Ga naar inhoud

internet op de camping


Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik heb voor de aansluiting op campingrouters een OUTDOOR-USB-WLAN-ADAPTOR gekocht en dat ding werkt fantastisch!\r\nDeze adaptor geeft een versterkt signaal door via de USB-poort van de laptop. Het lukt echter niet om dit signaal ook door te geven aan mijn tablet. Deze kan alleen maar via WIFI een internet signaal ontvangen. Ik heb een groot aantal suggesties via internet verwerkt om vanuit mijn laptop een hotspot of acces point op te zetten zodat ik dan een draadloze connectie kan maken tussen laptop en tablet, maar tot dusver is dat niet gelukt. Wie helpt?\r\n\r\nVast bedankt, Elephant
Link naar reactie
Je zult een eigen router zo moeten ombouwen dat je de OUTDOOR-USB-WLAN-ADAPTOR fysiek aan de wan poort van een router kunt hangen, zo dat de router gewoon blijft werken en je dus op de router met je tablet kunt inloggen. WLAN word dan voor de router een lan naar wan de rest blijft gewoon hetzelfde.\n\nHet grootste probleem is de WLAN naar LAN omzetten je moet natuurlijk wel je WLAN verband met identificatie met de camping server/router heel houden.\n\nGoogle eens op \"van wwan naar wlan naar lan\"
Link naar reactie
[QUOTE=fransjan;643503]Ik zit op camping met laptop naar hotspot kpn.\r\nOp de laptop heb ik connectify geinstalleerd.\r\nNu hebben twee telefoons twee tablets en de buurman met zijn laptop via connectify allemaal snel internet.[/QUOTE]\r\n\r\nKPN hotspots zijn niet zo snel en zeker niet 6 apparaten tegelijk, connectify is leuk voor thuis om geen kabels te hoeven trekken.\r\n\r\nOp center parcs is één verbinding al knudde en KPN hotspots zijn ook niet supersnel maar wel gratis als je hun Abbo hebt en gewoon op al je apparaten.
Link naar reactie
Gokje – dat apparaat dat je beschrijft is een doodnormaal wifi dongeltje? Als je die dongel gebruikt om verbinding te leggen met een wifi netwerk van de camping, dan ga je inderdaad niets krijgen op je tablet, tenzij je tablet rechtstreeks op de camping-wifi inlogt. Die dongel wordt namelijk al gebruikt om verbinding met de camping te maken, en kan niet ook nog verbinding met je tablet maken.\n\n\n Wat je eigenlijk zou moeten doen is verbinden met de camping via de ingebouwde wifi-module van de laptop, en dan via ICS de dongel inzetten als access point, maar het kan zijn dat je dan dus extra software nodig hebt. Daarnaast kan het goed zijn dat als je camping erachter komt dat je aan het tetheren bent, ze je verbinding meteen afsluiten – dat wordt meestal niet toegestaan.
Link naar reactie
[QUOTE=fransjan;643503]Ik zit op camping met laptop naar hotspot kpn.\r\nOp de laptop heb ik connectify geinstalleerd.\r\nNu hebben twee telefoons twee tablets en de buurman met zijn laptop via connectify allemaal snel internet.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nDit lukt mij met connectify zelfs thuis niet. Die tablets, zit daar een Android bij of zijn het I-pads? \r\n\r\nElephant
Link naar reactie
Beste stroke 33 Ik zit op Bosbad Hoeven ,Ik heb een outdoor usb wlan adapter op een uitschuifbare stok die glazenwassers gebruiken om op twee en drie hoog de ramen te zemen.\r\nIk zit 150 meter van de kpn hotspot en heb een goede verbinding met laptop op de hotspot.\r\nDaarnaast heb ik een surface tablet , een samsung tab 3 en twee samsung s3 telefoons via connectify van de laptop.\r\nMet alles tegelijk op internet geen problemen met de snelheid.Om mij heen zitten mensen op de hotspot met geen of heel slechte verbinding. Op het icoontje hebben ze 1 of twee streepjes terwijl bij mij op al de apparaten de volle 5 streepjes staan..
