Ga naar inhoud

Foutmelding direct na opstarten Surface Pro


Aanbevolen berichten

Wanneer ik het tablet heb opgestart verschijnt er over het startscherm heen een balk met een foutmelding en de keuze uit twee knoppen, het rapport wel of niet te versturen naar microsoft. Dit heb ik al verschillende keren gedaan maar de foutmeldind blijft komen.\r\n[url]http://imageshack.us/photo/my-images/268/v6b.JPG/[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=falstring;642313]en wat zeggen de beloofde details (de derde knop...)?[/QUOTE]\r\n[url]http://img62.imageshack.us/img62/2156/lsjh.jpg[/url]\r\nBij de bovenste en onderste heb ik -old achter de extensie gezet maar na een herstart is weer een nieuw bestand aangemaakt.\r\nBij C:\\users...etc.kwam ik niet verder dan de map Local, deze was leeg.\r\nLater bedacht ik dat de fout misschien niet ligt aan het wel of niet verzenden van de opgeslagen foutbestanden maar dat er echt bij opnieuw opstarten iets fout gaat, hoewel ik daar niets van merk. Wanneer ik vanuit windows een herstart maak verschijnt de foutmelding niet.
Link naar reactie
Als het vanuit een draaiende Windows wel goed gaat dan kan het een hardwareprobleem zijn door een warmer apparaat opgelost is. M.a.w., wat gebeurt er als je het echt warme apparaat uitschakelt en na een paar seconden weer aanschakelt ?\n\nKijk in je logboeken voor de foutnummers, of probeer via het F8 opstartmenu het \'[I]Automatisch opnieuw opstarten bij fouten[/I]\' uit te schakelen zodat je de fout zelf kan lezen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;642378]Als het vanuit een draaiende Windows wel goed gaat dan kan het een hardwareprobleem zijn door een warmer apparaat opgelost is. M.a.w., wat gebeurt er als je het echt warme apparaat uitschakelt en na een paar seconden weer aanschakelt ?\r\n\r\nKijk in je logboeken voor de foutnummers, of probeer via het F8 opstartmenu het \'[I]Automatisch opnieuw opstarten bij fouten[/I]\' uit te schakelen zodat je de fout zelf kan lezen.[/QUOTE]\r\nZal het proberen. Wat dat wil zeggen weet ik niet maar de getallen in de meldingen zijn na het later weer opstarten anders.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;642378]Als het vanuit een draaiende Windows wel goed gaat dan kan het een hardwareprobleem zijn door een warmer apparaat opgelost is. M.a.w., wat gebeurt er als je het echt warme apparaat uitschakelt en na een paar seconden weer aanschakelt ? [/QUOTE]\r\nWanneer ik de tabled afsluit en na een paar sekonden met het knopje weer aanzet gebeurt er niets, ook niet na ca. 1 minuut. Toen moest ik weg voor een boodschap, na terugkomst was het weer als vanouts, opstarten met melding. Afsluiten en direct weer aanzetten doet hij dus niet, moet koud opstarten? Opm.: ik heb dit tabled pas sinds maandag.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;642399]Dat is volgens mij een hardwareprobleem.\r\nDirect terugbrengen lijkt mij dan het beste... ;)[/QUOTE]\r\nEr is een 7-dagen regeling, zou ik hem maandag terug moeten brengen, maar dan is mijn vrouw jarig en het is paardenmarkt in Voorschoten.\r\nIk ga wel proberen om het op te nemen met Microsoft-support, want als het enigszins mogelijk is hou ik dit tablet liever want er zijn deze week al heel wat uren gaan zitten om hem in te richten met apps en hulpprogrammaatjes.
Link naar reactie
Je zou ook vandaag kunnen bellen, en het voorleggen dat je hem een dag later terug wilt brengen, zolang je maar binnen die week gemeld hebt.\r\n\r\nIk denk dat als de tablet niet aan gaat na afsluiten dat Windows daar niets mee te maken heeft, Windows is namelijk niet geladen dan, het BIOS verzorgt op dat moment alle opstart.\r\n\r\nIemand een idee ?
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;642405]Surface Pro is een Microsoft Produkt .\r\n\r\nMaar het ligt eraan waar hij gekocht is ,daar moet je zijn voor garantie .\r\n\r\nIs het een Nederlandse Internet Winkel , zou je er een RMA aan kunnen wagen.\r\n\r\nHeb je in ieder geval iets op schrift.[/QUOTE]\r\nIk heb hem gekocht in de winkel van paradigit.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;642410][url]http://www.paradigit.nl/Paradigit/Site/Service.aspx[/url]\r\n\r\nProbeer het hier.[/QUOTE]\r\nHet lijkt opgelost! Al eerder had ik via het hulpprogramma Belarc Advisor gezien dat ik 30 updates miste. Wanneer ik dan naar pc-instellingen wijzigen en windows update ging stond daar niets anders dan dat updates automatisch worden geïnstalleerd.\r\nVanavond ging ik daar weer kijken en nu stond daar wel een waarschuwing: 30 updates waarvan 4 niet nodig en een firmware update. Alles uitgevoerd, toen windows helemaal klaar was de tablet afgesloten en direct daarna met de knop weer aangezet, en hoera, hij ging gelijk weer opstarten, zonder foutmelding.\r\nMorgen bij de eerste keer opstarten moet blijken of het inderdaad is opgelost (het blijft tenslotte windows). Wanneer jullie niets meer horen van mij dan is het inderdaad opgelost, alvast bedankt allemaal voor de tips.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...