Ga naar inhoud

Waarom 2 program files in w7?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi allen.\r\nNu ik sinds kort overgestapt ben van xp naar w7 ( en ook Ubuntu) valt mij op dat bij w7 er 2 program files zijn. Bij installatie gaat het programma soms alleen in--- Program files --- soms samen in --- Program files en Program Files (84) --- en soms alleen op de C: schijf.\r\nDe eerste en laatste was mij wel bekend van xp maar de tweede optie zegt me niets. Wie legt mij deze logica uit.\r\nIk heb trouwens een 64 bits systeem, heeft het hier mee te maken?\r\nGr. Pmud.
Link naar reactie
Voor de engelstaligen onder ons.\nGr. Pmud.\nQuestion\nWhat is Windows Program Files and Program Files (x86)?\n\nAnswer\nIf you\'re running a 64-bit version of Microsoft Windows when opening your hard drive you may notice that you have a Programs Files and Programs Files (x86) directory. For backwards compatibility this is what allows you to run older programs under the new 64-bit operating system. If you\'re having trouble locating a program in the Programs Files directory try also looking in the Programs Files (x86) directory.\n\nWhy is it called x86?\n\nThis term comes from the x86 platform name, which first originated from the Intel 8086 processor. See the x86 definition for additional information on this term and related links.\n\nVrij vertaald.\nEr is een 64bit OS geinstalleerd, maar er zijn genoeg applicaties die dat niet ondersteunen en dus \'gewoon\' 32bit geinstalleerd worden en werken. Deze worden in je \'Program Files (x86)\' map gezet.\nDe échte 64 bit applicaties komen in de \'Program Files\' te staan.
Link naar reactie
[QUOTE=Pmud;647120]Oké. Dan is dit tot zover duidelijk. Ik vermoedde eigenlijk net andersom. Maar ja, 64 was tenslotte ook geen 86[/QUOTE]\n[QUOTE=Pmud;647121]\nThis term comes from the x86 platform name, which first originated from the Intel 8086 processor. [/QUOTE]\nHet \'86\' refereert aan de oudere processors, er was een hele serie van vóór de Pentium[B]:[/B] intel 8086, 80186 80286 (= 16 bit), 80386, en de 80486. Het wordt de x86 family genoemd (x86 platform), en daar ongeveer eindigde het 32bit verhaal in processorland. Met de term x86 bij die mapnaam wordt nu dus de 32bit programma\'s er in aangeduid.\n\n(Het volgende modelnummer na de 80486 bij intel had de 80586 moeten worden maar helaas was die al eerder aan een chip gegeven (ik meen van een ander merk) en toen zijn ze verder gegaan met de naam \'Pentium 1, Pentium 2 etc.)\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...