Ga naar inhoud

Laptop vindt extern geheugen niet


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nMijn laptop (Acer Aspire 5336 Windows 7) vindt van het ene op het andere moment mijn externe harde schijf (Touro HGST 500gb) niet meer via Mijn Computer. \r\n\r\nHet gekke is: via configuratiescherm > Hardeware en geluiden > Apparaten en printers weergeven is ie zichtbaar als Touro Mobile 3.0. Hij maakt ook geluid bij usb aansluiten en afsluiten en het lichtje van de schijf brandt. Maar ik kan er dus niet in. \r\n\r\nIk heb dit al doorlopen: [url]https://docs.google.com/document/pub?id=1h7_h4r_xkhJCdOmK61hwiuxUuW3Oa0f_SG-AOEVFlAw[/url]\r\n\r\nDan geeft ie na opnieuw opstarten wel aan: Apparaat gevonden. Dan gaat ie vanzelf zoeken naar een stuurprogramma, en dan zegt ie:\r\n\r\nUSB-apparaat voor massaopslag (groen vinkje) Gereed voor gebruik\r\nSchijfstation (rood kruisje) Mislukt\r\n\r\nVia configuratiescherm zegt ie dat het meest up-to-date stuurprogramma er is.\r\n\r\nWat is het probleem? Via dat programmaatje Testdisk vindt ie de schijf ook, maar ik snap geen drol van dat programma en durf er niet te veel mee te doen.\r\n\r\nIemand nog ideeën? :(\r\n\r\nHet was mijn back-up harde schijf en nu dit, lekker dan.. (N) Alvast bedankt.
Link naar reactie
Dat is niet zo zeker, maar dat het zo plots gebeurt is niet echt hoopgevend.\n\nKan je wat Engels volgen voor de uitleg van Testdisk ?\n[url=http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step][U]Uitleg Testdisk[/U][/url]\n\nHeb je het nodig om data er af te krijgen, want dan zal je met data recovery programma\'s (wat ook testdisk gedeeltelijk is) kunnen proberen, die kunnen vaak meer zien dan Windows.\n\nIs er helemaal niets in schijfbeheer te vinden ?\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;643460]Dat is niet zo zeker, maar dat het zo plots gebeurt is niet echt hoopgevend.\r\n\r\nKan je wat Engels volgen voor de uitleg van Testdisk ?\r\n[url=http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step][U]Uitleg Testdisk[/U][/url]\r\n\r\nHeb je het nodig om data er af te krijgen, want dan zal je met data recovery programma\'s (wat ook testdisk gedeeltelijk is) kunnen proberen, die kunnen vaak meer zien dan Windows.\r\n\r\nIs er helemaal niets in schijfbeheer te vinden ?\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\nNee, schijfbeheer vindt helemaal niets. Heb iemand met meer verstand mee laten kijken. Hij gaat proberen er nog wat data af te krijgen. Hij denkt dat de omvormer van de usb naar de sata kapot is. We zullen zien. Heb \'m bij Coolblue gekocht en die gaan wel kijken of er iets te regelen valt (had \'m pas sinds eind mei).\r\n\r\nBedankt voor de hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...