Ga naar inhoud

nieuwe hard disk


Aanbevolen berichten

Hallo, vorige week heb ik een nieuwe hd in mijn acer aspire geplaatst omdat ik de melding kreeg dat mijn (oude) hd defect zou raken. Na een kopie van mijn c schijf gemaakt te hebben ( Synei system utilities) en op mijn nieuwe hd geplaatst te hebben, werk alles uit de kunst. De nieuwe hd is nu c schijf, de comp. start ook gewoon op. Ik dacht nu mijn oude hd te verwijderen, maar dan werkt het dus niet meer, ook niet als ik de nieuwe disk aan de kabels van de oude hang. Ook heb ik de nieuwe hd ingesteld als 1e boot disk (dank aan faq-man) Weet iemand hoe dit kan??\r\n(ik ben niet heek erg technisch) bij voorbaat dank, Tom:confused:
Link naar reactie
Dus als ik het goed begrijp, heeft de systeem kopie (van Acronis, dus niet van Synei) niet alles gekopieerd?\r\nIk heb geprobeert om zonder de oude hd, mijn recovery te gebruiken, ik heb geen originele w7 dvd, maar dan krijg ik bij opstarten nog wel het acer gebeuren in beeld, tot het moment dat hij normaal gesproken aangeeft windows te laden, dan krijg ik een knipperende cursor, en kan ik niets meer doen. Vanmorgen wilde mijn pc niet meer opstarten, dus ik denk dat mijn oude hd er toch mee gaat kappen. De tweede keer lukte het gelukkig wel.:(
Link naar reactie
Waarom maak je dan geen gebruik van Recovery dvd\'s die elke acer pc/laptop kan maken? \nDie maak je. Je haalt de oude hd er daarna uit en plaatst de nieuwe. Daarna start je op vanaf je recovery dvd\'s en installeert keurig alles naar fabriekswaarden. Daarna hang je je oude schijf er weer even aan, om eventueel de persoonlijke data terug te zetten. \n\nIk was sowieso al geen voorstander van systeem copieën, en dit versterkt m\'n gevoel. Het lijkt vaker mis te gaan, dan goed. \n\nNiek
Link naar reactie
Jawel tomar. Jij heb een programma gebruikt om je C schijf te clonen. \nJe maakt dan een \"spiegel\" van je oude hd en zet die terug op de nieuwe. Dit leidt vaker tot problemen en bovendien neem je alle vervuiling ook nog mee. \n\nWat ik bedoel is, dat elke Acer pc, als die koopt tig keer met de melding komt (tenzij je die gelijk uitschakelt) dat je recovery dvd\'s moet maken. \nMet die dvd\'s kan je na het plaatsen van een andere harddisk je systeem vrij snel weer subliem instellen, zoals je hem ooit kocht.\n\nNiek
Link naar reactie
Nou, we zijn een week verder, en voor een deel is het gelukt. Alleen mijn back-up ben ik kwijt. Met mijn recovery dvd\'s kreeg ik mijn systeem niet werkend, dus ik heb eerst op mijn nieuwe schijf een schone windows gezet, maar dat bleek achteraf geen legitieme versie te zijn. Die weer verwijdert en toch nog een keer mijn recovery dvd\' s er in gedaan, en toen ging het wel goed. Ik krijg alleen mijn back-up niet terug gezet, dus ben maar helemaal opnieuw begonnen. Iedereen bedankt voor de adviezen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...