Ga naar inhoud

USB-poorten werken niet


Aanbevolen berichten

Mijn USB-poorten werken niet.\r\nHeb onlangs nieuwe laptop ASUS A55A gekocht en de poorten werken niet.\r\nIn apparaatbeheer staat een geel driehoekje bij de 3 poorten.\r\nBij eigenschappen (rechter muisknop)wordt gezegd dat een stuurprogramma voor dit apparaat is uitgeschakeld.\r\nStuurprogramma bijwerken zegt dat er geen beter of nieuwer stuurprogramma is gevonden.\r\nOndanks de melding dat het stuurprogramma is uitgeschakeld kan ik met de rechtermuisknop het stuurprogramma alsnog uitschakelen?\r\nDit levert dan in plaats van een geel driehoekje, een pijtje naar beneden op.\r\nNa \"installatie ongedaan maken\" en opnieuw opstarten van de PC, werken ze nog steeds niet.\r\nDe USB-configuratie staat op \"enabled\" in de BIOS.\r\n\r\nDraai op Windows 7 64-bit.\r\nWie ow wie weet raad??
Link naar reactie
Je kan proberen in Apparaatbeheer de tak \'USB-Controllers\' uit te vouwen, en alles daar verwijderen.\r\nNormaal zou je na herstart alles weer geïnstalleerd krijgen, maar ik zou voor vanavond het volgende proberen:\r\nverwijder daar alles, sluit de laptop af, en trek de stekker + accu er een nacht uit. Dan morgen weer aansluiten en opstarten.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;643543]\n, sluit de laptop af, en trek de stekker + accu er een nacht uit. Dan morgen weer aansluiten en opstarten.[/QUOTE]\n\nWaarom??\n\nBIOS heeft een batterij en instellingen/stuurprogramma\'s staan op de schijf. [B]Heeft afaik geen enkel nut[/B](N)\n\nDe drivers op de website van de fabrikant opzoeken, downloaden en installeren lijkt me een logische stap. Windows vindt niet altijd zelf de juiste drivers.\n\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;643586]Waarom??\r\n\r\nBIOS heeft een batterij en instellingen/stuurprogramma\'s staan op de schijf. [B]Heeft afaik geen enkel nut[/B](N)\r\n\r\nDe drivers op de website van de fabrikant opzoeken, downloaden en installeren lijkt me een logische stap. Windows vindt niet altijd zelf de juiste drivers.\r\n\r\nM.v.g. Niels[/QUOTE]\r\n\r\nNieuwe laptop ASUS A55A lijkt me sterk dat de drivers er niet zijn.\r\n\r\nMaar Hier [url]http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=nl-nl&m=A55A&p=3&s=385&os=30&hashedid=u2i06QJXcAFoMa3E[/url]\r\n\r\nAnders inderdaad de Chipset en andere ontbrekende drivers opnieuw installeren.
Link naar reactie
@Niels68\r\n[QUOTE=jeronimo33;643540]\r\nHeb onlangs nieuwe laptop ASUS A55A gekocht en de poorten werken niet.\r\nIn apparaatbeheer staat een geel driehoekje bij de 3 poorten.\r\nBij eigenschappen (rechter muisknop)wordt gezegd dat een stuurprogramma voor dit apparaat is uitgeschakeld.\r\nStuurprogramma bijwerken zegt dat er geen beter of nieuwer stuurprogramma is gevonden.\r\nOndanks de melding dat het stuurprogramma is uitgeschakeld kan ik met de rechtermuisknop het stuurprogramma alsnog uitschakelen?[/QUOTE]\r\nDit vond ik nogal een vreemde melding, vandaar dat ik aan hardware dacht. Dat Windows zomaar geen drivers heeft is hierbij niet het eerste waar ik aan denk.\r\n\r\nMijn bovenstaande tip[B]:[/B] 1% kans dat het iets uit haalt, maar ik zie bij dit soort problemen graag even een computer geheel stroomloos.\r\nDeze werkwijze duurt even lang als gewoon opnieuw opstarten, met het verschil om accu en stekker er bij uit te halen, zodat je de laptop een nachtje stroomloos hebt gehad. Dertig seconden meer werk, baadt het niet dan schaadt het niet.\r\n\r\nDat er ook nog een BIOS batterij in zit... ja ik zou ook liever die er bij uithalen, maar dat is dan heel veel werk voor weinig slagingskans, maar ik heb mijn eigen computer (Asus P5B) in 7 jaar al drie keer door geheel stroomloos te zetten (zonder de BIOS batterij er uit te halen) van een hardnekkig probleem af gekregen, één maal geluid, twee maal USB.\r\n\r\nDrivers... Chipset drivers was ik [I]zéker[/I] vergeten te vragen :rolleyes:\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...