevoegd.aangemaakt. Kan dat het probleem zijn? \r\nIk heb de NAS niet zelf geïnstalleerd (omdat ik daar weinig verstand van heb), maar hadden er bij de installatie media-mappen moeten worden gemaakt?\r\n\r\nMvg\r\nBart
Link naar reactie
Hoi Bart,\n\nDe WD TV Live heb ik geen ervaring mee, maar bij deze mijn reactie.\n\nProbleem 1:\nOm het DVD menu af te spelen waarin je kunt kiezen wat je wilt is het nodig om het bestand VIDEO_TS.IFO te kunnen afspelen. De WD TV Live toont dit bestand echter niet. Wel kun je de map waarin de DVD bestanden staan selecteren en dan op afspelen drukken. De DVD wordt dan afgespeeld zoals je zou verwachten. Zie ook: [URL]http://nl.hardware.info/reviews/2394/6/western-digital-tv-live-review-bestandscompatibiliteit[/URL]\n\nProbleem 2:\nDe door de WD TV Live ondersteunde Playlist types zijn: PLS, M3U en WPL. Het afspelen van een playlist van de Windows Media Player (WPL) zou dus wel moet werken. Kennelijk kan het bijbehorende muziekbestand dat als eerste wordt gekozen niet worden afgespeeld. Quicktime (QT) en Real Audio (RA, RM, RAM) worden bijvoorbeeld niet ondersteund. Raadpleeg hiervoor de handleiding van de WD TV Live. Neem ook hier eens een kijkje: [URL]http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2698[/URL]\n\n\nJe problemen hebben niets te maken met je NAS maar met de (on)mogelijkheden van de WD TV Live. Misschien dat het inderdaad wat muziek betreft een andere indeling vergt, maar zoals ik al zei, ik heb geen ervaring met de WD TV Live.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo,\r\n\r\nHet gaat stapje voor stapje vooruit. Ik kan nu rechtstreeks vanaf de NAS of via de mediaplayer zowel video\'s, foto\'s als muziek afspelen die op de NAS staan. Dit werkt echter alleen maar op file-niveau. Ik moet dus persé een lijst met tracks selecteren. Afspeellijsten kan ik niet gebruiken.\r\n\r\nAls ik in Windows Mediaplayer kijk, komt de NAS voor onder het kopje \"andere bibliotheken\". Daar vind ik dan een lijst met mappen waaronder een map \"Muziek\", maar ook een map \"TV-opnamen\". In de map \"Muziek\" zie ik mijn files echter niet.\r\n\r\nMijn muziek staat in een map \"Muziek\", die ik zelf heb aangemaakt op de NAS. Omdat ik zelf geen map \"TV-opnamen\" heb gemaakt, lijkt het of er standaard mappen op de NAS horen te staan, die ik blijkbaar niet zie -- of die er (niet meer) zijn -- en dat Windows Mediaplayer de mappen die ik zelf heb gemaakt niet ziet.\r\n\r\nIs dat een logische conclusie, en zoja, wat zou ik hieraan kunnen/moeten doen?\r\n\r\nGroet,\r\nBart
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...