Ga naar inhoud

Beschadigd odt-bestand


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen, gisteren was ik in een odt-tekstbestand aan het werken, en viel mijn laptop uit. Bij het opstarten van mijn laptop krijg ik nu steeds automatisch de melding dat dit document hersteld moet worden, maar als ik op \'volgende\' klik, staat er \'herstellen mislukt\'. Het is een bestand met een wachtwoord erop. Ik kan het niet meer openen. Het bestand is nog wel even zwaar, de info moet er dus nog in zitten. Is hier een oplossing voor?
Link naar reactie
Probleem is alleen dat, als er een wachtwoord op zat, de inhoud ook versleuteld was. OpenOffice.org, en daardoor ook LibreOffice, die dit bestandsformaat gebruiken, gebruiken een behoorlijk robuust versleutelingsalgoritme. Dat houdt in dat je, om de inhoud te kunnen ontsleutelen, je wachtwoord nodig hebt.\n\nIk vermoed alleen dat in dit geval het deel van het bestand waarin dat wachtwoord zit, en de beschrijving van wat voor bestand het is, kaduuk is. Daardoor herkent OO.o/LO het niet meer als een tekstbestand en probeert niet om het te openen - en vraagt dus ook niet om een wachtwoord.\n\nDe dialoog die je nu ziet is de standaarddialoog die je ook zou krijgen als je \"notepad.exe\" probeert te openen met Writer. Je gaat dan gewoon kaal de tekens uitlezen, maar daar heb je voor een versleuteld bestand niets aan.\n\nIk vrees dat je hier dus hard moet gaan hopen dat je een backup hebt, want als er niet eens meer naar een wachtwoord wordt gevraagd, ben ik bang dat je er niets mee gaat kunnen doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...