Ga naar inhoud

oorzaak blue screen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo,\n\nik kreeg onderstaande melding, na een \"blauw scherm\" \nik had een pdf geopend van iemand die verkeerde bedoelingen zou kunnen hebben, \n\nik gebruik een DELL latitude d820, windows vista\n\nprobleemhandtekening:\n Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen\n Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3\n Landinstelling-id: 1043\n\nAanvullende informatie over dit probleem:\n BCCode: 50\n BCP1: FD5BA7DD\n BCP2: 00000000\n BCP3: 96574EF8\n BCP4: 00000002\n OS Version: 6_0_6002\n Service Pack: 2_0\n Product: 768_1\n\nBestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:\n C:\\Windows\\Minidump\\Mini102213-01.dmp\n C:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\temp\\WER-53243-0.sysdata.xml\n C:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\temp\\WER2A4A.tmp.version.txt\n\nLees onze privacyverklaring:\n [url]http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413[/url]\n\nweet iemand wat er verstandig is? ik probeerde die bestanden te vinden, de 1e kon ik wel vinden, maar niet openen, is het een zip bestand? die anderen zie ik helemaal niet, kreeg net weer een blauw scherm:\n\nrobleemhandtekening:\n Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen\n Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3\n Landinstelling-id: 1043\n\nAanvullende informatie over dit probleem:\n BCCode: 1000008e\n BCP1: C0000005\n BCP2: 964A4EF8\n BCP3: 8C2DDAE0\n BCP4: 00000000\n OS Version: 6_0_6002\n Service Pack: 2_0\n Product: 768_1\n\nBestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:\n C:\\Windows\\Minidump\\Mini102213-02.dmp\n C:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\temp\\WER-67922-0.sysdata.xml\n C:\\Users\\Gebruiker\\AppData\\Local\\temp\\WER203C.tmp.version.txt\n\nLees onze privacyverklaring:\n [url]http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413[/url]
Link naar reactie
Als ik die code in Google stop komen de meeste mensen met driverproblemen van de videokaart. Je zou eens kunnen proberen om de nieuwste driver van de website van de fabrikant (AMD of Nvidia) te halen en die te installeren. Het kan ook geen kwaad om eens te kijken wat de temperaturen doen, soms is het oververhitting.\n\nDat DMP bestand kun je uitlezen met speciale programma\'s, zoals WhoCrashed ([url]http://www.resplendence.com/whocrashed[/url]). Die kunnen vaak wel herleiden wat het probleem is, maar je moet wel een beetje weten hoe je dat moet lezen.
Link naar reactie
het is geen hard ware probleem lees ik, dat is mooi, ik dacht dat ik mijn portomonee moest trekken..\r\n\r\nik heb geen systeemherstel gedaan, ik neem aan dat dat alleen nodig is als het anders niet werkt? ik heb niet net iets geupdate vlg. mij\r\n\r\nwat nieuwe drivers betreft, ik moet toch een driver van DELL hebben die hoort bij dit (oude) apparaat?\r\n\r\nzou fijn zijn als iemand mij verder kan adviseren, hieronder de tekst uit who chrashed:\r\n\r\nSystem Information (local)\r\n--------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\ncomputer name: PC_VAN_GEBRUIKE\r\nwindows version: Windows Vista Service Pack 2, 6.0, build: 6002\r\nwindows dir: C:\\Windows\r\nCPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM)2 CPU T7400 @ 2.16GHz Intel586, level: 6\r\n2 logical processors, active mask: 3\r\nRAM: 1071005696 total\r\nVM: 2147352576, free: 1983070208\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n--------------------------------------------------------------------------------\r\nCrash Dump Analysis\r\n--------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\nCrash dump directory: C:\\Windows\\Minidump\r\n\r\nCrash dumps are enabled on your computer.\r\n\r\nOn Tue 22-10-2013 20:01:00 GMT your computer crashed\r\ncrash dump file: C:\\Windows\\Minidump\\Mini102213-02.dmp\r\nThis was probably caused by the following module: win32k.sys (win32k+0x94EF8) \r\nBugcheck code: 0x1000008E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFFFFF964A4EF8, 0xFFFFFFFF8C2DDAE0, 0x0)\r\nError: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M\r\nfile path: C:\\Windows\\system32\\win32k.sys\r\nproduct: Besturingssysteem Microsoft® Windows®\r\ncompany: Microsoft Corporation\r\ndescription: Multi-User Win32-stuurprogramma\r\nBug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.