Ga naar inhoud
  • 0

Proxy server


Anoniem2

Vraag

Hallo allemaal,\r\nik ben voorlopig ergens waar een proxy server is\r\nhelaas kan ik dan niet online gamen hoe ik de instelling nu heb op mijn laptop\r\n\r\nHet is mij wel gelukt om eindelijke avg te bijwerken na dat ik de instelling op proxy heb gezet\r\nmaar nu weet ik dus ook dat ik vast wel een soort programma\r\nkan draaien of een instelling kan veranderen\r\nwaardoor ik weer online kan gamen! (om het ook werkte met avg)\r\nhet gaat om het spel apb reloaded\r\n\r\nVriendelijke groeten,
Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Nee, een proxy zit in principe niet in je router, tenzij je een heel uitgebreid of professioneel model hebt.\n\nEen proxy lijkt op een router, maar het doel is anders. Waar een router tussen je PC en internet gaat zitten omdat je meerdere apparaten over één IP-adres wilt laten lopen, gaat een proxy tussen jouw PC en de doelsite zitten om het verkeer om te leiden.\nDat wordt tegenwoordig negen van de tien keer gedaan om een beperking, die in een bepaald land geldt, te omzeilen. Denk dan bijvoorbeeld aan nieuwssites in China, die normaliter geblokkeerd worden. Als je dan eerst verbinding maakt met een proxy-server die buiten China staat, dan kan die proxy gewoon naar CNN of welke andere site je ook zoekt, zonder beperkingen.\nBinnen Nederland worden ze nu ook veel gebruikt om de (tamelijk belachelijke) blokkade op The Pirate Bay te omzeilen. Je provider blokkeert wel TPB, maar niet de proxy, en je proxy staat in een land waar de blokkade niet geldt, en dus krijg je verbinding.\n\nSoms kun je wel met een proxy gamen, maar dan moet je in je internetinstellingen wel aangeven dat je een proxy gebruikt. En zelfs dan is het maar de vraag of je game daar goed mee overweg kan - de meeste games gaan er van uit dat je geen proxy gebruikt, juist omdat dat nogal wat lag kan veroorzaken.
Link naar reactie
  • 0
Heel erg bedankt allemaal voor jullie antwoorden!!\n\nHelaas weet ik zelf niet precies hoe ik de instelling dan kan veranderen\nnaar proxy (voor games)\n\noke het kan dan een lag veroorzaken maar dat zie ik dan wel weer\nhet is super mooi als ik weer online kan gamen\n\nDus als iemand het even duidelijke in een stappen plan wilt gaan uitleggen hoe ik mijn instellingen kan veranderen naar proxy dan heeel graag:D\n\nIk hoop dat ik niet te veel vraag Xd\nmaar op dit soort dingen ben ik total niet bekend!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...