Ga naar inhoud

Laptop geen wifi meer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nWij hebben thuis een Acces Point proberen aan te sluiten op ons netwerk, zodat we boven ook wifi hebben. Nu is waarschijnlijk alles dat maar kan mis gegaan, toen we de AP aan de praat kregen, deed onze modem het niet meer. Toen was het ineens andersom en daarna deden ze het allebei niet meer. En nu is het mijn laptop!! De modem werkt wel voor andere apparaten (andere laptop, telefoons etc.), en via de kabel werkt hij ook op mijn laptop. Alleen wifi werkt dus niet. Nu heb ik al geprobeerd de modem uit te schakelen, te resetten, mijn laptop te herstellen naar een eerdere toestand, het netwerk verwijderen, de netwerkkaart in- en uitschakelen, uhm... ssid-ding checken (komt overeen), en vast nog wel meer dingen die ik niet kan herinneren.\nDie AP doet het trouwens ook niet, maar die hebben we maar even weggelegd.\nIk denk dat mijn laptop het netwerk alleen ziet door mijn AP. En die is nu uit (hij begon raar te doen, deed het ineens ook niet meer). Dit denk ik omdat als ik verbinding met mijn netwerk probeer te maken, dan moet ik een wachtwoord opgeven. Ik krijg dan de optie om op een knop te drukken om zo verbinding te maken (dan hoef ik geen wachtwoord op te geven). Maar deze knop zit alleen maar op mijn AP, niet op mijn modem!!\nIemand enig idee wat ik kan doen? Ik wil gewoon het netwerk helemaal resetten als dat kan.\n\nAlvast bedankt!!
Link naar reactie
Heb je een merk/type van het modem?\nIs het een modem of een modem/router?\nWelk merk en type accespoint. \n\nDe meeste modem/routers kan je terug naar fabrieks instellingen zetten, dor een verzonken knopje een aantal seconden in te drukken. Het aantal seconden varieert per merk en type, dus je zal even de handleiding kunnen raadplegen. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Aladin;642106]Ingewikkeld verhaal. Van de laatste 5 gevallen dat de wifi het niet meer deed op de laptop waren er 4 die per ongeluk aan de functietoets zaten(staat standaard aan immers)\r\nDus kijk eens of dat ledje nog groen is of hoe het ook maar zit bij dat ding.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb geen ledje, de wifi-adapter werkt immers wel. Ik heb het gecheckt bij [I]onderhoudscentrum>adapterinstellingen[/I], ik heb ook de adapter al uit en aan proberen te zetten. En inderdaad, ingewikkeld verhaal!!;)
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;642109]Heb je een merk/type van het modem?\r\nIs het een modem of een modem/router?\r\nWelk merk en type accespoint. \r\n\r\nDe meeste modem/routers kan je terug naar fabrieks instellingen zetten, dor een verzonken knopje een aantal seconden in te drukken. Het aantal seconden varieert per merk en type, dus je zal even de handleiding kunnen raadplegen. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nOh ja, dat was ik vergeten erbij te zetten.\r\n\r\nmodem: Thomson - ThomsonD323E2\r\nrouter: D-Link - DAP-1522\r\n\r\nJe bedoelt vast de reset-knop, al geprobeerd. Werkte niet, maar ik ga even in de handleiding kijken dan, want misschien moet ik hem langer indrukken.
Link naar reactie
Uit de handleiding van D-link: \n [QUOTE]To reset the access point, locate the reset button (hole) on the rear panel of the unit. With the access point powered on, use a\npaperclip to hold the button down for 10 seconds. Release the button and the access point will go through its reboot process.\nWait about 30 seconds to access the access point. The default IP address is 192.168.0.50. When logging in, the username is\nadmin and leave the password box empty[/QUOTE]\n\nWel weer even het netwerk wachtwoord instellen, want als het goed is, is het niet meer beveiligd.\n\n\n[url]http://www.dlink.com/-/media/Consumer_Products/DAP/DAP%201522/Manual/DAP%201522_Manual_EN_US.pdf[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;642114]Uit de handleiding van D-link: \r\n \r\n\r\nWel weer even het netwerk wachtwoord instellen, want als het goed is, is het niet meer beveiligd.\r\n\r\n\r\n[url]http://www.dlink.com/-/media/Consumer_Products/DAP/DAP%201522/Manual/DAP%201522_Manual_EN_US.pdf[/url]\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nheeft niet gewerkt, toch bedankt.
Link naar reactie
Rechtsklik in het scherm, kies voor \'[I]Selecteren[/I]\' (kan één keer dan), sleep over een blok tekst, en druk \'[I]Enter[/I]\' om het op het klembord te krijgen.\r\n\r\nJe kan ook de opdracht \r\n[CODE]ipconfig /all > c:\\ipconfig.txt[/CODE]\r\ngebruiken zodat de tekst in [B]c:\\ipconfig.txt[/B] komt, maar vanwege rechten op c:\\ kan je dan best de opdrachtprompt als Administrator starten, anders lukt dat soms niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...