Ga naar inhoud

Picasa3 - mappen kopieren?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik vind persoonlijk het hele Picasa Gebeuren veel te ingewikkeld met al die mogelijkheden, gebruik het alleen om iets terug te vinden.\nEen losse foto kopiëren is geen probleem, maar ik wil honderden mappen kopiëren waar duizenden foto\'s in zitten.\n\nMet picasa is het mooi om die mappen bij elkaar zichtbaar te krijgen, en te zien welke mappen van belang zijn zonder alles te moeten openen.\nMaar hoe maak je nu gewoon een kopie van de betreffende map, dus boven de foto\'s?\nZonder ook maar een foto te selecteren?\n\nIk wil niets opslaan naar Picasa albums, kan het nooit terugvinden.\nHeb gewoon een lege HD waar ik de bewuste mappen heen wil zetten en met het origineel moet niets gebeuren, moet gewoon op de originele plek blijven staan.\n\nIs hier geen ander programma voor, wat wat makkelijker is, ben doodsbenauwd dat ik foto\'s kwijt raak?\n\nIk gebruik Windows 7
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;643474]Ik neem aan dat al je Foto\'s in de map \"Afbeeldingen\" staan in je gebruikers omgeving.\nMet copy en paste kan je ze dan toch gewoon naar extern kopiëren?. \nEn vergis je niet: Wat je in Picasa ziet zijn zwakke aftreksels van je foto\'s. Dus die kopiëren heeft geen enkele zin.\n\nNiek[/QUOTE]\nNee Niek, dan had ik geen probleem.\nZitten over diverse schijven, heb altijd de plaatjes staan bij diverse teksten.\nAnders had ik veel schijven met de naam Afbeeldingen.\nDan heb je ze inderdaad wel bij elkaar, maar moet je ze nog wel openen om te zien wat er ook alweer in zit. En dat bij 1300 mappen of zo, en een groot aantal vervalt al omdat het geen foto\'s maar pictogrammen of andere dingen zijn.\nDat is het voordeel van Picasa, die maakt ze al open en kun je er doorheen scrollen.\nVandaar dat het handig zou zijn om de geopende map erboven te kopiëren of uit het rijtje links.\nAls het maar gelijk kopiëren is zodat het orgineel op de plek blijft staan.
Link naar reactie
Ik begrijp je probleem niet met het kopiëren zoals Niekie zegt. Dat doe je toch alleen om ze veilig te stellen? Dat is de simpelste manier om ze op een andere HD te zetten zonder dat er wat met het origineel gebeurd.\n\nAls je dan in Beeld het tonen op Grote pictogrammen zet kun je ook al snel zien wat er in een map zit. Ook kun je per map een foto hernoemen of kopiëren naar een foto met de naam Folder.jpg\nDan zie je per map die foto. Dat doe ik ook met mijn films.\n\n[ATTACH]17682[/ATTACH]
Link naar reactie
Ben bang dat de bedoeling niet begrepen is.\n\nIk wil het blijven zien zoals in Picasa. (of ander programma)\nOmdat ik zoveel mappen heb.\nKom ik een map tegen die van belang is, moet ik hem kopiëren naar een ext. HD\nKan dit in Picasa?\n\nHet is mij veel te veel werk om elke map die ik tegen kom te kopiëren vanaf de originele gevonden plek.\nMet een tiental mappen zou het geen probleem zijn, maar zoveel. die moet ik allemaal even in beeld zien en dan een kopie maken.\n\nIk durf niet zoveel in Picasa, veel te bang dat het weg raakt.\nWant bij Map verwijderen haal je hem niet alleen uit Picasa, maar ook van de HD af.\nLosse foto\'s kun je blijkbaar makkelijker weg zetten dan de hele map :confused:\n\nDaarna, als het eenmaal op de externe HD staat moet ik nog per map de foto\'s uit gaan zoeken om te laten printen.\nFoto\'s printen doe ik niet meer zelf, is totaal achterhaald. :D
Link naar reactie
[QUOTE=burgkop;643499]Ben bang dat de bedoeling niet begrepen is.\r\n\r\nIk wil het blijven zien zoals in Picasa. (of ander programma)\r\nOmdat ik zoveel mappen heb.\r\nKom ik een map tegen die van belang is, moet ik hem kopiëren naar een ext. HD\r\nKan dit in Picasa?\r\n\r\nHet is mij veel te veel werk om elke map die ik tegen kom te kopiëren vanaf de originele gevonden plek.\r\nMet een tiental mappen zou het geen probleem zijn, maar zoveel. die moet ik allemaal even in beeld zien en dan een kopie maken.\r\n\r\nIk durf niet zoveel in Picasa, veel te bang dat het weg raakt.\r\nWant bij Map verwijderen haal je hem niet alleen uit Picasa, maar ook van de HD af.\r\nLosse foto\'s kun je blijkbaar makkelijker weg zetten dan de hele map :confused:\r\n\r\nDaarna, als het eenmaal op de externe HD staat moet ik nog per map de foto\'s uit gaan zoeken om te laten printen.\r\nFoto\'s printen doe ik niet meer zelf, is totaal achterhaald. :D[/QUOTE]\r\n\r\nAls je bang bent om Picasa te gebruiken , dan zou ik het snel verwijderen.\r\n\r\nVerder voor je met foto\'s bezig gaat, dan zorg je toch altijd eerst voor de nodige kopieën, die zet je op een externe schijf dan raak je ze in ieder geval niet kwijt.\r\n.:D
Link naar reactie
Met wat geduld is er nog wel een mogelijkheid, alleen blijft de map structuur niet behouden.\nDoe per schijf een zoekslag op .jpg. Selecteer alle zo gevonden plaatjes (ctrl+a) en plaats ze met copy en paste in een map op de externe schijf als kopie.\nDan heb je in elk geval een backup van al je foto\'s met de extensie .jpg.\nHet copy en paste proces duurt zo alleen erg lang.\n\nNiek
Link naar reactie
Dat kan niet Niek, er staan ook afbeeldingen in Word en andere extenties.\nIk heb wel kopieën in backups, maar als er ergens wat fout is gegaan en ik heb het niet in de gaten bij een volgende backup - ik maak altijd een volledige backup - kun je zomaar een lege map over een volle backuppen en dan is ie na openen leeg (N):((proud).\n\nIk heb nog niet iets gevonden wat zoiets is als Picasa, om de mappen te bekijken, neem aan dat het wel bestaat.\nAl diverse bekeken.
Link naar reactie
[QUOTE=Marc H;643527]Als ik in picasa op het mapje boven de fotos klik, niet in de kolom links, krijg ik de map te zien in explorer. die kan je makkelijk kopiëren naar je externe drive.[/QUOTE]\ndan komen bij mij al die foto\'s uit die map in een lijst te staan.\nDat wist ik.\nIk wil alleen de volledige map kopiëren, dus zinder die inhoud verder te zien, dat zie je immers in Picasa.
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;643536].............Ik vind het nog steeds erg onduidelijk wat je nu precies wilt.[/QUOTE]\nDas dan jammer als het niet duidelijk is :confused:\n\nIk wil vanuit een preview - eerst alle plaatjes IN DE MAPPEN snel kunnen in zien - een keus maken welke complete map ik gelijk wil kopiëren. \n\nIk zie alleen de mogelijkheid van verplaatsen en dan is ie weg van de originele plek. Wat nu net niet moet.\nStaat geen kopiëren bij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...