Ga naar inhoud

Ext. Seagate schijfje doet moeilijk


Aanbevolen berichten

Net vier maanden uit de garantie doet 2.5\" 500 gb. Seagate schijfje moeilijk.\nNa elke USB aansluiting geeft ie aan dat hij geformatteerd moet worden.\nWat ik soms doe als er niets op staat.\nVaak ook daarna helemaal niet te openen!!!!!\nOp alle USB poorten en op andere computer ook.\n\nAndere schijfje, zelfde merk, 250 gb. geeft op die aansluitingen geen probleem.\n\nSeatools zegt dat er niets aan de hand is.\n\nWat voor progje zou ik nog eens kunnen proberen?\n\nedit: loskoppelen doe ik altijd via; Hardware veilig verwijderen.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;643563]USB apparaten zijn plug and play , dus veilig afkoppelen heeft weinig zin\nAlleen niet afkoppelen als zo\'n apparaat nog bezig is .\n[/QUOTE]\nDat is niet de bedoeling.... Windows kan besluiten om een schrijfactie naar de schijf uit te stellen vanwege bezigheden elders, en dan is een deel van de data nog niet weggeschreven. \'[I]Hardware veilig verwijderen[/I]\' doet niets anders dan Windows vertellen dat je wilt afkoppelen, en dan zal Windows die buffer zo snel mogelijk legen, en je[I] daarna[/I] vertellen dat je je gang kunt gaan.\nAls je dus alleen wacht tot je geen activiteit meer ziet, kan het zijn dat er nog een half bestand niet naar de schijf weggeschreven is. Niet doen dus.\nHet gaat 100x goed, en dan....\n\nPlug and Play heeft overigens niets met afkoppelen te maken, dat betekent \'[I]Sluit aan en speel[/I]\', m.a.w. insteken, en Windows vindt automatisch de driver, en je de fun kan zogezegd beginnen.\n\n@burgkop\nis het weer een schijfje met een mini USB connector ?\nZo ja, kijk bij het insteken eens goed naar het patroon van branden van het LEDje, daaraan kan je vaak herkennen of de schijf juist herkend is door de hardware.\nWat jij omschrijft lijkt veel op een \'uitgelubberd gaatje\', en daardoor slecht contact.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Als je dus alleen wacht tot je geen activiteit meer ziet, kan het zijn dat er nog een half bestand niet naar de schijf weggeschreven is. Niet doen dus.\r\nHet gaat 100x goed, en dan....\r\n............\r\nJa bij een erg trage XP Computer zou dat kunnen voorkomen.\r\n\r\n\r\nWindows 7 en Windows 8 laten keurig zien hoe de stand van zaken is.\r\n\r\nEn dat gaat nooit mis , heb het nog niet meegemaakt :rolleyes:\r\n\r\nVoorbeeld heb de download zelf even stopgezet voor het plaatje .\r\n\r\n [ATTACH]17683[/ATTACH]\r\n\r\nHarddisk D is een 40 GB laptop 2.5 inch. schijf van 10 jaar oud zelf in een behuizing gezet ,\r\nHeeft XP Vista W7 en W8 allemaal al meegemaakt.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;643558]Als seagate al meldt dat er niets met de schijf aan de hand is, zou je het moeten zoeken in de USB > Sata controller in de case van het externe schijfje.\nJe kunt nog HDTune pro op loslaten, maar dat is niet gratis.\n\nBouw ander het schijfje uit de case en hang het zo eens in je pc.\n\nNiek[/QUOTE] Oeps is ie even mee bezig.\nUiteindelijk aan moeten sluiten aan usb voorkant kast, bleef maar hier en daar rode vakjes geven.\nDaar waar de andere HD schijven wel zonder probleem konden worden aangesloten aan de usb2 achterop.\n\nDus nu aan de voorkant aangesloten, alles groen.\n\nNu weer aangesloten aan achterkant, krijg ik de Formatteren melding weer niet.\nEerder Altijd.\nNu een paar keer opnieuw aangesloten, gaat goed.\n\nVreemd allemaal weer.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;643583][I]....................[/I]@burgkop\nis het weer een schijfje met een mini USB connector ?\nZo ja, kijk bij het insteken eens goed naar het patroon van branden van het LEDje, daaraan kan je vaak herkennen of de schijf juist herkend is door de hardware.\nWat jij omschrijft lijkt veel op een \'uitgelubberd gaatje\', en daardoor slecht contact.\n[COLOR=White].[/COLOR][/QUOTE]\n\nMet de aansluiting ben ik altijd heel voorzichtig.\nKabeltje laat ik er meestal in zitten en zit absoluut lekker strak.\nSchijven liggen altijd geheel vrij en aan een kabeltje trek ik al helemaal niet.\nDiverse kabeltjes geprobeerd, zo kort mogelijk.\n\nIk gebruik deze schijfjes heel weinig, met weinig bedoel ik ook weinig.\nde laatste keer was een paar maanden geleden om een 40 GB van de ene naar de andere computer over te zetten.\n\nIk doe nooit veel USB dingen tegelijk, als ik met die schijfjes bezig ben wordt er geen andere usb gebruikt, ook geen kaartlezer of andere HD.
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;643603]Met de aansluiting ben ik altijd heel voorzichtig.\nKabeltje laat ik er meestal in zitten en zit absoluut lekker strak.\nSchijven liggen altijd geheel vrij en aan een kabeltje trek ik al helemaal niet.\nDiverse kabeltjes geprobeerd, zo kort mogelijk.\n\nIk gebruik deze schijfjes heel weinig, met weinig bedoel ik ook weinig.\nde laatste keer was een paar maanden geleden om een 40 GB van de ene naar de andere computer over te zetten.[/QUOTE]\nIk kan je niet half uitleggen hoe precies dat ook in mijn wereld gebeurt... maar toch heb ik hier een schijfje wat vanaf nieuw problemen heeft met het mini-usb connectortje.\n\nIk kan aan het LED-je regelmatig zien (te snel knipperen) dat het niet goed contact heeft gemaakt (als het OK is dan knippert deze een keer of drie, en brandt dan constant). Ik trek hem er dan aan de diskkant uit, en stop hem daar opnieuw in, en meestal met succes.\n\n\nHoeft bij jouw natuurlijk niet te zijn.
Link naar reactie
Het feit dat het schijfje aan de ene usb poort veel rode blokjes geeft en op een andere poort in geheel niet, wil zeggen, dat je het echt in de verbinding of de controller moet zoeken. \nHDTune scant het oppervlak van de schijf. Dat is goed, of er zijn rode blokjes. Maar niet op de ene poort wel en andere poort niet. \nDie schijf mankeert denk heel weinig. \n\nNiek
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Zelf heb ik een maandje terug een externe Verbatim HD (zit een Samsung in de behuizing) van 2tB moeten redden omdat ik ook vermoedelijk tijdens een schrijfactie de USB3 kabel heb onderbroken (voeding is apart). Deze HD was vanuit de Verkenner onbereikbaar geworden. Met EaseUS heb ik de ca 400 gB kunnen terugzetten (lange happening) NB EaseUS is mi de enige die dit klaar kan spelen. Tijdens dit proces kreeg ik bij elke overzetting de kreet v W7(64) of deze HD geformatteerd kon/moest worden. Werkt weer als van ouds zonder enige error
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...