Ga naar inhoud

Windows verandert persoonlijke instellingen


Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\nIk heb een paar persoonlijke aanpassingen gemaakt: bureaublad, werkbalk, en de geluiden uitgezet bij opstarten / afmelden / uitzetten.\r\nSoms verandert Windows dat spontaan: die geluiden komen terug, mijn werkbalk wordt weer \'modern\' (spuuglelijk), en het bureaublad krijgt een egale kleur, die ik overigens ooit zelf als extra kleur heb ingevoegd.\r\nWaarom?
Link naar reactie
Nuttig, die scan, maar het helpt niet. Bij de laatste heropstart was het weer zover: walgelijk electro-blauwe werkbald, andere achtergrond, die irritante opstart- en afmeld-geluidjes, en, heb ik nu gemerkt, ook mijn screensaver-voorkeur (diavoorstelling foto\'s David Bowie) wordt door de standaard (rondzwevend windows-logo) vervangen
Link naar reactie
[QUOTE=iez;641452]jullie denken dus dat er een stout element op mijn computer verdwaalt is, dat die balk hervormt? waarom zou een stout element dat doen, dat wil toch onzichtbaar blijven en stiekem andere foute dingen doen?[/QUOTE]\nMalware (stoute dingen) wil niet altijd barslecht zijn... het wil soms alleen dingen aanprijzen, of je (aankoop)beslissingen beïnvloeden, maar op zich vaak geen diepzinnige diefstal plegen of zo, maar... het maakt heel vaak gebruik van slecht geschreven software wat niet goed uitgetest is (bèta versies worden niet verstrekt :cool: ), en zodoende systemen vernacheld.
Link naar reactie
Wat ik niet snap: ik heb één programma gedownload dat mijn computer scande, en nu krijg ik de raad een tweede programma te downloaden. Is dat eerste niet goed genoeg dan? Het heeft inderdaad twee bestanden verwijderd, eBayShortcuts.exe en eBay_shortcuts_1016.exe. Ik heb ze gegoegeld, zijn blijkbaar Trojanen.
Link naar reactie
Jezes, die adwcleaner haalde vond nog een hele rits foute zaken. Hopelijk is het nu opgelost. Dat weet ik niet meteen, want dat herzetten van die instellingen gebeurt soms wel, soms niet. Ik kan het dus niet testen door even opnieuw op te starten.Nu die invoegtoepassingen eens bekijken.\r\nMerzi!
Link naar reactie
Ha! Ik heb nu eens iets nieuws geprobeerd in geluids-instellingen-gedoe: ik heb het nu staan zoals ik het hebben wil, en dat \'geluidsschema\' heb ik nu met een aparte naam opgeslagen. Misschien helpt dat, en het maakt het in ieder geval eenvoudiger om met één zwierig gebaar de teugels weer aan te trekken als-ie er weer op eigen houtje vandoor galoppeert.
Link naar reactie
nog even: als je ergens in windows instellingen verandert, druk je dan wel eerst op toepassen en daarna op ok...? doe je dat niet in die volgorde dan vergeet windows de aangebrachte wijziging bij het afsluiten.\r\n(ik weet het, het is standaard windows, maar ik zie deze fout te vaak om er niet nog eens op te wijzen)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...