Ga naar inhoud

Verwijderen hiberfil.sys


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hi,\r\n\r\nNet mijn desktop opnieuw ingericht met W7-home premium op een SSD.\r\nLoop heerlijk, maar omdat de 256Gb van de SSD ook weer niet zo heel groot is, wil graag zuinig zijn met mijn ruimte.\r\nDaarom wil ik wel van het hiberfil.sys bestand af. Omdat ik toch de pc voor een bewakingscamera altijd aan heb heb ik slaap- en sluimerstand uitgezet.\r\nIn mijn naïviteit dacht ik dat dan het het bestand (12Gb groot) misschien vanzelf al zou verdwijnen.\r\nDat blijkt niet het geval dus wil ik het graag weggooien maar ondanks dat de slaap- en sluimerstand uit staan vindt het systeem dat het hibernation-bestand in gebruik is en niet kan worden weggegooid.\r\n\r\nKan ik toch op een of andere nette manier deze ruimte vrij maken?\r\n\r\nPaul
Link naar reactie
Ja vaak is F8 ook het tijdelijke opstart device, maar als je dan ESC geeft en onmiddellijk daarna weer F8 zit je in veilige modus.\n\nJe zou nog schijf opruiming van Windows kunnen proberen. Als dat niet werkt, zou ik opstarten vanaf een opstartbare cd van bijv. [url]http://www.nu2.nu/pebuilder/[/url] .\nDaar zal ook een tool inzitten om zo\'n bestand te verwijderen naar ik aanneem. \n\nOf vanaf een ubuntu cd. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=diddp00;646442]Hi,\r\n\r\nNet mijn desktop opnieuw ingericht met W7-home premium op een SSD.\r\nLoop heerlijk, maar omdat de 256Gb van de SSD ook weer niet zo heel groot is, wil graag zuinig zijn met mijn ruimte.\r\nDaarom wil ik wel van het hiberfil.sys bestand af. Omdat ik toch de pc voor een bewakingscamera altijd aan heb heb ik slaap- en sluimerstand uitgezet.\r\nIn mijn naïviteit dacht ik dat dan het het bestand (12Gb groot) misschien vanzelf al zou verdwijnen.\r\nDat blijkt niet het geval dus wil ik het graag weggooien maar ondanks dat de slaap- en sluimerstand uit staan vindt het systeem dat het hibernation-bestand in gebruik is en niet kan worden weggegooid.\r\n\r\nKan ik toch op een of andere nette manier deze ruimte vrij maken?\r\n\r\nPaul[/QUOTE]\r\n\r\nHier heb ik tijdje terug gevonden hoe het gaat:\r\n[url]http://www.schoonepc.nl/optim/delete.html[/url]\r\n\r\ngroetjes,\r\n\r\nMorgen 75
Link naar reactie
@ Niekie30: vanaf ubuntu of een opstartCD de file verwijderen ben ik wat bang voor omdat het systeem aangeeft dat het bestand in gebruik is.Vastlopers in de opstart daarna lijkt me ook niet wenselijk.\n\n@ morgen75: de stappen die bij schoonepc beschreven zijn heb ik doorlopen maar de file blijft en laat zich niet verwijderen.\n\n@ couch_patato: ook via deze stappen de winterslaap geprobeerd uit zetten. Werkt goed maar het bijbehorende file verwijderen, nee dus.\n\nHet lijkt erop dat mijn systeem zich perse op z\'n winterslaap wil voorbereiden ;-(\nMisschien moet ik dan toch maar deze 12 loze gb\'s accepteren.\n\nBedankt voor de hulp in elk geval.\n\nPaul
Link naar reactie
Had je dit ook al geprobeerd? Dan zou in na rebooten toch echt verdwenen moeten zijn, of anders gewoon te wissen.\n\nTo make hibernation unavailable, follow these steps:\nClick Start, and then type cmd in the Start Search box.\nIn the search results list, right-click Command Prompt, and then click Run as Administrator.\nWhen you are prompted by User Account Control, click Continue.\nAt the command prompt, type powercfg.exe /hibernate off, and then press Enter.\nType exit, and then press Enter to close the Command Prompt window.\n\nIk heb het net nog even geprobeerd. Zet ik het aan, dan is hiberfil.sys er meteen. Zet ik het weer uit, dan is ie ook weer verdwenen. Beide zonder rebooten.
Link naar reactie
Deze tekst op \"schonepc\" ook gelezen? :\n\n[QUOTE]GEBLOKKEERDE BESTANDEN\n\nLukt het niet een bepaald bestand te verwijderen of te verplaatsen omdat het door een proces bezet wordt gehouden? De boosdoener is in veel gevallen eenvoudig te achterhalen en te beëindigen met de tool Process Explorer (download: [url]www.microsoft.com;[/url] een zeer geschikte vervanger voor Windows Taakbeheer). Klik in de menubalk van Process Explorer op Find, Find Handle or DLL en voer de naam van het bezette bestand in om de naam van het verantwoordelijke proces op te sporen. Dit proces kan vervolgens in het basisscherm worden beëindigd door er met rechts op te klikken en te kiezen voor Kill Process. Is het Process Explorer te ingewikkeld dan kan een geblokkeerd bestand ook altijd nog op eenvoudige wijze met een tool als Unlocker (download: [url]www.emptyloop.com/unlocker/[/url]) worden vrijgegeven.\n\nTIP: In Windows wordt standaard Windows Taakbeheer (toegankelijk met de toetscombinatie CTRL-SHIFT-ESC) gebruikt voor het beheren van de processen. Heeft u liever Process Explorer als standaard beheerder, dan kan dat worden ingesteld via Options, Replace Task Manager.[/QUOTE]\n\nNiek\n\nEdit.... Oef die laatste hierboven had ik nog niet gezien, toen ik begon te typen.... Mooi dat het is opgelost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...