Ga naar inhoud

Verplaatsen plaatjes e.d.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste computeraars,\r\n\r\nik zoek een programma en over het algemeen kan ik ook wel vinden wat ik zoek, maar in dit geval niet. Dat heeft er misschien mee te maken dat ik de zoekterm niet precies kan omschrijven.\r\n\r\nWat ik zoek is een programma dat plaatjes van de ene map naar de andere map kan verplaatsen, maar waar ik ook een aantal opties (in principe maar 1) kan ingeven. Stel ik wil 10 plaatjes verplaatsen van map A naar map B. De plaatjes in map A hebben de naam QQWE 1 t/m 10. Wat wil nou het probleem. In map B staan ook zeg maar 10 plaatjes en ook met de naam QQWE 1 t/m 10. Toch is als voorbeeld plaatje 10 niet dezelfde grootte. Ik kan dus aannemen dat als ze een ingewikkelde naam hebben en ze hebben dezelfde grote dat ze ook hetzelfde zijn met uitzondering van plaatje 10 dus. Die is hoogstwaarschijnlijk anders. \r\n\r\nWat ik zoek zit volgens mij niet in de Windows verkenner. Als ik deze bestanden wil verplaatsen krijg ik alleen de melding dat er in deze map al zo een bestand bevind met zo een naam. Ik zou dus alles willen verplaatsen maar niet die die een andere grootte hebben. Windows verkenner heeft deze optie niet. Daar is het \"JA\" of \"JA op alles\" of \"nee\". Wat ik mis is dus de optie \"nee als de grote niet hetzelfde is (of zoiets)\" \r\n\r\nZoals ik het nu af en toe doe is kijken of de grootte hetzelfde is en dan op enter drukken. Is de grootte niet hetzelfde dan op nee klikken. Het moet efficiënter kunnen lijkt mij. \r\n\r\nWeet iemand misschien daar een stukje software voor?\r\n\r\nAlvast bedankt.\r\n\r\nIk werk trouwens met Windows XP
Link naar reactie
Wat ik altijd doe is gewoon twee twee verkenner mappen openen naast elkaar en dan dus beeld op \"extra grote pictogrammen\" zo zie je altijd of twee plaatjes hetzelfde zijn of enkel dezelfde naam hebben wat bij digitale camera\'s vaak gebeurt bijv 0001, 0002 enz en na het afsluiten en verwijderen van de foto\'s van de camera gewoon weer opnieuw begint met 0001, 0002 enz.\n\nJe zou het ook met iTunes kunnen proberen of [URL=\"http://www.pcmweb.nl/download/ontdubbelen.html\"]zie dit[/URL] of Google op foto\'s of plaatjes ontdubbelen, vergeet niet Google op Web te zetten.
Link naar reactie
Er zijn talloze programma\'s die in mappen met plaatjes gaan kijken of daar duplicaten bij zitten. DupDetector, bijvoorbeeld, kan de afbeeldingen in twee mappen met elkaar vergelijken en dan zien of er dubbele plaatjes bij zitten. Je kan dan op basis van een hele rits eigenschappen beslissen welk van de twee verwijderd wordt, of gewoon zelf steeds beslissen. Eén van die opties is de bestandsgrootte, maar je kan ook naar resolutie of datum kijken. Het daadwerkelijke verplaatsen doet het ding niet, maar dat is, als je de dubbelen er eenmaal uitgehaald hebt, geen probleem meer.
Link naar reactie
Ik lees net pas dat je met XP werkt, als je daar en reeks foto\'s van map naar map verplaatst dan krijg je de vraag of je de naam van gelijke bestanden wilt veranderen, sterker nog hij zet bij het kopiëren al een (1), (2) er achter dus QQWE 1.jpg word QQWE 1(1).jpg enz en staan er 3 dezelfde plaatjes in dan word de volgende QQWE 1(2).jpg enz.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...