Ga naar inhoud

volume beïnvloeden


Aanbevolen berichten

Omdat mijn Pinnacle het niet doet, heb ik dit keer maar een film m.b.v. Windows Live Moviemaker bewerkt. Ik merk echter dat ik het volume van het geluid niet kan veranderen, zodat ik steeds ongewenste bijgeluiden krijg (o.a. windruis).\r\n1: Is er een manier om het volume te beïnvloeden?\r\n2: Als dit niet mogelijk blijkt te zijn, is het dan misschien wel mogelijk de film in het muziekprogramma Cubase te importeren. \r\n3: En als dat inderdaad mogelijk is, is er een gratis converteerprogramma dat wmv naar avi overzet?\r\n\r\nGr. Wopev
Link naar reactie
Daar was ik al achter. Het probleem is dan, dat ik niet kan variëren met het volume niveau.\r\nNu heb ik een \"kunstgreep\" toegepast.\r\nIk heb de video geïmporteerd in het muziekprogramma Cubase. Daar heb ik muziek onder gezet. Daarna heb ik het als MPEG Layer 3 File geëxporteerd; m.i. de enige mogelijkheid.\r\nAls ik dan het geëxporteerde file opzoek en aanklik. Speelt hij af in de Windows Mediaplayer; alleen het geluid van de film en de muziek die ik er onder gezet heb. Dus [B]geen beeld[/B]. \r\nVreemd. Ik zou denken dat, als er een mogelijkheid tot importeren van een film bestaat, er ook een mogelijkheid zou zijn tot exporteren van een film. \r\nIets voor de fijnproevers....Wie weet hoe ik de film vanuit Cubase kan exporteren zodat ik ook de beelden te zien krijg.\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nWopev.
Link naar reactie
In de eerste plaats je kunt nadat je film klaar is deze knippen in stukken waarvan het geluid harder, zachte, fade in of fade out moet zijn en dan bewerk je deel voor deel het geluid en je maakt er weer een hele film van.\n\nIn Cubase moet je als ik het goed heb de film \"opslaan als\" om de film met geluid te krijgen of \"make movie\".
Link naar reactie
[QUOTE=Niels68;640709]Cubase is volgens mij alleen audio, vandaar ook uitvoer in mp3. mp3 heeft geen beeld.\n\nM.v.g. Niels[/QUOTE]\n\nNiels je hebt volkomen gelijk!\n\n\nIk begrijp dan niet wat TS bedoeld met[QUOTE]Ik heb de video geïmporteerd in het muziekprogramma Cubase. Daar heb ik muziek onder gezet. Daarna heb ik het als MPEG Layer 3 File geëxporteerd; m.i. de enige mogelijkheid.[/QUOTE] ik ging er van uit dat de video bewerkt kon worden met muziek in cubase, er verandert zoveel in software programma\'s vandaar mijn opmerking, ik zat dus duidelijk fout net als TS:rolleyes::(\nWat betreft Live Media Player doe ik zelf ook zo en eventueel knip ik nog en stukje van het begin en eind van de video met geluid om mooie overgangen te krijgen.
Link naar reactie
Nogmaals in Cubase Studio 5 wordt de mogelijkheid geboden video te importeren. (\"File>Import>Video File\") Wat is het nut hiervan als er geen mogelijkheid tot exporteren is? \r\nOverigens: Ik wist niet dat het in Live Moviemaker mogelijk was per geknipt stuk het volume te variëren. Bedankt voor de tip.\r\n\r\nGr. Wopev
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...