Ga naar inhoud

windows 8 & Nas schijven


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,\r\n\r\nIk ben (tijdelijk) overgestapt van windows 7 naar windows 8 dit vw de komende update. Mijn netwerk bestaat uit; 1x Tv - 1x win7 Pc -1x Xp Pc 1c win8 Pc -2x Buffalo Nas schijven 1x Kpn Experia router 1x Sitecom switch. De 2 Nas schijven zijn onder windows 7 altijd zichtbaar geweest in het netwerk en dus bereikbaar voor bijvoorbeeld Acronis True Image. maw het netwerk draaide prima onder win7. \r\nIn windows 8 zijn de Nas schijven niet zichtbaar in het netwerk en via een omslachtige manier te benaderen. Ik heb de firmware van de Buffalo schijven geupdate, Dit helpt ook niet. Wie weet hier raad mee? bijv dank
Link naar reactie
Ik hoop dat ik de fout heb gevonden,,, de nas schijven zitten in netwerk Werkgroep en de Pc netwerk heeft een ander naam. Als ik de nas schijven via via open verschijnen deze wel in verkenner onder Netwerk. In WMPlayer is 1 schijf zichtbaar en te benaderen. Ik heb een nieuw Thuisgroep gemaakt, maar geen nas schijven daar aanwezig. Ik heb getracht een nieuw netwerk te maken maar de Pc vind geen apparaten. Mijn help vraag verandert in; Hoe kan ik de netwerk naam van de Pc op een simpele manier wijzigen naar Werkgroep. en of hoe verwijder ik mijn huidig netwerk? Ik heb een LAN verbinding met de router. nogmaals mijn dank
Link naar reactie
Je verwijdert via het netwerk centrum eerst alle pc\'s laptops en de nas uit het netwerk. Bij Windows Vista, 7 en 8 gaat dat via het netwerk centrum. *(In 7 en 8 is de naam gewoon Thuisgroep en kan je het wachtwoord aanpassen. )\n\nDan zet je de (hoofdpc) weer in een thuisgroep. Hierna maak je de pc\'s, laptops en de nas weer lid van die thuisgroep, door hetzelfde ww in te vullen op die vraag.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...