Link naar reactie
Er zijn dus diverse gebruikers met dezelfde programmatuur en hardware als mij. Dat sterkte me in de overtuiging dat het moet kunnen werken. Ik geef hieronder de manier waarop ik (duidelijk fout) de zaak heb ingericht:\r\n\r\nIk ben nu inmiddels zover dat ik vanuit connectify een access point opgezet krijg waarmee ik met mijn \r\nGalaxi Tab 2 10.1 tablet verbinding kan maken. De drie setupvelden van het connectify programma heb ik als\r\nvolgt ingevuld: \r\n\r\n1. INTERNET TO SHARE = UPCxxxxxxxx (intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN) <-- signaal van UPC HORIZON MODEM uit\r\n mijn ethernetkaart. \r\n\r\n2. SHARE OVER = REALTEK RTL8188SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Netwerk Adaptor <-- de Realtek antenne. \r\n\r\n3. SHARING MODE = Wi-Fi Access Point, Encrypted (WPA2)\r\n\r\nIk kan dus wel de tablet verbinden met het aangemaakte access point maar er is geen internet connectie. \r\n\r\nAls ik iets aan deze opstelling wijzig (bv. INTERNET TO SHARE = REALTEK RTL8188SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0\r\nNetwerk Adaptor), krijg ik de boodschap \"Can\'t be the same as \"Share Over\". \r\n\r\nSet ik het outputadres van de Realtek antenne (UPCxxxxxxxxx (REALTEK RTL8188SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0\r\nNetwerk Adaptor)) in het INTERNET TO SHARE veld dan blijt mijn tablet eeuwig wachten bij het ophalen van een \r\nIPADRES. \r\n\r\nIk gebruik telkens de wifi connecties die door connectify zijn gevonden, tot nu toe zonder resultaat.\r\n\r\nIk kan nergens een installatie beschrijving of gebruiksaanwijzing vinden voor Connectify, wie kan de fout vinden of mij aan setupp gegevens helpen?\r\n\r\nElephant
Link naar reactie
[QUOTE=fransjan;643503]Ik zit op camping met laptop naar hotspot kpn.\r\nOp de laptop heb ik connectify geinstalleerd.\r\nNu hebben twee telefoons twee tablets en de buurman met zijn laptop via connectify allemaal snel internet.[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben nu inmiddels zover dat ik vanuit connectify een access point opgezet krijg waarmee ik met mijn \r\nGalaxi Tab 2 10.1 tablet verbinding kan maken. De drie setupvelden van het connectify programma heb ik als\r\nvolgt ingevuld: \r\n\r\n1. INTERNET TO SHARE = UPCxxxxxxxx (intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN) <-- signaal van UPC HORIZON MODEM uit\r\n mijn ethernetkaart. \r\n\r\n2. SHARE OVER = REALTEK RTL8188SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Netwerk Adaptor <-- de Realtek antenne. \r\n\r\n3. SHARING MODE = Wi-Fi Access Point, Encrypted (WPA2)\r\n\r\nIk kan dus wel de tablet verbinden met het aangemaakte access point maar er is geen internet connectie. \r\n\r\nAls ik iets aan deze opstelling wijzig (bv. INTERNET TO SHARE = REALTEK RTL8188SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0\r\nNetwerk Adaptor), krijg ik de boodschap \"Can\'t be the same as \"Share Over\". \r\n\r\nSet ik het outputadres van de Realtek antenne (UPCxxxxxxxxx (REALTEK RTL8188SU Wireless LAN 802.11n USB 2.0\r\nNetwerk Adaptor)) in het INTERNET TO SHARE veld dan blijt mijn tablet eeuwig wachten bij het ophalen van een \r\nIPADRES. \r\n\r\nIk gebruik telkens de wifi connecties die door connectify zijn gevonden, tot nu toe zonder resultaat.\r\n\r\n Groeten, Elephant
Link naar reactie
Elephant , ik heb helemaal niets ingevuld.\r\nIk heb eerst mijn antenne geinstalleerd, daarna connectify hotspot ,niet connectify dispatch.\r\nAan connectify hotspot wachtwoord toegevoegt.\r\nOpnieuw de laptop opgestart , daarna verbinding met kpn hotspot gemaakt .\r\nconnectify hotspot aangezet.\r\ndaarna op mijn telefoons en tablets verbinding met connectify gemaakt.\r\nEn ik zie nu op mijn laptop een kader met de namen en nummers van de telefoons en tablets.die verbinding hebben.\r\nomdat er steeds reclame en verzoeken kwamen om Dispatch te installeren heb ik de betaalversie van connectify hotspot geinstalleerd.\r\nIk heb het idee dat hij nu ook stabieler loopt zonder reclame en onderbrekingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...