Ga naar inhoud

crash na update


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb Linux geïnstalleerd, en nu is de laptop al 3 x gecrasht na een software update/wisseling van besturingssysteem. De eerste keer kwam het door een verwijderd bestand in Vista, en de tweede en derde keer heb ik geprobeerd om de software te updaten; ik dacht dat het kwam doordat ik niet had afgesloten, maar het gebeurde de derde keer gewoon weer! Het enige wat ik dan kan doen is het uit knopje, want het scherm begint heel eng :eek: te knipperen, ik moet dan een tijdje wachten en dan krijg ik Windows Recovery, als ik Linux wil gebruiken, start hij wel gewoon op. Moet ik dan maar niet meer die update installeren?? Hij gebruikt dan een herstelpunt in startup repair.
Link naar reactie
Ik heb nog 151 GB vrije schrijfruimte, dat is toch wel genoeg?? Hij crasht bij beiden als ik een update installeer. Hoe kom ik in die logboeken? Hij knippert heel raar als ik hem dan opnieuw wil starten. Het gekke is dat hij wel naar het opstartscherm gaat als ik de electriciteit eraf koppel, en het op de batterij doe. Google Chrome doet ook helemaal niks meer, de snelkoppeling lijkt kapot, maar ook op een andere manier doet hij niks meer. Er lijkt wat met extensies te zijn, opnieuw installeren helpt niet, ook niet incognito-modus en ook niet in de firewall Google Chrome toestaan. In Linux krijg ik na de update, die op zich wel succesvol lijkt, ook weer dat knipperende scherm waardoor ik weer naar dat herstelpunt moet, hierdoor zijn natuurlijk alle updates weer teniet gedaan, zo blijf ik bezig!! Zou een herinstallatie helpen? Maar dan moet ik wel weer over dat knipperende scherm heen komen..\r\nIk heb heel lang Shockwave Flash crashes gehad, filmpjes die steeds schokkender werden, eerst het beeld, later ook geluid, soms werkte Google Chrome niet meer, maar dat was tijdens het opgestart zijn. Ik was aan het downloaden en op de desktop zag ik dat dat erg veel CPU-belasting geeft. Daar werd de laptop ook heel schokkerig door. Nu start Chrome helemaal niet meer op!
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;647072]Kan het aan slechte koeling liggen ? Met netstroom wordt alles best iets warmer.[/QUOTE]\r\n\r\nWelke temperatuur moet hij dan hebben? Hij voelt helemaal niet warm aan. Hoe kom je erachter of hij te heet is? Ik heb dat een keer gezien, maar er was niks mis met de temperatuur.\r\n\r\nHet zit allemaal net onder de 50 graden. Schijf 35.
Link naar reactie
[url=http://www.hwinfo.com/download.php]HWiNFO32[/url] schijnt ook te temperaturen te kunnen loggen, zodat je gewoon door kunt computeren tot het fout gaat.\n\nVerder lijkt het toch wel een hardwareprobleem omdat je het onder twee OS problemen hebt: \n* Een geheugentest zoals Memtest86 draaien.\n* Een uitgebreide schijfcontrole met b.v. HDTune, en daarna eentje met Windows om ook het bestandssysteem te checken[B]; [/B]rechtsklik het station, kies \'[I]Eigenschappen - Extra - Dit station op fouten controleren[/I]\'. Zet twee vinkjes in het vervolgvenster, \'[I]OK[/I]\', en herstart je computer. Kan 1 à 2 uur duren.\nIn je logboek bij \'[I]Toepassing[/I]\' op het tijdstip van opstarten staat een rapport bij een ingang genaamd \'[I]Wininit[/I]\'. Logboeken[B]:[/B] rechtsklik \'[I]Deze Computer[/I]\', kies \'[I]Beheren - Logboeken[/I]\'.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...