Ga naar inhoud

Windows XP opstart probleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal dagen heeft een oude bak van mij opstart problemen. Als ik de computer aanzet en Windows XP probeert op te starten dan komt het wel bekende opstart scherm met laad balkje in beeld. Echter, sinds kort doet het laad balkje het niet meer en start Windows niet meer op. Er komt nu na ongeveer 3 seconden een blauw scherm in beeld, voor ongeveer 0,5 sec. Daarna start de computer weer opnieuw op en verteld die mij dat Windows niet correct is afgesloten. Dan krijg ik de keuze van veilige modus, laatst werkende versie enz. Helaas werkt geen van allen. Bij elke opstart mogelijkheid hetzelfde verhaal. \r\n\r\nHeeft iemand een idee wat er aan de hand is? Windows corrupt? Hdd kapot? \r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\nThomas
Link naar reactie
De stop error geeft een indicatie over wat er mis is. Je kunt daarmee op google gaan zoeken.\n[url]https://www.google.nl/?gfe_rd=cr&ei=k7WpUvy8Lcfw8APW2YGoDA#newwindow=1&q=stop+error+7B[/url]\n\nProbeer ook eens een linux livecd. Download bijvoorbeeld ubuntu, brand het op een cd/dvd, en start de computer daarmee op. Werkt dat goed, dan is het waarschijnlijk een windows probleem. Zoniet, dan is hardware waarschijnlijker de oorzaak.\n[url]http://www.ubuntu.com/download/desktop[/url]
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[QUOTE=Thomper;648166]Sinds een aantal dagen heeft een oude bak van mij opstart problemen. Als ik de computer aanzet en Windows XP probeert op te starten dan komt het wel bekende opstart scherm met laad balkje in beeld. Echter, sinds kort doet het laad balkje het niet meer en start Windows niet meer op. Er komt nu na ongeveer 3 seconden een blauw scherm in beeld, voor ongeveer 0,5 sec. Daarna start de computer weer opnieuw op en verteld die mij dat Windows niet correct is afgesloten. Dan krijg ik de keuze van veilige modus, laatst werkende versie enz. Helaas werkt geen van allen. Bij elke opstart mogelijkheid hetzelfde verhaal. \r\n\r\nHeeft iemand een idee wat er aan de hand is? Windows corrupt? Hdd kapot? \r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\nThomas[/QUOTE]\r\n\r\nBeste mogelijkheid is om in de veilige modus op te starten en dan naar een herstelpunt gaan.\r\nSucces en groeten. Hagedis
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...