Ga naar inhoud

Fotomap op thuisnetwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi, een vraag mbt het delen van een fotomap op thuisnetwerk.\r\n\r\nMijn vader is amateurfotograaf en heeft op zijn desktop PC al zijn foto\'s staan, nu heeft hij een laptop erbij aangeschaft en heb ik een netwerk gemaakt. Dit werkt perfekt, allen hou ik een vraag over waar ik niet uitkom.\r\n\r\nVia het netwerk kan hij via de laptop in zijn documenten (word) komen en in zijn fotomap; Ik heb het voor elkaar gekregen dat als hij via de laptop een document maakt/wijzigd dat dit ook gebeurt op de desktop. Ik wou met Picasa het zelfde doen maar helaas ziet picasa het netwerk niet. Nu is mijn vraag kan dit wel picasa of moet ik een ander programma hebben ?\r\n\r\nIn het kort is eigenlijk de vraag: ik wil foto\'s die op de desktop staan op de laptop ook kunnen bekijken/bewerken maar laten opslaan op de desktop. IK zou alle foto\'s op de laptop kunnen zetten maar dat werkt niet echt (krijg je ze dus dubbel en het zijn er tot nu toe ongeveer 2500 !)\r\n\r\nHeeft iemand een idee ?
Link naar reactie
Over welke Windows versies gaat dit? XP? Vista? W7? W8?\nIk de laatste 3 maak je een thuisgroep aan via het configuratiescherm > netwerk en internet.\nJe vinkt aan wat je wilt delen.\nDe andere pc/laptop maak je lid van dezelfde thuisgroep en vink daar ook aan wat je wilt delen.\nDaarna moet alles wat aangevinkt is op beide werkstations te bekijken/bewerken zijn. \n\nNiek
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties (en sorry voor het late reageren !),\n\nDe desktop PC draait op Windows 7 en de laptop op Windows 8. Ik heb idd de mappen die ik wil delen gedeeld op het netwerk en zijn ook te benaderen echter wil ik de foto\'s die in de gedeelde map staan op de laptop via Picasa kunnen bekijken/bewerken en als ze ik ze dan opslaat ze in de orgineele map bewaard worden (dus op de desktop).\nEchter kom ik niet in deze map met picasa, het programma ziet het netwerk niet. Mijn vraag is dus is het mogelijk om picasa deze gedeelde map te laten \"zien\" ?
Link naar reactie
Ik lees dat voor Picasa de share een stationsletter moeten hebben toegewezen, dus dat zou ik eens proberen.\nGeen idee hoe dit in het Nederlands heet, maar in het Engels is het \'[I]map a network share or drive[/I]\', en hier vond ik voor Windows 7 een Engelstalig filmpje op Youtube:\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=T-fE2h3oSas[/url]\n\nMisschien dat iemand de Nederlandse vertaling van dat menu kan geven.\n\nHet kan wel eens zijn dat je je computer moet herstarten voor het werkt.\n\nHoe het systeem reageert als je opstart terwijl de share nog niet is opgestart... geen idee, maar dit zou voor vertraging kunnen zorgen bij het booten.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Een netwerk share bereik je standaard via \\\\Computername\\Sharenaam.\nDit heet een Universal Naming Convention (UNC) pad en kun je gewoon zo in de Verkenner gebruiken. Picasa kan met een dergelijk pad niet omgaan en daarom dien je er een schijfletter aan toe te kennen. Zo lijken de bestanden die daar staan voor Windows lokaal bereikbaar.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Foto\'s staan niet in Picasa, staan gewoon in de map.\r\nPicasa weet waar ze staan en haalt ze daar op voor bewerking en zet ze weer terug.\r\nIk denk dus, dat je Picasa moet vertellen, waar de foto;s staan,.\r\nals je op de laptop de fotomap kunt benaderen,[ via netwerk op desktop ], \r\nIk ben geen Picasa man, dus....\r\n\r\nVia skydrive of dropbox is inderdaad een optie.maar ook dan zal Picasa moeten weten waar ze zijn.\r\n\r\nJe hoeft niet meteen alle foto\'s daar te zetten, tenzij je nog beelden van 3 of 4 jaar geleden nu wilt bewerken.\r\n....Bert P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...