Ga naar inhoud

Wat voor netwerk kabel is dit in meterkast ?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi,\n\nik heb een hele dunne draad vanaf de meterkast die naar mijn woonkamer loopt, echter ik weet niet welke kabel en wat voor merk het is en waar ik deze zou kunnen kopen.\n\nik bijgaand een foto bijgevoegd van de netwerk kabel in mijn meterkast. De draden zijn rood en groen, maar weet dus niet wat voor soort kabel het is en of er een netwerk kabel is die deze kan vervangen. De meterkast zit buiten de voordeur dus in het portiek, en de kabel of beter gezegd draad zit aan mijn modem in de woonkamer.\n\n\n\nMet vriendelijke groet\nDanielle
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;645225]Dat is een telefoonkabel.[/QUOTE]\n\now :confused: maar deze is ook aangesloten op mijn modem van xs4all, ik heb bellen en internet in 1. Is die telefoonkabel wel goed dan? hoort er niet wat anders op te zitten, dit is namelijk het enige wat op mijn modem is aangesloten in de woonkamer zo vanuit de meterkast.\n\nAlvast bedankt voor je hulp
Link naar reactie
Inderdaad een telefoonkabel. De grijze kabel zal de KPN-kabel zijn waarmee de telefoonlijn binnen komt. De witte kabel (met de rode en groene draad) is een \"eigen\" kabel. Het is een oude telefoonkabel. Tegenwoordig hebben telefoonkabels meestal vier draden: rood, blauw, oranje en wit. De laatste twee normaal ongebruikt. Het dingetje wat je open hebt geschroefd is je telefoon overnamepunt.\n\nAls je de witte kabel wilt vervangen kan dat dus. Je kunt hiervoor een netwerkkabel gebruiken, maar dat is een beetje gek. Neem liever een telefoonkabel hiervoor.\n\nOverigens zal je internet niet echt sneller worden door het vervangen van deze kabel, als dat je bedoeling is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...