Ga naar inhoud

Winbrief Mediastreamers


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Op bladzijde 4 van Computeridee 11-2013 wordt door M. Jonkman beschreven hoe een Android tablet te gebruiken als Mediastreamer met als Playerapp Wondershare Player.\nHij kan op deze manier via zijn draadloze netwerk zijn NAS en gedeelde schijf benaderen en daarvan .mkv-bestanden afspelen.\nIk ga ervan uit dat zijn computer op een Windows versie draait en zijn NAS (zoals de meeste) onder Linux.\nEen tijdje geleden heb ik m.b.v. een Android 4.0 Mini PC (een USB achtige stick) van mijn TV een Smart TV gemaakt en kan daarmee onbeperkt het internet op, zoals M. Jonkman dit ook als voordeel beschrijft.\nWat mij echter niet lukt is via Wondershare Player of een filebrowser op deze Mini PC contact te maken met een gedeelde schijf van mijn computer (Windows 8 ) of met mijn NAS (Linux).\nIs er iemand, wellicht (de heer?) M. Jonkman, die mij verder op weg kan helpen?\nBij voorbaat dank.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb recent een nieuwere Android versie op mijn Pipo S1 gekregen, waarna dus ook alle apps opnieuw moesten worden geïnstalleerd. Tot mijn verbazing lijkt de huidige versie van Wondershare geen LAN-mappen meer te ondersteunen. Wel zag ik iets met streams, maar daar heb ik geen ervaring mee.\r\nAndroid apps die op een LAN bestanden willen aanspreken maken gebruik van het smb protocol (Samba). Wat ik heb meegemaakt was meestal een tweetrapsraket. Eerst beschikbare servers vinden (\'scan\' o.i.d.), daarna de toegangsgevens, username/password etc. Uiteraard moeten er dan gedeelde volumes/mappen aanwezig zijn. Het verdient aanbeveling om de betreffende server(s) vaste IP adressen te geven.\r\nHopelijk kan je hier toch iets mee verder komen. Succes (de heer) M. Jonkman
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...