Ga naar inhoud

Netwerksplitter en-kabels vertragen internet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist mijn internetverbinding met een netwerksplitter en Cat. 5 netwerkkabels over 2 computers verdeeld. Hierdoor is nu op beide computers mijn downloadsnelheid verlaagd van 150 Mb/sec naar 95 Mb/sec. Het zou niet aan de splitter moeten liggen, althans, volgens de verpakking. Kan het dan aan de kabels liggen?\r\nIk hoop dat iemand hier een antwoord op weet.
Link naar reactie
wat of hoe is de splitter\r\n\r\nde zeer oude hub of 1 kabel waar je 4 aders gebruikt voor computer a en 4 aders voor computer b\r\n\r\nof doe je het normaal met een switch\r\n\r\nmaar dan welke switch, een de maar 10 mb aankan, of een die 10mb en 100 mb aankan of een de 1gb aankan?\r\n\r\nof werk je met een router?\r\n\r\nen dan nog de vraag wat voor router?
Link naar reactie
Er bestaan echt utp splitters, geen reden om aan te nemen dat ie een switch oid. heeft. Die splitters werken echter voor geen meter.\n[url]http://www.netwerkkabel.eu/t-adapter-splitter[/url]\n\nVoor het beste resultaat moet je gewoon een goede switch hebben, in dit geval een gigabit exemplaar om boven de 100Mbps te komen.\n[url]https://tweakers.net/categorie/311/netwerk-switches/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTgSJAmeRU38w8JSsDHaXigtRkt8ycktSiYiWraiUjS2MjEF2WmANUb2hqaaZUW1sLAA[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;645130]Er bestaan echt utp splitters, geen reden om aan te nemen dat ie een switch oid. heeft. Die splitters werken echter voor geen meter.\r\n[url]http://www.netwerkkabel.eu/t-adapter-splitter[/url]\r\n\r\n[/QUOTE][QUOTE]\r\nJa die bestaan en werken wel [URL=\"http://www.routershop.nl/utp-splitter-dupliceert-8-aders-naar-beide-aansluitingen/pid=5298\"]zie o/a[/URL][/QUOTE]\r\n[QUOTE]\r\nVoor het beste resultaat moet je gewoon een goede switch hebben, in dit geval een gigabit exemplaar om boven de 100Mbps te komen.\r\n[url]https://tweakers.net/categorie/311/netwerk-switches/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTgSJAmeRU38w8JSsDHaXigtRkt8ycktSiYiWraiUjS2MjEF2WmANUb2hqaaZUW1sLAA[/url][/QUOTE]\r\n\r\nEen switch is natuurlijk altijd beter, alleen is het nut van een gigabyte switch alleen gunstig voor je eigen netwerk(moeten wel de rest van de apparaten een gigabit netwerkkaart hebben) omdat de meeste glasvezelnetwerken nog maar 100/100 doorgeven en de 500 + er voorlopig nog niet zit aan te komen.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;645141]Een switch is natuurlijk altijd beter, alleen is het nut van een gigabyte switch alleen gunstig voor je eigen netwerk(moeten wel de rest van de apparaten een gigabit netwerkkaart hebben) omdat de meeste glasvezelnetwerken nog maar 100/100 doorgeven en de 500 + er voorlopig nog niet zit aan te komen.[/QUOTE]\r\n..\r\n\r\nZiggo\r\n\r\n 150 / 15 Mbit/s\r\n\r\n En dat krijg je dan ook netjes geleverd . \r\n\r\nZelf heb ik 60 / 6 Mbit/s .... en zit ik bekabeld altijd op 62 Mbit/s\r\n\r\nZonder haperingen .
Link naar reactie
En de snelheidsverlaging van loek1957 zit hem in het feit dat bij een splitter een directe deling is wat dan begrijpelijk is dat hij als beide computers aanstaan de snelheid op beide pc\'s terug valt, dus een splitter is beter.\r\n\r\nZiggo en UPC leveren allebei 150Mbs maar dat krijg je alleen als je dicht bij de wijkkast woont en er niet al teveel aansluitingen op jou [URL=\"Of je die snelheid gaat halen is sterk afhankelijk waar je woont, UPC en vele andere kabel providers zijn overboekt, d.w.z zij kopen bandbreedte in, maar laten meer mensen gebruik van maken dan wat zij hebben ingekocht. UPC heeft bijvoorbeeld een peering met een partij/bedrijf voor 1Gb/s, in theorie zou je daar 5 mensen met 200Mbit op kunnen zetten, maar UPC gaat er vanuit dan niet iedereen gelijktijdig op internet zit, dus verbinden ze 7/8 mensen op die 1Gb/s trunk. Als nu toch al die 7 of 8 mensen besluiten de nieuwste film via torrent o.i.d binnen te trekken dan halen geen van allen die 200Mbit meer, dat is de ‘contingency rate’ en UPC is daar berucht om….\"]trunk[/URL] zitten\r\n\r\nIk heb KPN glas 100/100 en krijg dat ook, wij hebben van KPN wijk/dorpserver tot in huis glasvezel en onbeperkt up/download, TV en Telefoon.\r\n\r\nBij kabel internet zijn gewoon teveel factoren die meespelen in de te behalen snelheid net als ADSL.\r\n\r\nWij hebben ooit kabel van UPC gehad (toen ging internet nog over een inbelmodem en je steeds de hoorn in de modem moest drukken) en had UPC alleen analoog TV later werd dat Digitaal nou een grotere ramp heb ik wat dat betreft niet meer meegemaakt, ik heb in die tijd maar naast de UPC TV aansluiting een satelliet aansluiting genomen van kanaal plus dat ws dus een wereld van verschil Maar UPC hiel bij hoog en laag vol dat hun signaal net zo goed was, ja zelfs toen ik er een ander toestel (nieuwer/moderner nog dan waar het satelliet signaal op binnen kwam) naast gezet met hun digitale kabel signaal en nog volhouden dat het signaal gelijk was en er waren wat getuigen uit de buurt bij die zelf ook zagen dat dat dus absoluut niet waar was.\r\nIk ben dus afgestapt van UPC (na veel problemen zelfs de ombudsman erbij gehad) kon ik van het abonnement afkomen.\r\nNe! Voor mij nooit geen Kabel TV of internet meer zeker niet van UPC.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;645169]En de snelheidsverlaging van loek1957 zit hem in het feit dat bij een splitter een directe deling is wat dan begrijpelijk is dat hij als beide computers aanstaan de snelheid op beide pc\'s terug valt, dus [B]een splitter is beter[/B].[/QUOTE]\n(Staat denk een foutje in het laatste deel, \'[I]dus een splitter is beter[/I]\', je bedoelt een switch naar ik aaneem. Staat zo verwarrend [COLOR=\"white\"].. [/COLOR]: )\nVerbeter dat dan even, haal ik dit berichtje weer weg.)
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;645113]Elk netwerk is zo langzaam, als het langzaamste onderdeel, waar het verkeer overheen moet. Als die splitter is voorzien van 100 Mb poorten ipv 1000Mb poorten, lijkt me het probleem duidelijk.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDaar zou je best \'\'s gelijk in kunnen hebben. Ik zal straks even kijken of er iets op de switch zelf staat. Het doosje had ik al weggegooid. Ik meld me uiterlijk morgen weer, en iedereen hartstikke bedankt voor alle info tot nu toe.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...