Ga naar inhoud

Acer Aspire


Aanbevolen berichten

Hi All,\r\n\r\nAfgelopen weekend een Acer Aspire x3960 gekocht, hieronder een aantal specs.\r\n\r\nIntel Core i3 2100 CPU\r\n4GB DDR3 RAM (1333mhz)\r\n500GB HDD\r\nIntel HD graphics 2000 -> up to 1,7GB (intergrated)\r\n\r\nNu heb ik hier nog een pci express kaartje liggen voor een klein type acer pc zoals ik nu heb, komt uit een x1300\r\n\r\nHet gaat om een Ati Radeon HD4350 512MB DDR2 RAM\r\n\r\nNu is mijn vraag kan ik zonder risico deze kaart in mijn pc aansluiten? \r\nZal het \"uberhaupt\'\' al beter zijn of verschil maken.\r\n\r\nDit omdat het een DDR2 kaart is, en ik niet weet of dit wel op een DDR3 moederbord kan zonder schade of gevolgen.\r\n\r\n\r\nGraag hoop ik dat iemand mij hierover meer kan vertellen.
Link naar reactie
Ach ja, een Acer, iedereen maakt wel eens een foutje.;)\r\n\r\nMaare, die ddr2 bijt niet met het intern geheugen en test het gewoon uit, wel even in de bios kijken of je de IGP samen met de PCI-e kaart kunt instellen of alleen apart, bij de laatste dan eerst de PCI-e kiezen als de monitor aan de onboard hangt en na het uitzetten de monitor aan de insteekkaart hangen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Oke inmiddels de ati kaart geprobeerd en kan zeggen dat er weinig verschil in zit, ten opzichte van mijn intergrated graphics.\r\n\r\nOp deze computer staat windows 7 Enterprise 32 bits.\r\n\r\nAangezien mijn computer een x64 systeem is wil ik ook graag deze windows erop hebben, ik heb hier nog een dvd liggen van windows 7 ultimate en wou deze gisteren installeren.\r\n\r\nEven via de bios de instelling gewijzigd zodat de computer opstart van cd en dit gaat allemaal perfect, windows files are loading en dan begint het zwarte scherm starting windows.. hierna gebeurt er niets meer?\r\n\r\nInmiddels heb ik wel extra RAM bijgevoegd.. zit nu op 7GB, kan dit de oorzaak zijn?\r\n\r\nOok had ik nog een 750GB HDD liggen, waarop windows 7 ultimate 32 stond. deze schijf geinstalleerd en draai ik nu mee.\r\n\r\nWat ik nu merk is dat na een tijdje spelen mijn beeld gaat haperen, ik vermoed door de HDD maar weet dit niet zeker.\r\n\r\nIemand ideeen, tips of suggestie\'\'s ?
Link naar reactie
Probleem opgelost, heb 3 GB ram verwijderd en windows perfect geinstalleerd.\r\n\r\nNu weer teruggeplaatst en windows zegt netjes 7GB aanwezig.\r\n\r\nBetreft de ati radeon videokaart (DDR2 512MB) zou deze beter / sneller zijn dan mijn intergrated intel HD graphics 2000\r\n\r\nDan nog de vraag kan ik ook een videokaart voor pci express 3.0 in een 2.0 x16 slot gebruiken
Link naar reactie
[QUOTE]Dan nog de vraag kan ik ook een videokaart voor pci express 3.0 in een 2.0 x16 slot gebruiken [/QUOTE]\n\nDat zou zeker moeten kunnen gezien PCI-e 3, downwards compatible is met PCI-e 2. Alleen zal een PCI-e 3 kaart in een PCI-e 2 slot niet z\'n maximale vermogen kunnen ontwikkelen. Maar mocht je in de toekomst een nieuw moederbord of zelfs nieuwe PC , met PCI-e 3 sloten aanschaffen, dan is die kaart toch mooi meegenomen.
Link naar reactie
