Ga naar inhoud

Snelheidinternet.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een draadloos glasvezel aansluiting via KPN, standaardpakket.\r\nDaarvoor een draadloos aansluiting via adsl van KPN, 40 Mb/s abonnement.\r\nHierbij kreeg ik een snelheid van plm 25 tot 30 Mb/s.\r\nMet de glasvezelaansluiting kom ik niet verder van 15 tot 20 Mb/s bij een abo van 100 Mb/s.\r\nIk heb een laptop HP Probook 4720s. met Windows 7, home premium.\r\nHet sneltste kanaal gebruiken geeft geen verbetering.\r\nWat kan hier aan de hand zijn?\r\nGroet,\r\nJP
Link naar reactie
Ik had pas een dergelijk probleem hier thuis. \nNa grondig onderzoek en alles uit proberen bleek het te liggen aan een tool van m\'n Asus moederbord n.l. Probe II. \nIk kwam pas tot die conclusie toen ik een laptop rechtstreeks aan het modem hing, die wel 168 Mbit/s haalde, terwijl de pc met Asus moederbord bleef steken op 8 Mbit/s. Tool gede-installeerd en nu ook op de pc de juiste snelheid. \nResume: Gebruik kabel en test ook met een andere laptop/pc.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;644617]\r\nNu lijkt het alsof je er vanuit gaat dat de mensen die je willen helpen hier, niet ter zake deskundig zouden zijn, jammer...[/QUOTE]\r\n\r\nDat lees ik er nou niet direct uit. Alleen lees ik nog niet dat er iets gedaan is met de ideeën helaas.\r\nAls je niets uit probeert, weet je ook niet wat de oorzaak kan zijn.\r\nDus hang die laptop 5 min. met een kabel rechtstreeks aan je modem en doe een speedtest.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Uit mijn antwoord blijkt te weinig dat ik de \"bedrade\" functie en ook een andere laptop wel degelijk als eerste heb geprobeerd. Hiermee kon wel een hogere snelheid worden bereikt.\r\nIk wil echter alleen maar een draadloze verbinding gebruiken.\r\nMijn laptop heeft een Ralink RT 3090 802.11b/g/n Wifi Adapter met een Connection Speed van 54Mbps.\r\nDit zou een oorzaak kunnen zijn van de maximale snelheid van ca 18 a 19 MBits.\r\nHeeft iemand hier ervaring mee?\r\nAnacho, Ik verwacht dat in dit forum juist wel de nodige deskundigheid aanwezig is.\r\n\r\nGroet,\r\nJP
Link naar reactie
[QUOTE=JeanPicky;644780]Mijn eigen en ook de andere laptop hadden een snellere verbinding.\r\nIk zal eens naar de netwerkkaart laten kijken.\r\nBedankt voor deze suggestie.\r\nGroet,\r\nJP[/QUOTE]\r\n\r\nHet gaat er over, of bij de tests die je uitvoerde met 2 laptops, jou laptop minder snel was dan de andere op glasvezel.\r\n\r\nDat ze voor dat glazvezel kwam, beiden sneller waren is me wel duidelijk.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Met een 54 mbit netwerkkaart ga je nooit de maximale snelheid van je internet halen.\nAls je daarmee 3 megabyte per seconde haalt mag je in je handjes wrijven. In megabits is dat 24, dus dan vind ik die snelheid van 15 tot 20 wat je in je eerste post noemde nog niet eens zo heel gek.\n\nIk gok dat je nu een andere draadloze router hebt. Misschien is deze gewoon slechter.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;644788]Met een 54 mbit netwerkkaart ga je nooit de maximale snelheid van je internet halen.\r\nAls je daarmee 3 megabyte per seconde haalt mag je in je handjes wrijven. In megabits is dat 24, dus dan vind ik die snelheid van 15 tot 20 wat je in je eerste post noemde nog niet eens zo heel gek.\r\n\r\nIk gok dat je nu een andere draadloze router hebt. Misschien is deze gewoon slechter.[/QUOTE]\r\n\r\nGezien het bovenstaande zal ik de huidige situatie moeten accepteren.\r\n\r\nIedereen bedankt voor het meedenken en de adviezen.\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nJean Picky
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...