\r\nThis appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. \r\nThe crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time. \r\n\r\n\r\n\r\nOn Tue 22-10-2013 20:01:00 GMT your computer crashed\r\ncrash dump file: C:\\Windows\\memory.dmp\r\nThis was probably caused by the following module: hal.dll (hal!KfLowerIrql+0x64) \r\nBugcheck code: 0x8E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFFFFF964A4EF8, 0xFFFFFFFF8C2DDAE0, 0x0)\r\nError: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED\r\nfile path: C:\\Windows\\system32\\hal.dll\r\nproduct: Microsoft® Windows® Operating System\r\ncompany: Microsoft Corporation\r\ndescription: Hardware Abstraction Layer DLL\r\nBug check description: This bug check indicates that a kernel-mode application generated an exception that the error handler did not catch.\r\nThe crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time. \r\n\r\n\r\n\r\nOn Mon 21-10-2013 22:17:34 GMT your computer crashed\r\ncrash dump file: C:\\Windows\\Minidump\\Mini102213-01.dmp\r\nThis was probably caused by the following module: win32k.sys (win32k+0x94EF8) \r\nBugcheck code: 0x50 (0xFFFFFFFFFD5BA7DD, 0x0, 0xFFFFFFFF96574EF8, 0x2)\r\nError: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA\r\nfile path: C:\\Windows\\system32\\win32k.sys\r\nproduct: Besturingssysteem Microsoft® Windows®\r\ncompany: Microsoft Corporation\r\ndescription: Multi-User Win32-stuurprogramma\r\nBug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.\r\nThis appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. \r\nThe crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time. \r\n\r\n\r\n\r\n\r\n--------------------------------------------------------------------------------\r\nConclusion\r\n--------------------------------------------------------------------------------\r\n\r\n3 crash dumps have been found and analyzed. No offending third party drivers have been found. Consider configuring your system to produce a full memory dump for better analysis.\r\n\r\n\r\nRead the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information. \r\n\r\nNote that it\'s not always possible to state with certainty whether a reported driver is actually responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it\'s suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
Link naar reactie
Je hebt Windows Automatische Updates toch aanstaan ? Dan krijg je updates, als kan het wel zo ingesteld staan dat je daar geen bericht van krijgt.\n\nGa met Internet Explorer naar de [url=http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=nl]Windows Update site[/url], en bekijk de geschiedenis van alle laatste updates. Vooral op updates voor niet-Windows dingen letten, zoals drivers voor hardware.\n\nDe bestanden die in de crashdump-analyse genoemd worden zijn allemaal kernel bestanden, m.a.w. die zijn zelf wel te vertrouwen. Er moet dus meer iets van buiten Windows fout zijn.
Link naar reactie
ik heb het idee dat we miscommunicatie hebben: ik begon over update\'s in antwoord op niekie30, en zei dat ik niet iets geupdate had, ik krijg automatisch meldingen, die ik dan handmatig uitvoer, ik heb vanochtend best lang zonder problemen gebruik gemaakt van mijn laptop, het valt me altijd wel op dat mijn laptop veel warmte produceert
Link naar reactie
[QUOTE=iemand85;646026]het is geen hard ware probleem lees ik, dat is mooi, ik dacht dat ik mijn portomonee moest trekken..\r\n.[/QUOTE]\r\n\r\nEven goed lezen. Ik tik: \"het lijkt op een driver probleem\" En John tikt iets in de geest van... \"de meeste mensen hebben dan een driver probleem\" \r\n\r\nNiemand zegt nog dat het absoluut geen hardware probleem is. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
het stond ook in de bestanden: \"This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.\" maar inderdaad, \"appears to be\" geeft geen uitsluitsel. Is jullie advies naar de dell site gaan en een nieuwe driver downloaden? of kan ik beter iets anders doen? \r\nfijn dat jullie helpen,\r\ngroeten,\r\nLE
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...