[QUOTE=kevin18;648058]Probleem opgelost, heb 3 GB ram verwijderd en windows perfect geinstalleerd.\r\n\r\nNu weer teruggeplaatst en windows zegt netjes 7GB aanwezig.\r\n\r\nBetreft de ati radeon videokaart (DDR2 512MB) zou deze beter / sneller zijn dan mijn intergrated intel HD graphics 2000\r\n\r\nDan nog de vraag kan ik ook een videokaart voor pci express 3.0 in een 2.0 x16 slot gebruiken[/QUOTE]\r\n\r\nMeestal is een insteekkaart beter , hij snoept in ieder geval niet van je werkgeheugen\r\nWant hij gebruikt zijn eigen geheugen.\r\n\r\nMet de prestatie index van W7 kun je de score zien , dus 1 keer zonder kaart \'en 1 keer met kaart de Index laten vaststellen. dan zie je het verschil.
Link naar reactie
[QUOTE=kevin18;647428]Ach ja, een Acer, iedereen maakt wel eens een foutje?[/QUOTE]Het merk is nog niet eens de vreemdste keuze. Nog vreemder is dat je een moderne PC koopt zonder losse grafische kaart en er dan een oud belabberd slecht presterend los kaartje erin wilt zetten.\r\n\r\nVoor welk doeleinde heb je deze PC gekocht? Toch niet voor gaming mag ik hopen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[QUOTE=obi-wan-kenobi;648062]Het merk is nog niet eens de vreemdste keuze. Nog vreemder is dat je een moderne PC koopt zonder losse grafische kaart en er dan een oud belabberd slecht presterend los kaartje erin wilt zetten.\r\n\r\nVoor welk doeleinde heb je deze PC gekocht? Toch niet voor gaming mag ik hopen.[/QUOTE]\r\n\r\nBen eigenlijk op de keuze gekomen voor mijn PC omdat ik eerder een paar types ouder had en mij goed beviel. (en vind het mooi een klein kastje , compact)\r\n\r\nEigenlijk ook wel eeen beetje voor gaming, call of duty multiplayer etc.\r\n\r\nIk begrijp dat de meeste grafische kaarten een zware voeding nodig hebben, en low profile is niet zoveel keus.\r\n\r\n[B]Kan ik zonder risico / schade aan mijn moederbord mijn voeding verhogen naar 500watt? zit nu 220 in.[/B]\r\n\r\nWat is nu een goede videokaart voor spellen als black ops 2 , BF3 ?\r\nEr is zoveel keus prijs zit ik te denken tussen de 100 a 125 euro.
Link naar reactie
Niekie30 bedankt voor je reactie, heb inmiddels de revieuw even doorgelezen en wel informatief.\r\n\r\nEigenlijk belangrijkste voor mij om te weten, bovenstaande.. Kan ik zonder risico / schade aan mijn moederbord mijn voeding verhogen naar 500watt? zit nu 220 in.\r\n\r\nAangezien het dan ook makkelijker wordt een redelijke recente videokaart te gebruiken.
Link naar reactie
Voor het moederbord zal het geen problemen opleveren. Maar het is een compacte kast, waar zo te zien geen standaard voeding in past. Nou zijn er wel min of meer standaard modellen voor dergelijke kasten, maar die moeten er dan maar net in passen. Ik betwijfel ook of je een 500W model gaat vinden. Bij 300 of 350 houdt het meestal wel op.\n\n[url]https://www.google.nl/search?q=Acer+Aspire+x3960&newwindow=1&client=firefox-a&hs=cqg&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=rcs&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Nq-2Ut_rO7Sg0wW4l4BI&ved=0CD8QsAQ&biw=1920&bih=1062[/url]
Link naar reactie
Zou wel een flex-atx model kunnen zijn. Op tweakers net gaan die tot 250W. Heb ze wel eens gezien van 300. Mogeiljk is het slimmer de boel over te zetten naar een standaard atx kast met een standaard atx voeding. Maar dan ben je minimaal 80 euro verder.\n\n[url]https://tweakers.net/categorie/664/voedingen/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyAnKKC1KT3TJzSlKLipWsqpUMjSwNQHRZYo6SVbSSpaG5UmxtbS0A[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...