Ga naar inhoud

vertrouwde office icoontjes opeens oranje?!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Vaag probleem op mijn Windows 7 PC zomaar spontaan ontstaan:\r\n\r\nDe icoontjes van al mijn Office bestanden (Word, Excel, Powerpoint) hebben niet meer het vertrouwde uiterlijk maar zijn oranjerood geworden. En als je er op klikt komt er een melding dat het bestand niet geopend kan worden omdat het beschadigd is.\r\n\r\nEchter, als je rechts-klikt op het icoontje en daarna kiest voor \"openen met\" dan lukt het wel gewoon...\r\n\r\nDe bestanden zijn dus (gelukkig) helemaal niet beschadigd of corrupt, maar blijkbaar herkent windows ze nu opeens niet meer als office bestand....vreemd?\r\n\r\nOok office bestanden die in een e-mail bijgevoegd zijn worden geblokkeerd als zijnde onbetrouwbaar.\r\n\r\nWie o wie weet hoe dit zit? Virusje?\r\n\r\n\r\nErik
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb het zelfde probleem.\nNa een update van Microsoft waren de Word en Excel bestanden veranderd.\nWanneer ik nu op een Word document klik krijg ik nu\nCannot open DOCX. files in Microsoft Office 2010 Starter.\n\nSchijnt een fout in de update te zijn, maar hoe los je dit op.\nHeb namelijk geen zin om nieuwe versie te kopen, waartoe Microsoft je wel probeert over te halen.\n\nWie et een oplossing ?
Link naar reactie
Als het hier gaat om een update van Office die via de Windows Update is binnengekomen, dan kun je deze update deïnstalleren.\n\nGa naar; Control panel > Programs & Features > Installed updates en probeer de update te achterhalen om deze vervolgens te deïnstalleren. De vraag is echter wel of het zeker is dat de update de oorzaak is.\n\nSucces
Link naar reactie
[QUOTE=eriktex;644284]Vaag probleem op mijn Windows 7 PC zomaar spontaan ontstaan:\r\n\r\nDe icoontjes van al mijn Office bestanden (Word, Excel, Powerpoint) hebben niet meer het vertrouwde uiterlijk maar zijn oranjerood geworden. En als je er op klikt komt er een melding dat het bestand niet geopend kan worden omdat het beschadigd is.\r\n\r\nEchter, als je rechts-klikt op het icoontje en daarna kiest voor \"openen met\" dan lukt het wel gewoon...\r\n\r\nDe bestanden zijn dus (gelukkig) helemaal niet beschadigd of corrupt, maar blijkbaar herkent windows ze nu opeens niet meer als office bestand....vreemd?\r\n\r\nOok office bestanden die in een e-mail bijgevoegd zijn worden geblokkeerd als zijnde onbetrouwbaar.\r\n\r\nWie o wie weet hoe dit zit? Virusje?\r\n\r\n\r\nErik[/QUOTE]\r\n\r\nHallo Erik,\r\nGa naar Configuratiescherm > Programma\'s Verwijderen en kijk in de lijst naar:\r\n\r\nMicrosoft Office 2010 << VERWIJDEREN\r\n\r\nMicrosoft Office 2010 Starter << deze laten staan\r\n\r\nAlles is nu als voorheen en werkt weer normaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...