Ga naar inhoud
  • 0

Onbekend apparaat op mijn router


Anoniem2

Vraag

Hallo,\r\n\r\nik heb een NETGEAR router WNR2000v3 en deze is beveiligd met een wachtwoord. Nu heb ik toch een onbekend apparaat die verbonden is met mijn router. Is er een mogelijkheid om het (IP-adres en/of MAC-adres van het) onbekende apparaat te blokkeren? (Naast het veranderen van mijn wachtwoord)\r\n\r\nGroeten,\r\n\r\nWem15
Link naar reactie

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
[QUOTE=Niekie30;641095]Het is niet toevallig je modem? \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor je reactie Niek. Nee het blijkt niet mijn modem te zijn, was blijkbaar toch een \'indringer\'. Heb in ieder geval mijn wachtwoord aangepast en tot op heden staat het \'onbekende apparaat\' er niet meer tussen. Ik heb nog wel het IP-adres en MAC-adres van het \'onbekende apparaat\', is het mogelijk om via een van deze adressen alsnog te blokkeren; puur voor de zekerheid?
Link naar reactie
  • 0
pas op : \r\nals je een onbekent aparaat blockt dat je zeker weet dat het niet een aparaat is dat jij zelf gebruikt.\r\n\r\nom een aparaat te blocken volg de volgende stappen.:\r\n\r\n1. open cmd\r\n2. typ ipconfig in.\r\n3. open internet.\r\n4. typ je ip4 aders in.\r\n5. log in met jou inlog gegeven van jou modem / router. (meestal : gebruiker : admin wachtwoord : admin)\r\n6. Ga naar Overzicht van alle aparaten die verbonden zijn.\r\n7. klik op [B]block[/B] achter het onbekende aparaat\r\n(mischien klopt het texst niet helemaal met jou router. maar zo ongeveer).
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Spacingpc;641238]\r\nom een aparaat te blocken volg de volgende stappen.:\r\n\r\n1. open cmd\r\n2. typ ipconfig in.\r\n3. open internet.\r\n4. typ je ip4 aders in.\r\n5. log in met jou inlog gegeven van jou modem / router. (meestal : gebruiker : admin wachtwoord : admin)\r\n6. Ga naar Overzicht van alle aparaten die verbonden zijn.\r\n7. klik op [B]block[/B] achter het onbekende aparaat\r\n(mischien klopt het texst niet helemaal met jou router. maar zo ongeveer).[/QUOTE]\r\n\r\nAls je het topic had doorgelezen en de link van het manual had geopend, dan lees je dat de router geen mogelijkheid biedt tot ip filtering.\r\n\r\nVerder over je verhaal: [QUOTE]4. typ je ip4 aders in.[/QUOTE] Het \"ip4\" adres is een extern adres. Je zult bedoelen het adres achter \"Standaard gateway\". \r\nVerder blijkt dat je geen idee hebt hoeveel routers er bestaan en dat elk menu kan verschillen. \r\nEn met : [B]\"maar zo ongeveer\" [/B] los je geen enkel probleem op.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
  • 0
Iedereen bedankt voor de reacties. \n\nHet bleek de laptop van de buren te zijn, die hadden op de een of andere manier een keer opgevangen wat het wachtwoord was toen een familielid haar tablet via de WiFi bij ons aan wilde sluiten. \n\nIk heb de buren nu even goed duidelijk gemaakt dat ik het niet erg netjes vond van ze en dat ze dan zelf maar voor draadloos internet moeten zorgen als ze dat willen.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Spacingpc;641342]Die mensen zijn zo dom.\r\n\r\nmaar gewoon blocken en hun ip blockeren!\r\n\r\ngr Spacingpc[/QUOTE]\r\n\r\nip block heeft geen zin geeft de router zo een ander ip nummer voor ze\r\n\r\nmac filtering aanzetten is voor jullie zelf vaak ook onhandig (moet je elke computer die wel toegang mag hebben in de macfiltering lijst zetten)\r\n\r\nhun computer naam blokken heeft tijdelijk zin ( naam van de computer veranderen en weg is de blokkade)\r\n\r\nwachtwoord veranderen (en nogmaals buiten het wachtwoord opnoemen heeft hetzelfde resultaat)\r\n\r\nop papier doorgeven en degene die het papiertje heeft noemt het hardop (geeft hetzelfde resultaat)
Link naar reactie
  • 0
@ Spacinpc: \r\n\r\nIk vind het helemaal niet dom om andermans netwerk te gebruiken als je zelf geen internet hebt. Heel veel mensen (in ieder geval ikzelf) willen zo min mogelijk betalen en als het even kan alles gratis. I.p.v. kopen downloaden we een CD, DVD etc. en gebruiken we waar het kan de GRATIS WifI bij de hamburgertent, luchthaven e.d. i.p.v. onze (beperkte) databundel.\r\n\r\nZelf heb ik een onbeveilligd gastaccount op mijn router geconfigureerd en ik kom frequent onbekende mac. adressen tegen. Dit nadeel weegt niet op tegen het voordeel dat ik niet steeds mijn wachtwoord aan vrienden, familie en kennissen hoef door te geven om ze gebruik te laten maken van internetverbinding en ik weer ze zo ook af van mijn eigen netwerk. Dat er mensen (tijdelijk) meeliften vind ik niet zo spannend, laat ze blij zijn met 1mb downloadsnelheid:D:D:D.\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Desperado;641414]Totdat je provider doorgeeft dat mensen verkeerde dingen met jou internet doen , dingen downloaden die bij wet verboden zijn. :):o[/QUOTE]\r\n\r\nDaar ben ik me van bewust, vandaar dat ik nu in dit topic de mededeling plaats dat ik een gastnetwerk heb, kan ik dit topic als bewijslast indienen:D\r\n\r\nM.v.g. Niels
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...