Ga naar inhoud

Automatisch opstartende programma's


Aanbevolen berichten

Dat is een leuke workaround maar niet zoals het hoort, je beperkt windows dan en je kunt later tegen rare problemen oplopen, zeker als je vergeet dat je dit ooit gebruikt hebt.\n\nJe kunt het beter gewoon doen zoals het hoort.\nBij Skype en Dropbox kun je dat eenvoudig uitschakelen in de configuratie.\nMisschien is dat ook wel bij je Divx player of Divxupdate te doen, anders gewoon updates uitschakelen of uit het register verwijderen.\nKijk hiervoor evt. ook bij start -> programma\'s -> opstarten of daar misschien die Divxupdate in staat, anders kun je hem daar gewoon weghalen.
Link naar reactie
[QUOTE=ricky1;641016]Begrijp je bezwaar niet. :([/QUOTE]\n\nZoals Black Tiger al zei is het inderdaad beter om dit automatisch opstarten in de desbetreffende programa\'s uit te schakelen. \nTen eerste leer je er iets van, en zie je misschien nog andere overbodige opties in die programma\'s die zijn ingeschakeld, en ten tweede wordt het niet zo\'n rommeltje in msconfig.\n\nHeel veel programma\'s die met de standaardinstellingen worden geïnstalleerd zullen ook iets automatisch starten terwijl dat vaak helemaal niet nodig is. Dan draaien er na een tijdje 10 of meer (onderdelen van) programma\'s terwijl je die misschien maar een keer per week of maand gebruikt. Met een snel systeem en zat geheugen maakt dat niet zoveel uit. Maar wat vandaag de dag een snel systeem met zat geheugen is, is dat over een tijdje niet meer.
Link naar reactie
[quote]Deze programma\'s zullen, in de regel, na ieder gebruik ook weer opnieuw mee opstarten.[/quote]\nDat is niet juist. In elk geval zeker niet v.w.b. Skype en Dropbox. Anders zou ik er zelf ook last van moeten hebben.:)\n\nOf een programma iemand prima bevalt en of dat het beter of geschikter is om iets op een andere manier te doen, zijn twee verschillende dingen.;)\n\nIk vond het overigens ook vreemd dat je m\'n bezwaar tegen msconfig niet begreep. Buiten wat ctrlaltdelete al aangaf is het altijd het beste om dit soort zaken zo standaard mogelijk te houden, voor als je eens tegen problemen aanloopt. Daarnaast kun je daarin ook teveel uitschakelen en is dat feitelijk ook nooit bedoeld om effe iets uit te zetten wat men niet leuk vindt, ondanks dat het kan.\nJe kunt het immers in het register ook uitschakelen, dat doe je toch ook niet? Daar kan men ook het beste uitblijven.\nIn de meeste gevallen kan men dat dus op \"normale\" wijze ook uitzetten.\n\nIn elk geval heeft Iez nu een aantal mogelijkheden en mag zelf uitkiezen welke hij wenst te gebruiken. Dus het zal vast wel gaan lukken.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik (een zij, trouwens) heb even wat beter naar de betreffende programma\'s gekeken.\n\nBij Dropbox vond ik de voorkeuren, waar ik inderdaad doodsimpel kon afvinken dat dit programma bij elke computerstart mee moeten opstarten.\n\nSkype was moeilijker, en ik ben blijkbaar niet de enige die daar last van heeft. De optie om het programma telkens op te starten, stond in de voorkeuren niét aangevinkt. In msconfig geen Skype te bekennen. Er kunnen andere programma\'s zijn die Skype opstarten, en dat moet je dan opzoeken via een te downloaden programmaatje, \'Autoruns\'. Nu houd ik niet zo van wéér maar eens een programmaatje downloaden, dus zocht ik verder en vond elders een oplossing die werkte: \nIn Skype, Tools >> Options >> Advanced >> Advanced Settings >> Connection >> uncheck the enable uPnP and click Save.\n\nDivXUpdate dan: ik heb via Start > Programma\'s > DivX Plus > Check for Updates kunnen instellen dat dat nooit moet gebeuren. Ik vind wel een hoop gevloek on-line, blijkbaar wordt het programma dan tóch weer telkens opgestart zodra je een DivX videobestand bekeken hebt. Bij mij leek dat toch niet het geval te zijn, maar bij een willekeurige check draaide het ineens toch weer. Even afwachten nog maar.\n\nIemand suggereerde om het bestand \n%SYSTEM%\\divxcodecversionchecker.exe \ngewoon een andere naam te geven :)\n\nIemand suggereerde om de map\nC:\\Program Files\\DivX\\DivX Update\neen andere naam te geven.\n\nDit lijken mij vreemde oplossingen, maar als het niet anders kan ...\n\nIk ben nu trouwens eens al de processen aan het goegelen die automatisch opstarten. Leerrijk.
Link naar reactie
Excuseer v.w.b. dat ik je een \"hij\" genoemd heb.:)\n\n[quote]De optie om het programma telkens op te starten, stond in de voorkeuren niét aangevinkt[/quote]\nDat is vreemd. Ik heb hier echter wel de NL versie draaien. Is inderdaad wat moeilijker. Daarvoor moet je eerst inloggen met Skype (of in Skype met je msn account), dan Extra -> Instellingen en onder Algemeen staat dan de optie \"Skype starten bij opstarten van Windows\".\n\nAls die echter al uitgevinkt stond is het natuurlijk minder leuk.\nHad je ook nog gekeken bij Start -> Programma\'s -> Opstarten of daar iets stond?\n\nV.w.b. DivXUpdate vond ik nog het volgende:\n[quote]Open Task Manager, under the Processes tab, locate and highlight Divx Update. (Just in case you are not familiar, Task Manager can be accessed by right clicking on an empty space on the task bar (at the bottom of your screen).) After you \"End Task\" for the Divx Update, go into Program Files, Divx, search for the Update folder and delete it. (Deleting the folder is not really necessary, but it ensures Divx will no long attempt to update.)[/quote]\n\nAls je het mij vraagt..... ik zou die rommel fijn uninstalleren, want het regent klachten over dat ding en als je divx wilt bekijken kun je beter een player als VLC nemen, die draait werkelijk bijna alles af, maar in elk geval divx.\nEn dan heb je ook geen last er van dat hij wenst op te starten bij het inloggen.:)
Link naar reactie
dat is alleen een schermpje dat meldt dat er iets in de configuratie is veranderd. zet een vinkje bij \'niet meer weergeven\' en je ziet die mededeling niet meer terug (tot je weer wat in de config wijzigt op die manier)\r\nik gebruik voor dit soort zaken alleen nog ccleaner: doet het veel sneller dan windows, en geen popuppende raampjes achteraf.\r\nen met bert p: auto opstarten kan beperkt worden tot je antivirus (en evt wifi-pakket)!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...