Ga naar inhoud

Windows 8 verbind niet met SMB share


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een W8 PC die maar niet kan verbinden met de shared folder van een OS X server.\r\nIn het netwerkcentrum kan ik de server wel zien maar als ik wil verbinden krijg ik foutcode 0x0070035.\r\n\r\nNatuurlijk heb ik al flink lopen zoeken naar een oplossing en heb het volgende al gewijzigd, maar het probleem blijft onopgelost.\r\n\r\n\r\nNetwork security: LAN Manager authentication level \r\nSend LM & NTLM responses \r\n\r\nMinimum session security for NTLM SSP \r\nDisable Require 128-bit encryption \r\n\r\n\r\nToen de PC nog Windows 7 draaide had ik hetzelfde probleem, maar bovenstaande wijzigingen zorgde ervoor dat het wel werkte. Bij W8 is er dus iets bijgekomen dat de boel blokkeert.\r\n\r\nHeeft iemand hier enig idee waar dit aan kan liggen?
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;643268]Firewall uit zetten is in ieder geval niet goed.[/QUOTE]\r\n\r\nWel om uit te sluiten dat je firewall niet de verbinding blokkeert. Hem standaard uitzetten is inderdaad niet slim. Heb je op je Mac wel een uitzondering in de firewall gezet voor het smb protocol?\r\nTCP: 135, 139, 445.\r\nUDP: 137, 138.\r\nDeze poorten moet je ook apart open zetten voor IPv6.\r\n\r\nKun je wel vanaf je Mac bij je Windows pc? Probeer eens.\r\nKun je de Mac vanaf je Windows machine pingen?\r\nIs op de Mac toegang tot die specifieke folder vrijgegeven?\r\n(Is alleen je Windows8 pc veranderd, maar je Mac server onveranderd gebleven?)\r\n\r\nProbeer het eens anders. Ga in Windows naar \'deze computer\' klik ergens bovenin op \'map network drive\'. Vul daar eens de juiste gegevens in.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...