Ga naar inhoud

Programma installeert op herstelpartite


Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop met 3 partities: C is de herstelpartitie van 2 Gb, D en E zijn beide 15 Gb groot en nog bijna helemaal leeg.\r\n\r\nHet programma dat ik probeer te installeren gaat automatisch naar C toe, alleen halverwege de installatie krijg ik de error dat er te weinig opslagcapaciteit is. Wat moet ik doen om de software (het programma) op D te installeren? Ik kan dit bij de installatie-wizzard namelijk niet aangeven.
Link naar reactie
In Windows XP kan je gewoon de partitie kiezen waarop je Windows wilt installeren.\nTijdens de installatie: (Ik neem aan dat je [B]vanaf de cd van Windows XP pro opstart[/B], want anders lukt er niets). kan je op een gegeven moment F8 geven als er een licentie verklaring op beeld staat.\n\nDirect daarna krijg je een menu met 3 keuzes en zie je de beschikbare partities. Lees dat even goed. \nC: kan je nu verwijderen, want er is geen recovery meer, omdat daar nu een halve XP installatie op staat.\n\nD: kan je ook verwijderen, want ik neem aan dat die leeg is, omdat je daar Windows op wilt zetten.\nJe hebt dan een niet gepartitioneerde ruimte. (en een gepartitioneerde ruimte (de oude E:) \nAls je de keuzes goed leest zie je dat je een partitie kunt aan maken in de niet gepartioneerde ruimte. Kies de volledige ruimte.\n\nWindows zal dat vanzelf C: gaan noemen als je klaar bent. Vermoedelijk wordt je oude E: partitie daarna D: genoemd, maar dat is zo gewenst later aan te passen. \n\nNiek
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp heb je Windows XP Pro op de computer staan en je probeert een programma te installeren, welke perse op de C schijf geïnstalleerd wil worden.\n\nBij een normale installatie van Windows komt deze altijd op de C schijf of Windows noemt de schijf zelf de C schijf.\nHerstel partities zijn niet zichtbaar, er zal dus nog een partitie onzichtbaar aanwezig zijn zonder letter.\n\nEen herstel partitie voor een Packard Bell met XP is hier 3Gb net even gekeken met een linux CD.
Link naar reactie
Het gaat hier om een Toschiba laptop met vooraf geinstalleerd Windows XP Pro. Deze staat niet op een CD, maar op de zichtbare herstelpartitie C.\r\n\r\nBij het opstarten kan ik trouwens ok kiezen voor opstarten met Windows XP Pro of opstarten vanaf herstelpartitie en Windows opnieuw installeren.\r\n\r\nEn wat stroke33 zegt klopt precies: \"Als ik het goed begrijp heb je Windows XP Pro op de computer staan en je probeert een programma te installeren, welke perse op de C schijf geïnstalleerd wil worden.\" \r\n\r\nDat laaste lukt dus niet, omdat C bijna vol is. D en E hebben beide nog 14 Gb over.
Link naar reactie
Bij Toshiba is fabrieksherstel (want dat probeer je kennelijk) via het herhaald indrukken van F8 toets te regelen.\nMaar ik betwijfel of dat nog gaat lukken, omdat er: Of niet geformatteerd wordt voor de herinstallatie, of de recover partitie is inmiddels overschreven. \n\nKan je geen cd lenen met XP pro van iemand en daar vanaf opstarten?\n\nNiek
Link naar reactie
Mogen wij weten welk programma je wilt installeren welke zichzelf alleen op de C schijf wil installeren?\r\n\r\nNormaal gesproken bij een installatie krijg je een venster te zien met daarin een installatie pad bijvoorbeeld C:\\program files\\??programma\r\n\r\nDit laatste kun je veranderen door er in te klikken en dan de C word D en verwijder program files\\ dan krijg je dit D:\\??programma en dan word het programma geïnstalleerd op de D schijf in de map ??programma.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;642482]\r\nNormaal gesproken bij een installatie krijg je een venster te zien met daarin een installatie pad bijvoorbeeld C:\\program files\\??programma\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nHeel veel programma\'s vragen inderdaad waar je iets wilt installeren. Geldt echter niet voor alle programma\'s. Heb dat zelf onlangs ook een paar keer ervaren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...