Ga naar inhoud

Opstarten PC


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met de PC!\r\nWindows 7 \r\n\r\nVanochtend: bij het opstarten, blijft hij steken (het beeld van Asus blijft staan op het scherm)\r\nOnder in de toren hoor je steeds het draaien van iets en klik klik > hij wil verder\r\nmaar gaat niet verder !\r\nOnder in het beeld staat DEL en TAB. Als je deze wilt indrukken –gebeurd er niets-\r\nIn de toren hoor je weer klik klik. > hij wil verder, maar er gebeurd niets. \r\nAl de knop reset ingedrukt, beeld gaat uit en de PC start opnieuw, maar...\r\nhij blijft weer steken bij het beeld DEL en TAB.\r\nHet is 22 gr. in de huiskamer , dus ik denk niet dat hij over verhit is !\r\n \r\nIemand een idee ?\r\n\r\nGrfoetebn, Atlanta
Link naar reactie
Begin even om in de pc alle kabels aan te drukken.\nAls dat niet werkt, probeer je op te starten in veiligemodus.\nDat doe je door vlak voordat Windows start (dus net nadat je het ding hebt ingeschakeld) herhaaldelijk op F8 te drukken.\nKrijg je dan soms een menu met opstart keuzes, dan geef je ESC en onmiddellijk weer F8. \nIn veilige modus kies je voor \"Veiligemodus met opdracht prompt\"\nAls je op de prompt bent aangekomen type je:\n\nCHKDSK /r\n\nHierna wordt als het mee zit de harde schijf gecontroleerd.\n\nMaar gezien het tik geluid, vermoed ik dat de harde schijf het alheeft begeven.\nAls je geen backup hebt van wat er op staat aan data, zou ik hem eruit halen en aan een andere pc hangen voor een recover actie. \nAls je wilt weten hoe dat moet, lezen we het wel.\n\nNiek
Link naar reactie
@Niekie30\r\n\r\n[QUOTE]Maar gezien het tik geluid, vermoed ik dat de harde schijf het al heeft begeven[/QUOTE]\r\n\r\nBIngo ! \r\nMijn PC had 2 harde schijven, t.w. :C en D \r\n\r\nOp C staat Windows 7, documenten en foto\'s. Dus die zijn gelukkig nog aanwezig.\r\n(hoewel ik al mijn documenten en foto\'s ook op een externe schijf heb staan).\r\nOp D stond niet veel, omdat ik sinds 2 maand over ben gestapt van Windows XP naar Windows 7.\r\n\r\nVandaag een nieuwe schijf besteld. Als het mee zit, is mijn PC in het weekend weer klaar.\r\n\r\nGroeten, Atlanta.
Link naar reactie
De vraag is wel of je echt 2 harde schijven hebt, of 2 partities op 1 harde schijf.\nDat kan je controleren als je met rechtsklikt op \"Deze Computer\" en \"beheren\" kiest.\nDaar zie je schijfbeheer staan.\n\nMocht je de pc weer (tijdelijk) opgang hebben, maak dan eerst een backup van je persoonlijke data.\n\nMocht je toch dingen kwijt zijn? Vaak kun je data van een versleten harde schijf nog recoveren.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...